به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۲۱ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۱۳۶۶۰۵

ایران انتقام لیگ جهانی را از ایتالیا گرفت

گروه ورزشی: مسابقات والیبال جام قهرمانان بزرگ جهان از امروز به میزبانی ژاپن آغاز شد و تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود از ساعت 11:10 برابر ایتالیا قرار گرفت.
به گزارش فارس، این مسابقه با نتیجه 3 بر 2 ( 25 بر 19، 23 بر 25، 28 بر 26، 29 بر 31، 15 بر 11 ) به سود ایران خاتمه پیدا کرد. با این نتیجه نخستین پیروزی ایران در این دوره از مسابقات ثبت شد؛ ضمن اینکه ایران انتقام شکست در لیگ جهانی را از حریف گرفت.برای شروع این مسابقه ایگو کولاکوویچ سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، سامان فائزی، مهدی مرندی (دریافت) و مصطفی حیدری (توپ‌گیری) انتخاب کرد.
 
ست اول؛ 25 بر 19 به سود ایران
در ست نخست مسابقه شاگردان کولاکوویچ بازی را بهتر شروع کردند و از همان ابتدا توانستند از حریف پیش بیافتند، اما ایتالیایی‌ها هم تسلیم نشدند و بارها بازی را به تساوی کشاندند. در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت اول و در امتیاز 16 بر 14 به وقت استراحت فنی دوم رفتند.  پس از وقت استراحت فنی دوم بازی کاملاً به سود ایران ادامه پیدا کرد. تغییراتی که بلنجینی در ترکیب تیمش ایجاد کرد تاثیرات چندانی نداشت و ملی‌پوشان شایسته ایران با نمایشی کم نقص توانستند این ست را با نتیجه 25 بر 19 به سود خود تمام کنند.
 
ست دوم؛ 25 بر 23 به سود ایتالیا
ست دوم هم با برتری ایران آغاز شد، اما لاجوردی‌پوشان ایتالیا اجازه ندادند تا اتفاق ست اول تکرار شود. آنها در وقت استراحت فنی دوم به خود آمدند؛ در حالی که نتیجه بازی 16 بر 15 به سود ایتالیا بود تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند و در ادامه هم برتری آنها ادامه پیدا کرد. با وجود اینکه در امتیاز 23 بازی به تساوی کشیده شد، اما در نهایت ست دوم با نتیحه 25 بر 23 به سود شاگردان بلنجینی خاتمه پیدا کرد.
 
ست سوم؛ 28 بر 26 به سود ایران
شروع ست سوم برتری با ایتالیا بود؛ گویا موتور آنها رفته‌رفته داغ می‌شد، اما شاگردان کولاکوویچ هم پا پس نکشیدند. در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. در وقت استراحت دوم هم نتیجه بازی 16 بر 15 به سود ایران بود، اما پس از آن ایتالیایی‌ها توانستند از ایران جلو بیافتند. دو اشتباه از سعید معروف در ارسال پاس دقیق و ناهماهنگی در تیم ایران ایتالیا را 2 امتیاز پیش انداخت، اما در امتیاز 22 بازی به تساوی کشیده شد. ماراتن تماشایی ایران و ایتالیا در ست سوم در نهایت با نتیجه 28 بر 26 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.
 
ست چهارم؛ 31 بر 29 به سود ایتالیا
در ست چهارم هم ایتالیایی‌‌ها شروع بهتری داشتند. ترکیب اولیه ایران نسبت به شروع مسابقه تغییری نکرد. در امتیاز 8 بر5 به سود ایتالیا تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند که برای نخستین بار در طول این مسابقه بود که با برتری ایتالیایی‌ها تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول می‌رفتند. در امتیاز 17 بازی به تساوی کشیده شد و بلنجینی درخواست وقت استراحت کرد. در امتیاز 23 بر 22 به سود ایران هم سرمربی ایتالیا درخواست وقت استراحت کرد تا تیمش بازنده میدان نباشد. ست چهارم در نهایت با نتیجه 31 بر 29 به سود ایتالیایی‌ها خاتمه پیدا کرد تا کار به ست پنجم کشیده شود.
 
ست پنجم؛ 15 بر 11 به سود ایران
کار در ست پنجم پایاپایی جلو می‌رفت و هر تیمی در انتظار اشتباهی از تیم حریف بود. در امتیاز 5 بر 3 به سود ایران بلنجینی در خواست ویدئوچک و سپس وقت استراحت کرد تا بتواند تیمش را از نظر روحی به شرایط خوبی برساند. در امتیاز 8 بر 5 به سود ایران تیم‌ها جای خود را تغییر دادند. این ست در نهایت با نتیجه 15 بر 11 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.  آتزوری‌ها از حضور در المپیک‌ها صاحب سه مدال نقره و سه مدال برنز شدند و در رقابت‌های قهرمانی جهان به جز مدال نقره 1978 در خانه سه بار متوالی از سال 1990 تا 1998 روی سکوی قهرمانی ایستادند. ایتالیا در والیبال اروپا و لیگ جهانی هم با 7 و 8 بار قهرمانی جزو رکورداران محسوب می‌شود. تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود از ساعت 11:10 فردا به مصاف آمریکا خواهد رفت.
 
هفتمین دوره مسابقات والیبال جام قهرمانان بزرگ جهان در گروه مردان با حضور تیم‌های ژاپن (میزبان)، ایران (آسیا)، فرانسه (اروپا)، برزیل (آمریکای جنوبی)، آمریکا (نورسیکا) و ایتالیا (سهمیه فدراسیون جهانی) از 21 تا 26 شهریورماه برگزار می‌شود.  ملی‌پوشان کشورمان در دو دوره قبلی جام قهرمانان بزرگ جهان (2009 و 2013) در این رقابت‌ها شرکت کردند که به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های پنجم و چهارم شدند.