به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۲۱ ساعت ۲۱:۵۳
کد مطلب : ۱۳۶۶۲۲
لیگ قهرمانان باشگاههای آسیا؛

صعود پرسپولیس ۱۰ نفره به جمع 4 تیم برتر آسیا

گروه ورزشی: تیم فوتبال پرسپولیس تهران با پیروزی شیرین مقابل الاهلی عربستان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مرحله نیمه نهایی رسید. پرسپولیس در این مسابقه از دقیقه یازدهم ۱۰ نفره شد پرسپولیس برانکو در شرایطی که از دقیقه 10 با اخراج کمال کامیابی نیا با یک بازیکن کمتر برابر الاهلی قرار گرفته بود، توانست با صعود به مرحله نیمه نهایی برگ تازه ای به تاریخ این باشگاه سنجاق کند.
صعود پرسپولیس ۱۰ نفره به جمع 4 تیم برتر آسیا
تیم های فوتبال پرسپولیس و الاهلی عربستان در چارچوب دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۹:۴۵ امروز سه شنبه در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه ۳ بر یک به سود پرسپولیس به اتمام رسید تا نماینده ایران به مرحله نیمه نهایی راه یابد و حریف الهلال در این مرحله شود. علی علیپور در دقیقه ۵ برای پرسپولیس گلزنی کرد. صالح الامری در دقیقه ۵۲ گل تساوی را به ثمر رساند. گادوین منشا در دقیقه ۸۲ برای پرسپولیس از روی نقطه پنالتی گل زد. گل سوم پرسپولیس هم در دقیقه ۹۴ توسط مهدی طارمی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.
 
پرسپولیس این بازی را با ترکیب علیرضا بیرانوند، محمد انصاری، شجاع خلیل زاده، محسن ربیع خواه، حسین ماهینی، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، وحید امیری، علی علیپور و مهدی طارمی آغاز کرد. هر دو تیم از همان ابتدای بازی هجومی ظاهر شدند به طوری که در سه دقیقه نخست، الاهلی و پرسپولیس هر کدام صاحب دو ضربه کرنر شدند. انتظار هواداران پرسپولیس برای باز شدن دروازه الاهلی در این مسابقه خیلی طول نکشید. علی علیپور با استفاده از فضای پشت مدافعان و دوندگی زیاد توانست در دقیقه ۵ برای پرسپولیس گلزنی کند.

با این حال کمال کامیابی نیا هافبک پرسپولیس در دقیقه ۱۱ روی بازیکن الاهلی مرتکب خطا شد و با کارت قرمز داور، از زمین مسابقه اخراج شد تا پرسپولیس دچار شوک شود. با اخراج کامیابی نیا، محسن ربیع خواه از دفاع چپ به پست هافبک منتقل شد و وحید امیری هم عقبتر آمد و در دفاع چپ قرار گرفت. هرچند پرسپولیس بعد از ۱۰ نفره شدن هم چند موقعیت خوب گلزنی داشت ولی از دقیقه ۲۰ به بعد فشار حملات الاهلی بیشتر شد و شاگردان برانکو ایوانکوویچ بیشتر به ضد حملات روی آوردند.

بازیکنان پرسپولیس در دقایق پایانی نیمه اول سعی داشتند بازی را به آرامش بکشانند تا در این نیمه برنده از زمین خارج شوند. آنها حتی در دقیقه ۴۲ روی حرکت وحید امیری می توانستند صاحب موقعیت گلزنی شوند که این فرصت از دست رفت. پرسپولیس همچنین در یک فرصت خوب دیگر در دقیقه ۴۴ می توانست توسط فرشاد احمدزاده و مهدی طارمی به گل برسد ولی این موقعیت هم نتیجه ای نداشت تا نیمه نخست بازی با نتیجه یک بر صفر به اتمام برسد. نیمه دوم این مسابقه در شرایطی آغاز شد که الاهلی سعی در باز کردن دروازه پرسپولیس دارد.

فشار علی علیپور روی دروازه بان الاهلی باعث شد تا این دروازه بان توپ را به اوت بفرستد.  زمانی که بازیکنان الاهلی صاحب توپ می شوند، بازیکنان پرسپولیس آنها را پِرس می کنند. در دقیقه ۵۰ سعید الموالید بازیکن الاهلی شوت محکمی به سمت دروازه پرسپولیس زد که توپ با اختلاف کم از دروازه پرسپولیس راهی اوت شد.
بیرانوند در دقیقه ۵۱ موقعیت خوبی را از عمر السومه مهاجم الاهلی گرفت.
الاهلی سرانجام در دقیقه ۵۲ توانست با ضربه صالح الامری گل تساوی را وارد دروازه پرسپولیس کند.
پرسپولیس بعد از گل تساوی جلو کشید. در دقیقه ۵۶ مهدی طارمی با خطای بازیکن الاهلی در محوطه جریمه سرنگون شد ولی داور اعتقادی به پنالتی نداشت. این تصمیم داور اعتراض شدید بازیکنان پرسپولیس را در پی داشت و حسین ماهینی کارت زرد گرفت.
در حالی که پرسپولیس برای به ثمر رساندن گل برتری جلو کشیده، الاهلی به دنبال استفاده از ضد حملات است. ضربه صالح الامری در دقیقه ۶۱ از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.
در دقیقه ۶۱ محسن مسلمان از زمین خارج شد و بشار رسن به جای او در ترکیب پرسپولیس قرار گرفت. در دقیقه ۶۵ هم علی علیپور زمین را ترک کرد و گادوین منشا وارد زمین شد.
این بازی تا دقیقه ۷۰ با حملات پراکنده پرسپولیس و الاهلی ادامه دارد.
برانکو ایوانکوویچ سومین تعویض خود را در دقیقه ۷۷ انجام داد و شایان مصلح به جای فرشاد احمدزاده وارد زمین شد.
در این دقایق فشار بیشتری نسبت به الاهلی روی دروازه الاهلی وارد کرده است. در دقیقه ۸۰ بازیکن الاهلی مرتکب خطای هند شد تا پنالتی برای پرسپولیس اعلام شود. این خطای هند روی شوت شایان مصلح به دست آمد و داور هم مدافع الاهلی را به خاطر این هند، از زمین اخراج کرد.
گادوین منشا در دقیقه ۸۲ پشت ضربه پنالتی ایستاد و گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند.
پرسپولیس بعد از این گل توپ را بیشتر در زمین الاهلی نگه داشته است تا فشار از روی دروازه اش برداشته شود. باتوجه به  ۱۰ نفره شدن الاهلی، این تیم هم نتوانست موقعیت خطرناکی روی دروازه پرسپولیس ایجاد کند.
داور مسابقه ۶ دقیقه زمان تلف شده اعلام کرد. در اولین دقیقه وقتهای تلف شده علیرضا بیرانوند یک فرصت خوب از تیم الاهلی را دفع کرد.
در دقیقه ۹۳ داور دومین پنالتی پرسپولیس را گرفت و مهدی طارمی پشت این ضربه پنالتی ایستاد. طارمی در دقیقه ۹۴ گل سوم پرسپولیس را به ثمر رساند.