به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۲۲ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۱۳۶۶۵۴

واکنش رسانه‌های عرب به حذف الاهلی

گروه ورزشی: رسانه‌های عربی به انتقاد تند از عملکرد بازیکنان الاهلی بعد از شکست برابر پرسپولیس پرداختند و تیغ انتقاد را به سوی سرمربی اوکراینی و عمر السومه گرفتند.
به‌ گزارش ‌ایسنا، در یکی از حساس‌ترین بازی‌های دور برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس و الاهلی در امارات به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی سه بر یک به سود نماینده ایران به پایان رسید تا این پرسپولیس باشد با شایستگی به نیمه نهایی راه پیدا کند. شکست الاهلی برابر پرسپولیس بازتاب زیادی در رسانه‌های عربی داشت و همه آنها نماینده ایران را شایسته صعود به دور بعد دانستند و به انتقاد از عملکرد بازیکنان الاهلی و به ویژه سرمربی این تیم پرداختند.
 
الریاضیه: وداع تلخ الاهلی
این روزنامه عربستانی نوشت: الاهلی نتوانست عملکرد خوبی برابر تیم فوتبال پرسپولیس از خود نشان دهد و با نتیجه سه بر یک تن به شکست داد. شاگردان ربروف اشتباهات بدی در این دیدار داشتند و به مهاجمان پرسپولیس این فرصت را دادند تا بارها دروازهشان را تهدید کنند. سرمربی الاهلی تاکتیک خوبی برای این دیدار انتخاب نکرد و بازیکنان بزرگ این تیم مثل عمر السومه و لئوناردو نتوانستند شب خوبی را پشت سر بگذارند. نماینده ایران با وجود یک بازیکن کمتر در کارهای دفاعی خوب ظاهر شد و بعد از گرفتن ضربه پنالتی نخست کنترل توپ و میدان را به دست گرفت و در نهایت توانست به دور بعد راه پیدا کند و حریف الهلال شود.
 
البیان: اشتباهات ربروف و اظهارت بد موقع السومه
این روزنامه بعد از شکست الاهلی نوشت: جدال حساس دو تیم فوتبال پرسپولیس و الاهلی در لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی سه بر یک نماینده ایران به پایان رسید. پرسپولیس با وجود این که در همان دقایق نخست 10 نفره شد، اما سرمربی این تیم همه راه‌ها را با تدابیر درست خود روی مهاجمان الاهلی بست. تیم فوتبال پرسپولیس بعد از 10 نفره شدن به ضد حملات روی آورد و عملکرد ضعیف هافبک های الاهلی باعث شد تا دروازه‌ آنها با وجود 10 نفره شدن حریف تهدید شود.
 
سرمربی اوکراینی الاهلی نتوانست تیمش را به خوبی آماده این دیدار کند و این پرسپولیس بود که با عملکرد بهتر توانست به پیروزی برسد. عمر السومه قبل از بازی گفته بود که کار پرسپولیس را در نیمه نخست تمام خواهند کرد. او نمی دانست که تا پایان سوت بازی نمی‌توان درباره چیزی با قاطعیت صحبت کرد و این اظهارات او تاثیر منفی روی تیم گذاشت و خود او هم شب ناامید کننده ای را پشت سر گذاشت.
 
لوما نیوز: بای بای، الاهلی
این روزنامه عربی نوشت: الاهلی در دیدار برگشت برابر تیم فوتبال پرسپولیس نتوانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد و با نتیجه‌ سه بر یک تن به شکست داد تا با توجه به تساوی دو بر دو در دیدار رفت، این نماینده ایران باشد که به دور بعد راه پیدا کند و الاهلی وداع تلخی با این رقابت ها داشت. پرسپولیس در مرحله بعد باید به مصاف دیگر نماینده عربستان یعنی الهلال برود.
 
الحوار: ربروف تیم را بی هویت کرده است
این روزنامه عربستانی بعد از شکست الاهلی برابر تیم فوتبال پرسپولیس مانند چند روزنامه دیگر سعودی تیغ انتقاد را به سمت سرمربی تیم گرفت و نوشت: ربروف با تصمیمات عجیب خود باعث شده تا الاهلی هویت خود را از دست بدهد. او مسئول اصلی این شکست به شمار می‌آید و هواداران الاهلی خواستار کنار گذاشته شدن او هستند. سرمربی الاهلی نتوانست که یک تساوی بدون گل به دست آورد. تیم او در 10 دقیقه پایانی بازی به کلی از جریان بازی خارج شد و با دو گلی که دریافت کرد بازنده بازی شد. بازیکنان الاهلی به ویژه‌ عمر السومه در شرایط خوبی به سر نمی‌برند و عملکرد ناامید کننده‌ای از خود نشان دادند.
 
اخبار العصر: پرسپولیس به رویای الاهلی پایان داد
پرسپولیس توانست با ارائه یک بازی خوب و با تکیه بر سرعت بالای مهدی طارمی و علی علیپور برابر الاهلی به پیروزی برسد تا حریف الهلال در نیمه نهایی شود. نماینده ایران با این  پیروزی ارزشمندی که به دست آورد به رویا پردازی الاهلی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا پایان داد و حریف الهلال در نیمه نهایی شد.
 
موجز العراق: پرسپولیس با بشار رسن به نیمه نهایی صعود کرد
این روزنامه عراقی به ستایش از عملکرد بشار رسن، بازیکن عراقی پرسپولیس پرداخت و نوشت: نماینده ایران با پیروزی برابر الاهلی عربستان توانست به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند. بشار رسن که در نیمه دوم به جای مسلمان به میدان رفت، توانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد و یک پنالتی‌ هم به سود تیمش بگیرد. الاهلی در دقایق پایانی بازی عملکرد ناامید کننده‌ای از خود نشان داد و این باعث شد تا نماینده ایران کار را تمام کند.
 
الریاض: پرسپولس شادی هواداران عربستانی را خراب کرد
این روزنامه عربستانی هم بعد از بازی نوشت: تیم فوتبال پرسپولیس توانست با نتیجه سه بر یک برابر الاهلی به پیروزی برسد تا با توجه به تساوی دو بر دو در دیدار رفت جواز صعود به دور بعد را به دست آورد. با وجود این که شانس الاهلی برای صعود به دور بعد بیشتر بود، اما این تیم نتوانست از فرصت‌های  خود به خوبی استفاده کند.
هواداران فوتبال در عربستان بعد از صعود تیم‌ ‌ملی به جام جهانی و صعود الهلال به نیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا غرق در شادی بودند، اما  شکست الاهلی کام آنها را تلخ کرد. بازیکنان الاهلی عملکرد شرم آور و ناامید کننده‌ای از خود نشان دادند و با وجود  10 نفر شدن حریف هم نمی‌توانستند که خطری را ایجاد کنند. با این شکست عربستان تنها یک نماینده در بین چهار تیم دارد و آن الهلال است.