به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۲۲ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : ۱۳۶۶۷۳

آیفون‌های جدید چه مشخصاتی دارند؟

گروه اقتصادی: نسخه‌ی ویژه‌ی آیفون، نسخه‌ای که بیش از یک سال است در قالب شایعات مختلف همه جوره از آن شنیده‌ایم، بالاخره در مراسم امشب اپل رونمایی شد.
آیفون بزرگ امسال همانطور که شنیده بودیم، iPhone X نام‌گذاری شده است. این آیفون جدید اپل صفحه نمایشی بدون حاشیه دارد که تمام جلوی گوشی را پوشانده است. با این حال، قسمتی از بالای گوشی برای قرار دادن دوربین جلو و سنسورهای مختلف، پوشانده شده است.
 
 (تصاویر) آیفون‌های جدید چه مشخصاتی دارند؟
آیفون ایکس (که بهتر است مثل خود اپل آن را آیفون ۱۰ بخوانیم)، بدنه‌ای از جنس شیشه دارد. جلو و پشت گوشی کاملا شیشه‌ای است و این دو شیشه با فلز به یکدیگر متصل شده‌اند. آیفون ۱۰ در دو رنگ خاکستری و نقره‌ای عرضه می‌شود و همین موضوع، از پریمیوم بودن آن می‌گویند.  اپل یک صفحه نمایش OLED روی این آیفون جدید خودش قرار داده است؛ صفحه نمایشی که اپل اسم Super Retina را روی آن گذاشته است. این صفحه نمایش وضوح تصویری برابر با ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل دارد. مثل آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس صفحه نمایش آیفون ۱۰ هم از تکنولوژی True tone استفاده می‌کند.
 
با توجه به اینکه آیفون جدید اپل تمام و کمال با یک صفحه نمایش بزرگ پوشانده شده، اپل مجبور به حذف کلید معروف هوم شده است. به جای کلید هوم، باید از پایین صفحه به بالا بکشید. همانطور که شنیده بودیم، اپل بی‌خیال حسگر اثر انگشت شده است. آیفون ۱۰ به جای حسگر اثر انگشت، چهره‌ی شما را نگاه می‌کند تا گوشی را آنلاک کند.
 
(تصاویر) آیفون‌های جدید چه مشخصاتی دارند؟ 
اپل اسم Face ID را برای تکنولوژی تشخیص چهره‌ی آیفون ۱۰ انتخاب کرده است. این تکنولوژی با استفاده از هوش مصنوعی کار می‌کند و می‌تواند چهره‌ی شما را در هر حالتی و حتی در مرور زمان و با تغییرات مختلف، بشناسد. برای شناسایی چهره، اپل روی آیفون ۱۰ یک فلش که نور تولید می‌کند و یک سنسور فروسرخ قرار داده است. اپل می‌گوید که شانس آنلاک شدن آیفون ۱۰ توسط چهره‌ی فرد دیگری به غیر از صاحبش، ۱ در ۱ میلیون است.
 
(تصاویر) آیفون‌های جدید چه مشخصاتی دارند؟ 

دوربین آیفون ۱۰ تفاوتی با آیفون ۸ پلاس ندارد؛ یعنی همان دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی روی این گوشی قرار داده شده‌اند. دو لنز این گوشی هم همان دیافراگم f/1.8 و f/2.4 را دارند. البته به جای یک لنز، هر دو لنز گوشی لرزشگیر اپتیکال دارند.  پردازنده‌ی داخلی آیفون ۱۰ هم تفاوتی با آیفون ۸ ندارد. همان پردازنده‌ی A11 روی آیفون ۱۰ قرار دارد. این گوشی هم‌چنین مثل آیفون ۸ شارژ بی‌سیم دارد. این گوشی هم‌چنین از تکنولوژی بلوتوث ۵ استفاده می‌کند. البته هنوز هیچ لوازم جانبی عرضه نشده که از بلوتوث ۵ استفاده کند.
 
(تصاویر) آیفون‌های جدید چه مشخصاتی دارند؟ 
همانطور که شنیده بودیم آیفون ۸ قیمت بالایی دارد. مدل ۶۴ گیگابایت این گوشی ۱۰۰۰ دلار قیمت گذاری شده است و مدل ۲۵۶ گیگابایتی آن هم با قیمت ۱۱۵۰ دلار وارد بازار خواهد شد.