به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۵:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۲۳ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۱۳۶۷۰۶
اشرف بروجردی:

مدیران برای جوانان امنیت ایجاد کنند

گروه سیاسی: رئیس کتابخانه ملی گفت:خلاقیت، پویایی و انرژی جوانان منشا سازندگی و رشد جامعه است. بخشی از این ظرفیت را دولت و بخشی را خود جوانان باید مهیا کنند.
مدیران برای جوانان امنیت ایجاد کنند

به گزارش ایسنا، اشرف بروجردی در نخستین همایش جوانان، توسعه و تعالی ایران اظهار داشت: جوانان ما باید احساس کنند از وجودشان برای رشد و توسعه ایران بهره‌برداری لازم می‌شود. امام علی(ع) در همین راستا به حاکمان گفتند بر شماست که جوانان را دریابید.وی ادامه داد: خلاقیت، پویایی و انرژی جوانان منشا سازندگی و رشد جامعه است. بخشی از این ظرفیت را دولت و بخشی را خود جوانان باید مهیا کنند؛ انتظار این را نداشته باشیم که حتما دیگران به ما کمک کنند. پیامبر(ص) فرمودند من دوست دارم جوانان جامعه یا در حال کسب علم باشند و یا عالم باشند؛ به هر حال بیکار نباشند، ذهن و خلاقیت خود را به کار بگیرند. آغاز هر نوع اقدام عملی و تلاش برای توسعه بدون اندیشه ابتر می‌ماند.وی افرود: در اینجاست که به نقش و جایگاه حاکمیت باید نگاه کنیم و در ادامه ببینیم خود جوانان چه باید بکنند که این نقش را به خوبی ایفا کنند. تجربه سال‌های گذشته بعد از انقلاب نشان داد که پایه‌گذاران انقلاب همواره از ظرفیت‌های جوانان استفاده می‌کنند.

رئیس ستاد زنان حسن روحانی در دوران انتخابات به بیاناتی از امام خمینی(ره) بعد از انقلاب مبنی بر این که جوانان مملکت را اداره می‌کنند اشاره کرد و ادامه داد: ایشان به توان جوانان اعتماد داشتند. امکان ندارد که در آینده به عرصه ملی و بین‌المللی برسیم در حالی که جوان در آن جایگاه نقش اصلی خود را ایفا نکرده باشند.وی سپس گفت: این توان در اختیار دولت و حاکمیت است که برای جوانان ظرفیت ایجاد کند اگر این کار را نکرد مصداق کم فروشی است. در ادامه هم جوانانی که شرایطی داشتند که به شکوفایی برسند، اگر از این ظرفیت بهره نبرند کم فروشی کرده‌اند.وی در پایان گفت: نباید به تعارض پرداخت، برخی جوانان می‌پرسند نظام برای ما چه کرده است؛ از خودمان بپرسیم ما برای نظام چه کردیم؟ مدیران ما باید قدردان ظرفیت جامعه باشند و امنیت شغلی و فردی و روانی را برای جوانان مهیا کنند.