به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۲۳ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : ۱۳۶۷۱۱
رویکردهای روحانی نشان داده که به مطالبات اصلاح‌طلبان نزدیک‌تر است

نباید توقع داشت وزرا پیگیر تفکرات حزبی باشند

گروه سیاسی: یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: مسائل سیاسی در ایران مشکلات زیرساختنی دارد بنابراین نباید توقع داشته باشیم مثلا وزرایی که برای کابینه انتخاب می‌شوند پیگیر تفکرات حزبی باشند، برای ما مهم عملکرد احزاب است.
نباید توقع داشت وزرا پیگیر تفکرات حزبی باشند
سعید شریعتی در گفت‌وگو با  ایلنا، درباره کابینه دوازدهم با بیان این که دولت دوازدهم ادامه دهنده راه دولت یازدهم است، گفت: ترکیب کابینه دوازدهم چندان با یازدهم متفاوت نیست و در واقع این کابینه باید مسیر باقی مانده قبلی را به اتمام برساند.وی تاکید کرد: ملاک عملکرد افراد است و نباید خیلی روی شاخصه‌هایی مانند این که از چه اردوگاه فکری هستند متمرکز شویم.عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با اشاره به فعالیت‌های حزبی در کشور عنوان کرد: اساسا احزاب سیاسی در ایران با افرادی که در سیستم حضور دارند معنا پیدا نمی‌کند، شرایط به گونه‌ای نیست که شخص منویات سیاسی حزبش را پیش ببرد بلکه باید در چارچوب ماموریت‌هایی که رئیس‌جمهور به او محول کرده اقدام کند.
شریعتی ادامه داد: برنامه‌ها و رویکردهای روحانی در طول ۴ سال گذشته و انتخابات ۹۶ نشان داده است که به مطالبات اصلاح‌طلبان نزدیکی دارد.وی افزود: انتظار می‌رود در طول ۴ سال پیش رو نیز این روند ادامه داشته باشد و دولت بتواند پاسخگوی مطالبات مردم و اصلاح‌طلبان باشد.این عضو حزب اتحاد در پاسخ به این سوال که جریان اصلاحات به صورت جبهه‌ای باید عمل کند و یا احزاب فراگیر داشته باشد، گفت: مسائل و مشکلات سیاسی در ایران که موضوع فعالیت‌های سیاسی هم تلقی می‌شود در سطح ابتدایی زیرساختی قرار دارد. لازمه حل مشکلات احزاب، ائتلاف، هماهنگی و رفتار جبهه‌ای بین جریان‌های مختلف سیاسی در قالب اصلاح‌طلبی است.
شریعتی تاکید کرد: در واقع قصدم از بیان چنین موضوعی این است که مسائل سیاسی به آن سطح تمیزی که انتظار داریم نرسیده است، یعنی دیدگاه‌های احزاب مختلف نمی‌تواند محلی برای رقابت باشند.وی خاطرنشان کرد: مسائل سیاسی در ایران زیرساختی است، به همین دلیل اشتراک مورد نظر در حل آنها و ارائه طریق از هم منفک و مجزا نیست، البته رویکردها به هم نزدیک است لذا در این راستا می‌تواند اقدام‌های مشترک هم صورت بگیرد.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به این که هم‌افزایی تشکیلات سازمانی باید صورت بگیرد و احزاب  باید دارای تشخص، هویت بوده و همچنین مستقل شوند، گفت:  گروهای سیاسی احزاب هرکدام ساختارها و مرام‌نامه‌های خودشان را دارند و انتخاب‌های خودشان را انجام می‌دهند  اما به دلیل آن که زیرساخت‌های سیاسی در ایران دچار  چالش است، لذا باید تا اطلاع ثانوی در قالب رفتارهای جبهه‌ای و حرکت‌های مشترک و ائتلافی اقدام کرد.
وی در پاسخ به این سوال که شاید رفتار جبهه‌ای باعث شود که انشعابی صورت بگیرد و این امکان وجود دارد ائتلاف‌هایی صورت بگیرد که به ضرر جریان اصلاحات باشد، عنوان کرد: در مصادیق خاصی ممکن است چنین اتفاقی بیفتد. اما این واقعیت را در نظر بگیرید ما به آن سطح از واقعیت در فضای سیاسی ایران به دلیل همان نبود مسائل زیر ساختی که محل افتراق اندیشه‌ها و منازعه‌ها است، نرسیده‌ایم.شریعتی ادامه داد: در مسائل بنیادی اشتراک‌نظر وجود دارد، لذا برای حل آنان هم ناگزیر هستیم عملکرد جبهه‌ای، هم‌افزایی سازمانی و تشکیلاتی داشته باشیم. شاید ۱۰ سال دیگر فعالیت‌های حزبی معنادار شود .
وی در ادامه یادآور شد: برگزاری انتخابات آزاد خواست عمومی اصلاح‌طلبان است از کارگزاران گرفته تا اتحاد و مابقی احزاب و برای برگزاری چنین انتخاباتی باید با حاکمیت گفت‌وگوهایی را انجام دهند.شریعتی با اشاره به اینکه عرصه انتخابات جایی است که باید از حداکثرهای خودمان کوتاه بیایم، گفت: هنگامی که بحث حضور در انتخابات مطرح می‌شود، ما ناگزیر هستیم از حداکثرهای خود تا جایی که ممکن است فاصله بگیریم و به گزینه میانه‌رو برسیم. شما مشاهده کردید که در انتخابات ما برای این که پیگیر مطالبات خود باشیم با آقای روحانی که خواستگاه و اردوگاه فکری وی مشخص است ائتلاف می‌کنیم،‌ چرا؟ چون مسائل زیر ساختی در کشور ما مشکل دارد و ناگزیر هستیم که در برخی از موارد ائتلاف انجام دهیم.