به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۲۴ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : ۱۳۶۷۶۰

وحشی‌ترین خودرو زیر پای رونالدو/عكس

گروه ورزشی: کریستیانو رونالدو، مهاجم 32 ساله فوتبال که معرف حضور بیشتر ورزش‌دوستان است به تازگی تصویری در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده که نشان می‌دهد مالک یک دستگاه خودروی فراری، آن هم از نوع F12 tdf‌ شده است.
از این مدل که جزو خاص‌ترین و کمیاب‌ترین‌ها در نوع خود به‌شمار می‌رود فقط 799 دستگاه تولید شده و رونالدوی جوان شانس آن را دارد که داخل آن بتواند سرعت 340 کیلومتر بر ساعت را در کمتر از سه ثانیه تجربه کند.در ادامه و به بهانه این پست اینستاگرامی، گشت و‌گذاری می‌کنیم در دنیای این خودروی خارق‌العاده.
وحشی‌ترین خودروی جهان زیر پای رونالدو/ تصاویر
 
تغییر در ظاهر و برتری مهندسی
شرکت فراری از همه دانش و تخصص خود در این مدل مخصوص توردوفرانس استفاده کرده و 100 کیلوگرم از وزن آن را نسبت به مدل استاندارد قبلی کاهش داده و به 1415 کیلوگرم رسانده است.فیبرکربن ماده اصلی ساخت قسمت‌های بدنه، سپرهای جلو و عقب بوده، همچنین کانال‌های آیرودینامیک هوا که روی محفظه موتور و طرفین خودرو قرار گرفته‌اند نیز از آن ساخته شده است.استفاده از فیبر کربن به اجزای بیرونی فراری tdf‌ F12 خلاصه نشده و اگر به داخل اتاق این خودرو نیز توجه کنیم درخواهیم یافت که بیشتر اجزای داخلی نیز وامدار این ماده مقاوم و کم‌وزن هستند.در نگاه اول با مقایسه نمونه‌ جدید و قبلی و بررسی تغییرات آیرودینامیکی در بدنه متوجه خواهیم شد تمام این تغییرات جنبه زیبایی نداشته و آن طور که طراحان فراری اعتقاد دارند پس از سرعت 200 کیلومتر بر ساعت 230 کیلوگرم نیروی داون‌فورس به وجود خواهد آمد که همین نیرو عامل بسیار مهمی در ایجاد عدم تعادل خودرو خواهد بود. به همین دلیل ایجاد تغییرات آیرودینامیکی در tdf F12 امری اجتناب‌ناپذیر است.
 
ترمزهایی که به چشم نمی‌آید
وحشی‌ترین خودروی جهان زیر پای رونالدو/ تصاویر
 
هر چقدر افزایش سرعت مایه برتری و مباهات است کاهش آن نیز از چالش‌های بزرگ طراحان خودرو به‌شمار می‌رود. در سیستم ترمز این خودرو دقیقا از مدل هایپرکارلافراری استفاده شده و فنربندی آن نیز نسبت به نمونه قبلی 20 درصد سفت‌تر است و سیستم فرمان‌پذیری هم با تنظیم مجدد دامپرها شاهد تغییرات زیادی شده‌ است.
 
به نحوی که در این سیستم چرخ‌های عقب فراری برای افزایش پایداری دقیقا همانند چرخ‌های جلو فرمان‌پذیر شده است.لاستیک‌ها نیز پهن‌تر شده و شرکت لاستیک‌سازی پیرلی نمونه سفارشی Pzero را جایگزین مناسبی برای لاستیک‌های استاندارد F12 در نظر گرفته است.تلفیق این لاستیک‌ها و تنظیم سیستم فرمان‌پذیری فراری، عملکرد هر چهار چرخ را به شکل قابل قبولی تثبیت کرده است.
 
یکی از 799 نفر
طبق اعلام شرکت فراری تمامی 799 دستگاه tdf F12 پیش‌فروش شده است و شاید رونالدو یکی از خوش‌شانس‌ترین‌های جهان باشد که موفق شده با پرداخت بهای کمی بیش از 800 هزار دلار (با دلار 4000 تومانی حدود سه میلیارد و 200 میلیون تومان ناقابل) به یک سرمایه‌گذاری بلندمدت واقعی دست بزند زیرا این خودرو بی‌شک یکی از بهترین GTهایی است که تاکنون با این شکل و شمایل و موتور خارق‌العاده به دست بشر ساخته شده است.حدود دو سال پیش بود که شرکت خودروسازی فراری نمونه جدیدی از مدل berlinetta F12 را به نمایش گذاشت.نمونه جدید که نسبت به نسل قبلی تغییرات زیادی را به خود دیده و گام‌های مثبتی در جهت پیشرفت برداشته بود به افتخار مسابقات تور دو فرانس (Tour De France) که عرصه جهانی مسابقات سرعت به‌شمار می‌رود tdf F12 نامگذاری شده.
 
وحشی‌ترین خودروی جهان زیر پای رونالدو/ تصاویر
مشخصات فنی
 
قلب تپنده: 12 سیلندر V شکل به حجم 6.3 لیتر
 
حداکثر قدرت: 769.6 اسب بخار در 8500 دور بر دقیقه
 
حداکثر گشتاور: 705 نیوتون متر در 6750 دور بر دقیقه
 
جعبه دنده: 7 سرعته دوکلاچه خودکار
 
مصرف سوخت (لیتر در یکصد کیلومتر): 15.4
 
شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت: 2.9 ثانیه
 
حداکثر سرعت: بیش از 340 کیلومتر بر ساعت
 
زمان ورود به بازار: سال 2016 وزن خشک (کیلوگرم): 1415
 
ظرفیت مخزن سوخت (لیتر): 92 قیمت: 808.888 دلار
 
یک موتور وحشی و البته سفارشی
 
قلب تپنده فراری tdf F12 یکی از شگفت‌انگیزترین‌های صنعت خودرو به‌شمار می‌رود. این موتور که به توربوی مدرن مجهز می‌باشد به مراتب حساس‌تر از موتور 12 سیلندر لامبورگینی آونتادور است.هرچند در تنظیمات الگوریتمی موتور 12 سیلندر tdf F12، حداکثر دور پیشرانه به عدد 8900 دور محدود شده اما با وجود سیستم نمایشگری که روی غربیلک فرمان قرار داده شده تعامل پدال گاز و دریچه مکش هوای منیفولد موتور بسیار وحشیانه به نظر می‌رسد.