به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۲۶ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۱۳۶۸۵۴
بارزانی: کردستان از زبان تهدید استفاده نمی کند

تلاش عراق برای گفت‌وگو بین بغداد و اربیل

گروه بین الملل: رئیس جمهوری عراق به منظور دستیابی به راه‌حل‌های ملموس و فوری که تضمین کننده عبور از بحران ناشی از برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان عراق باشد، طرح گفت‌وگو بین رهبران سیاسی این کشور را مطرح کرد.
تلاش عراق برای گفت‌وگو بین بغداد و اربیل
به گزارش سایت شبکه سومریه نیوز عراق، در بیانیه‌ منتشر شده از سوی دفتر فواد معصوم، رئیس‌جمهوری عراق آمده است، به منظور آغاز فوری اجرای این طرح رئیس‌جمهوری تصمیم به لغو سفر به نیویورک گرفت و به جای خود حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق را مامور کرده در برابر مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند. فواد معصوم بر اهمیت تلاش‌ها برای حفظ وحدت ملی عراق تاکید کرد و انجام مذاکرات سازنده برای حل مسائل پیچیده بین دولت فدرال عراق و دولت اقلیم کردستان عراق را خواستار شد. ریاست‌جمهوری عراق در این بیانیه آورده است، فواد معصوم عصر شنبه میزبان هادی العامری، یکی از فرماندهان حشد شعبی بود و هر دو به بررسی آخرین تحولات سیاسی و امنیتی عراق به خصوص همه‌پرسی استقلال کردستان عراق، جنگ علیه تروریسم و روند عملیات نظامی علیه داعش پرداختند.

معصوم بر اهمیت به کار بستن تمام تلاش‌ها برای حفظ وحدت ملی و همزیستی بین تمام اقشار جامعه و انجام مذاکرات سازنده بین بغداد و اربیل تاکید کرد. حیدر العبادی پیشتر گفته بود، در صورتی‌که همه‌پرسی استقلال به خشونت کشیده شود بغداد آماده مداخله نظامی است. این در حالی است که مسعود بارزانی بغداد را به طراحی ناامنی در اقلیم متهم کرده و گفت، همه‌پرسی در موعد مقرر خود برگزار می‌شود. بارزانی از ساکنان اقلیم خواسته روز ۲۵ سپتامبر پای صندوق‌های رای بروند چراکه اقلیم هیچ جایگزین واقعی را به جای همه‌پرسی دریافت نکرده است. او افزود: کردستان عراق نمی‌پذیرد وابسته به کسی باشد و از زبان تهدید هم استفاده نمی‌کند. ما خواهان روابط خوب با کشورهای هم‌جوار هستیم.
مرجع : ایسنا