به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۲۶ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۱۳۶۸۹۵
«ندانستن» شما چه بر سر این مردم آورد، آقاي حداد؟

كامپيوتری که نرم‌افزارش را نداشتند!

كامپيوتری که نرم‌افزارش را نداشتند!
گروه سياسي: جناب حداد عادل در مصاحبه ای که روز گذشته از صدا و سیما پخش شد گفته اند «احمدی‌نژاد رایانه‌ای است که نرم‌افزارش را نمی‌دانیم  و نمی‌توان او را پیش‌بینی کرد». او همچنین گفته است: «اگر الان هم شرایط به سال 84 یا 88 بازگردد، ما همانطور تصمیم می‌گیریم. آن تصمیم در آن لحظه درست بوده است».
غلامعلی حداد عادل کسی است که دو سال از ریاستش بر مجلس هفتم همزمان بود با دو سال اول ریاست جمهوری احمدی نژاد. امروز بیش از 12 سال از آن دوران می گذرد و شاید به سختی بتوان همه آن روزهای سیاست ایران را به یاد آورد. اما مسائل و اتفاقاتی هست که در ذهن ها می ماند و کم کم با مرور زمان تاریخ را می سازد. حمایت بی چون و چرای حداد عادل و همفکرانش در مجلس هفتم و تمام آن هشت سال از محمود احمدی نژاد از جمله آن اتفاقاتی است که از یادها نمی رود. به طوری که هر وقت در حال و آینده بخواهیم پوستر دوران 8 ساله دولت احمدی نژاد را در ذهن خود تجسم کنیم بدون شک چهره وی در پشت سر  احمدی نژاد واضح و مبرهن خواهد بود.
آقای حداد 8 سال بی چون و چرا از دولت نهم و دهم حمایت کرد تا این که خودش در سال 92 برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شد. در این مقطع و در فضای انتخاباتی کشور جناب ایشان چند کلامی سخن به نقد دوران احمدی نژاد کشودند و ایرادات دوران احمدی نژاد را برشمردند. اما آقای حداد نگفتند که چرا همان زمان که این اشتباهات رخ می داد، ساکت بودند و چیزی نمی گفتند و چشم بر تخلفات قانونی او بستند؟! شاید در آن زمان اساساً رایانه  را چیزی شبیه تلویزیون تلقی میکردند و تصوری از نرم افزار و کیس نداشتند.
بله، امروز بعد از نزدیک به 13 سال از شروع دولت نهم و 6 سال از پایان دولت دهم، آقای حداد عادل در پاسخ به این سوال که فکر می‌کردید احمدی‌نژاد برای ریاست جمهوری 92 ثبت نام کنند؟ با افتخار می گوید من درباره آقای احمدی‌نژاد تعبیری دارم که آن پاسخ همه سوالات شما است. «من می‌گویم آقای احمدی‌نژاد یک رایانه‌ای است که ما نرم‌افزارش را نداریم و نمی‌توان پیش‌بینی کرد چه اتفاقی رخ می‌دهد». 
جناب حداد! این حرف شما به چه معناست؟ آیا به این معنا نیست که شما 8 سال پای رایانه ای نشستید و ماوس! آن را بالا و پایین کردید در حالی که نرم افزارش را نداشتید؟ اگر این گونه است پس 8 سال پشت این رایانه چه می کردید؟ چرا وقتی کار با آن را بلد نبودید آن را روشن کردید و با ژست انسان های کار بلد، رایانه را دست کاری کردید؟ در تمام آن سال ها که زمین و زمان داد فریاد زدند و از عملکرد بد این نرم افزار شکایت می کردند، شما که پشت این سیستم نشسته بودید، چرا یک بار نگفتید که ما نرم افزار را نداریم و همه چیز این رایانه از دسترس خارج است و هیچکس هیچ نظارتی بر آن ندارد؟
ممکن است همان گونه که در مصاحبه تان گفته اید بگویید در آن زمان ما اطلاع کافی نداشتیم. اما آیا همه مسئله با همین یک جمله که شرایط آن روز آن گونه بود و ... حل می شود؟ هیچ می دانید این عدم آگاهی شما چه بر سر این مردم و کشور آورد؟ هیچ می دانید که این ژستی که شما پشت این رایانه خاموش گرفتید چه به روز اقتصاد و فرهنگ و سیاست این کشور آورد؟ یک سیاستمدار چند بار در دوران فعالیت سیاسی اش می تواند اشتباه کند؟ اگر اعتراف می کنید که مدیریت این نرم افزار را در اختیار نداشته اید، چگونه هنوز خود را یک سیاست مدار موفق می دانید و دوباره از رهبری یک جریان سیاسی و آینده سیاسی یک  کشور حرف می زنید؟ متاسفانه باید گفت تنها در سیستم سیاسی ایران است که سیاستمداری با کارنامه شما هنوز می تواند از سیاست صحبت کند.
از همه این ها بگذریم؛ فرموده اید: «اگر الان هم شرایط به سال 84 یا 88 بازگردد، ما همانطور تصمیم می‌گیریم. آن تصمیم در آن لحظه درست بوده است». اگر ذره ای می شد این اعتراف به اشتباه دیرهنگام شما را به فال نیک گرفت و آن را پذیرش اشتباهات گذشته تلقی کرد، این عقیده تان که اگر دوباره به سال 84 و 88 برگردیم همان تصمیم را خواهید گرفت، حجت را تمام می کند که مثل این که کلاً شما نرم افزار سیاست را در اختیار ندارید و نداشته اید نه نرم افزار احمدی نژاد را، و فایلی که به نام نرم افزار سیاست به شما فروخته اند محتوایش چیز دیگری است.
جناب حداد! نرم افزار سیاست بسیار فراتر از نرم افزار یک فرد خاص است و اگر شما آن را داشتید به راحتی نرم افزار احمدی نژاد و افراد دیگر را هم به دست می آوردید و بسیاری از اتفاقات و افراد برای شما قابل پیش بینی می شدند. اما افسوس که شما سیاست را با احساسات شخصی و دعواهای خانوادگی اشتباه گرفته اید و تعصبتان نمی گذارد نرم افزار درست را پیدا کنید.

۱۳۹۶/۰۶/۲۶ ۱۳:۳۶
امثال حداد عادل که بجای عذرخواهی از مردم به توجیح اشتباهاتشان می پردازند بین اصولگرایان خیلی زیادند. اینها چوب اشتباهاتشان را بدجور خواهند خورد. (355492)
۱۳۹۶/۰۶/۲۶ ۱۶:۱۲
خوب چجوری با این کامپیوتر کار میکردی،روشی بلدی چجوری باید ارتقاع یا خاموش کرد،،پس......... (355500)
۱۳۹۶/۰۶/۲۶ ۱۶:۴۱
خداوند به حساب افرادی که در حق آقای هاشمی ظلم کردند برسد (355504)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۶/۲۶ ۲۳:۵۲
بنظرم در عالم سیاست افرادی مثل جناب حداد عادل ها از دهها سال پیش به انتها رسیده اند.بگونه ای که اکنون دیدن یا شنیدن اسامی چنین افرادی آزار دهنده شده و رسانه ای کردن سخنان آنان در حکم ساییدن سوهانی بر روح و اعصاب است. (355520)