به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۲۸ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۱۳۷۰۱۲

دفاع چین از میانمار در سازمان ملل

گروه بین الملل: وزیر امور خارجه چین به دبیرکل سازمان ملل گفت، پکن از اقدامات دولت میانمار که برای "حفظ امنیت ملی" این کشور است! حمایت می‌کند و مخالف حملات اخیر در راخین است.
دفاع چین از میانمار در سازمان ملل

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات از سوی یانگ جیه‌چی، وزیر امور خارجه چین در گفتگو با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بحبوحه افزایش و وخامت اوضاع در میانمار ایراد شد.واکنش نظامی دولت میانمار به حملات شبه نظامیان در راخین، واقع در غرب این کشور طی ماه گذشته میلادی باعث شده تا بیش از ۴۱۰ هزار تن از مسلمانان روهینجایی به بنگلادش بگریزند؛ اقدامی که سازمان ملل آن را "پاکسازی قومیتی" نامیده است.دولت میانمار می گوید حدود ۴۰۰ تن در جریان این درگیری‌ها در غرب این کشور کشته شدند.دولت‌های انگلیس، فرانسه و استرالیا روز دوشنبه به آنگ سان سوچی،‌ رهبر دوفاکتوی میانمار تاکید کردند تا اقداماتی را برای توقف و اتمام این خشونت نظامی علیه مسلمانان روهینجایی انجام دهد. مشاور امنیت ملی آنگ سان سوچی گفته است،‌ آنهایی که از کشور گریخته‌اند می‌توانند به میانمار بازگردند اما این روند باید به بحث گذاشته شود.

وزارت امور خارجه چین در بیانیه خود آورده است، وزیر امور خارجه چین به دبیرکل سازمان ملل در نشست روز دوشنبه گفت که پکن اقدامات میانمار را در "دفاع از امنیت" در راخین می‌داند و امیدوار است که آتش جنگ می‌تواند به زودی خاموش شود.وزیر امور خارجه چین ادامه داد، پکن همدردی خود را با آنهای که به بنگلادش گریخته‌اند، ابراز می‌کند و کمک‌های بشردوستانه به بنگلادش ارسال می‌کند. چین به میانمار و بنگلادش در حل مشکل از طریق گفتگو و رایزنی تاکید دارد.وی در ادامه گفت: چین تمایل دارد تا مذاکرات صلح در مسیر خودش پیش برود و امیدوار است که جامعه بین الملل بتواند نقش سازنده‌ای در انجام مذاکراتی خوب و موثر ایفا کند.چین و میانمار شرکای تجاری و اقتصادی خوبی هستند.