به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۳۱ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۱۳۷۱۴۷
رئیس‌جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح؛

برای دفاع از کسی اجازه نخواهیم گرفت

گروه سياسي: رئیس‌جمهور با بیان اینکه برای دفاع از سرزمین مان از کسی اجازه نخواهیم گرفت، گفت: اگر عهد و پیمانی را بستیم تا وقتی پای آن ایستاده ایم که طرف مقابل به آن احترام بگذارد.
برای دفاع از کسی اجازه نخواهیم گرفت
حجت الاسلام حسن روحانی در مراسم رژه نیروهای مسلح، گفت: در روز اول ماه محرم الحرام ماه ایثار و شهادت و سرآغاز سال هجری قمری هستیم. ۳۷ سال پیش مردم ایران در برابر یک تجاوز خشونت بار به پیروی از امام شهیدان و فرهنگ عاشورا با همه وجود از شرف تمامیت ارضی و عزت خود دفاع کردند. وی افزود: یکی از بزرگترین انگیزه های مردم برای ایثار و شهادت تابلوی حماسه عاشورا بود. همانطور که در انقلاب اسلامی اوج انقلاب در ایام ماه محرم اولین اوج نهضت ۱۵ خرداد بود.

رئیس جمهور  گفت: فرهنگ عاشورا ما را در برابر رژیم استبداد و حامیان مستکبر آنان پیروز کرد و استقلال را برایمان به ارمغان آورد. وی افزود: در دفاع مقدس نام اباعبدالله الحسین(ع) همواره سربازان اسلام را در برابر متجاوزین، مسیر مقاومت و شهادت را به آنها آموخت. رئیس جمهور با بیان اینکه جنگ ها همواره حوادثی تاثیر گذار بوده اند، خاطرنشان کرد: در دوران قبل از انقلاب اسلامی هرگاه جنگی آغاز شد پایانش برای ملت خوشایند نبود و در همه جنگ های قبل از انقلاب کشور ما تحت تاثیر آثار منفی آن قرار گرفتیم و در برخی از آنها بخشی از خاک کشور از آن جدا شد.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه تمام قدرت های جهانی از متجاوزین حمایت کردند، مردم ما با ایثار و فداکاری توانستند پیروزی های بزرگی را رقم بزند. روحانی گفت: نیروهای مسلح و قدرت دفاعی ما همواره برای تحکیم صلح بوده است. قدرت دفاعی ما هیچ وقت خود را برای سیطره بر سرزمینی آماده نکرده است، بلکه همواره برای دفاع از سرزمینمان آماده باشد. رئیس جمهور با بیان اینکه برای دفاع از سرزمین مان از کسی اجازه نخواهیم گرفت، گفت: قدرت دفاعی ایران برای حمایت از مردم مظلوم منطقه است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما همواره سلاحمان برای دفاع از کشورمان و ملت های منطقه در برابر قدرت های بزرگ و در برابر تروریسم است، اظهار داشت: به افرادی که با لحن نادرست با ملت ایران سخن می گویند، می گویم چه کسی در سالهای گذشته پذیرای آوارگان بوده اند، آیا آن روزهایی که شما افغانستان و عراق را به خاک و خون کشیدید آیا این ملت ایران نبود که پذیرای ملت رنج کشیده عراق و افغانستان شد؟ وی گفت: بسیار خوشحالم که امسال در سازمان ملل متحد، فقط دو صدای آمریکا و رژیم صهیونیستی دو صدایی بودند که با صدای جهانیان مخالف بود. همه جهان از برجام حمایت کردند و آن را ستودند اما فقط دو نفر بودند که از صلح نگران بودند.

رئیس جمهور تاکید کرد: این آزمایشی بود که ماهیت واقعی حاکمان واشنگتن و حاکمان غاصب صهیونیست را روشن کرد. روحانی با تاکید بر اینکه ملت بزرگ ایران چه شما بخواهید و چه نخواهید همواره از مردم مظلوم منطقه حمایت خواهد کرد، یادآور شد: هرآنچه لازم بدانیم قوه دفاعی خود را افزایش می دهیم. نه تنها قدرت موشکی مان بلکه نیروهای زمینی، هوایی و دریایی مان نیز مورد حمایت مردم ماست. رئیس جمهور در پایان، گفت: اگر عهد و پیمانی را بستیم تا وقتی پای آن ایستاده ایم که طرف مقابل به آن احترام بگذارد. تردیدی نداریم تا روزی که مردم ایران با رهبری مقام معظم رهبری در مسیر عزت حرکت می کند هیچ کس نخواهد توانست ما را از این راه باز دارد.