به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۰۲ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۱۳۷۲۴۳
ترامپ کره شمالی را تهدید به نابودی کرد

جولان بمب‌افکن آمریکایی بر فراز آسمان کره‌شمالی

گروه بين‌الملل: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، یک بمب‌افکن این کشور بر فراز سواحل شرقی کره‌شمالی پرواز کرده تا به پیونگ‌یانگ از آمادگی آمریکا برای مقابله با هر تهدیدی هشدار دهد و همزمان، ترامپ با لحنی کم سابقه کره شمالی را تهدید به نابودی کرد.
جولان بمب‌افکن آمریکایی بر فراز آسمان کره‌شمالی
بمب افکن آمریکایی
پنتاگون اعلام کرد، این نزدیک‌ترین پرواز یک هواپیمای نظامی آمریکایی به حریم شمال کره‌شمالی در قرن بیست و یکم بوده است. تنها چند دقیقه قبل از آغاز سخنرانی وزیر خارجه کره‌شمالی در مجمع سازمان ملل متحد در نیویورک، پنتاگون با انتشار اطلاعیه‌ای از جولان یکی از بمب افکن‌های خود بر فراز مناطقی از شرق کره شمالی و ناحیه ای که میان دو کره عاری از تحرکات نظامی تعریف شده، خبر داد و آن را نشانه‌ای از جدیت واشنگتن در برابر رفتار بی‌ملاحظه پیونگ یانگ و برنامه هسته‌ای این کشور دانست. پنتاگون اعلام کرد: این ماموریت نمایانگر توان ایالات متحده بود و پیامی رسا که رئیس جمهور آمریکا گزینه های نظامی متعددی برای خنثی کردن هرگونه تهدید در دست دارد. ما کاملا آماده ایم که از طیف گسترده توان نظامی‌مان برای محافظت از آمریکا و متحدانش استفاده کنیم.

ترامپ با لحنی کم سابقه کره شمالی را تهدید به نابودی کرد
  رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به سخنرانی وزیر امور خارجه کره شمالی در سازمان ملل گفت که اگر وی افکار رهبر کشورش را تکرار کرده باشد، کره شمالی مدت زیادی دوام نخواهد آورد.
دونالد ترامپ در اقدامی کم سابقه کره شمالی را تهدید به نابودی در آینده نزدیک کرد. ترامپ با اشاره به سخنرانی وزیر امور خارجه کره شمالی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تهدید کرد که اگر وی افکار کیم جونگ اون رهبر این کشور را تکرار کرده باشد، کشورشان مدت زیادی دوام نخواهد آورد. ترامپ که پیشتر رهبر کره شمالی را «مرد موشکی» خوانده بود، پس از آنکه وزیر خارجه این کشور ترامپ را به دلیل این لقب تهدید کرد، در پیام تازه خود کیم جونگ اون را دوباره «مردک موشکی» خطاب کرد.
ترامپ نوشت: همین الان شنیدم وزیر امور خارجه کره شمالی در سازمان ملل سخنرانی کرده است. اگر نظرات «مردک موشکی» را تکرار کرده باشد، آنها دیگر مدت زیادی دوام نخواهند داشت! «ری یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی روز گذشته در سخنرانی خود در سازمان ملل، با اشاره به لقب «مرد موشکی» که از سوی رئیس جمهوری آمریکا به رهبر کشورش داده شد، اصابت موشک های این کشور به خاک آمریکا را اجتناب ناپذیر دانست.

ترامپ سه شنبه هفته گذشته در سازمان ملل، کیم جونگ اون را «مرد موشکی» خطاب کرده و گفت که وی در یک ماموریت خودکشی است. وی همچنین کره شمالی را تهدید به نابودی کامل کرد.
یونگ هو، ترامپ را 'فردی خودبزرگ بین و خودخواه دارای اختلال روانی' توصیف کرد که 'دکمه بمب هسته ای' در اختیار اوست. وی گفت که پیونگ یانگ پس از 'تلاش های طولانی و دشوار'، در چند قدمی تکمیل نیروی هسته ای قرار دارد و تحریم های دشمنان در موضع کشورش بی تاثیر است.
 
کره شمالی: رسیدن موشک‌های ما به آمریکا "امری حتمی" است
وزیر خارجه کره شمالی
وزیر خارجه کره‌شمالی طی سخنرانی در سازمان ملل متحد اعلام کرد، دونالد ترامپ به سوی خودکشی گام برمی‌دارد. به گزارش ایسنا، سخنان ری‌یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تکرار اظهارات روز سه‌شنبه رئیس جمهوری آمریکاست که خطاب به کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی گفته بود: مرد موشکی در مسیر خودکشی گام برمی‌دارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه کره‌شمالی با تکرار بیانیه اخیر رهبر این کشور یک بار دیگر رئیس جمهوری آمریکا را به لحاظ روانی "آشفته و مبتلا به هذیان بزرگ‌منشی" خطاب کرده و گفت، او بابت تهدید کردن کره شمالی به نابودی کامل، پاسخی سخت دریافت خواهد کرد. این تنها ترامپ است که به دنبال خودکشی است. وزیر خارجه کره شمالی تاکید کرد:‌ آزمایش‌های هسته‌ای ما به منزله بازدارندگی برای جنگ است و کره شمالی "کشوری هسته‌ای" است که مسؤولانه عمل می‌کند. وی افزود:‌اگر آمریکا اقدام به عملیاتی علیه رهبران ما و یا حمله‌ای نظامی علیه کشور ما بکند کره شمالی تدابیر پیشگرانه را لحاظ خواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کره شمالی تاکید کرد" تهدیدات ترامپ مبنی بر نابودی کره شمالی همگی باعث می‌شود رسیدن موشک‌های ما به آمریکا بیش از گذشته امری حتمی شود. وی افزود:‌ اگر آمریکا نشانه‌ای از "شکست گردن" پیونگ یانگ را نشان دهد کره شمالی اقدام پیشگرانه‌ای می‌کند که هیچ رحمی در آن نیست. ما نیازی به این نداریم که جامعه جهانی توانمندی هسته‌ای ما را به رسمیت بشناسد حتی اگر عدالت جهانی محقق شود "چکش عدالت هسته‌ای" تنها راه حل است.