به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۰۲ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۱۳۷۲۹۳
وزیر بهداشت: گوش شنوا داشته باشیم

وقت انجام کارهای بزرگ است

گروه جامعه: وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم ادامه راه شهدا از سوی جامعه پزشکی گفت:کسانی که به فداکاری علاقه دارند، باید کاری کنند تا ساحت حوزه دارو و درمان به منش شهدا نزدیک‌تر باشد؛ چرا که شهدا چیزی به جز ادامه مسیرشان از ما انتظار ندارند.
وقت انجام کارهای بزرگ است
به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم تکریم از شهدا و ایثارگران داروسازی کشور با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در راستای اهداف شهدا گام برداریم و از رسیدن به اهداف آنها کوتاهی نکنیم، گفت: امیدوارم یاد و خاطره شهدا منحصر به جلسات و سخنرانی‌ها و سالی یک بار جلسه خاطره گذاشتن نشود؛ چرا که همه زندگی ما مدیون شهدا و خانواده‌هایشان است و امیدوارم تا دنیا باقی است راه و منش آنها ادامه داشته باشد.
هاشمی افزود: ما در بین خانواده‌های شهدا زندگی می‌کنیم، آنها قهرمانان ملی ما هستند و خانواده‌هایشان سرشار از عشق، نشاط و طراوت‌اند؛ چرا که در معامله با خداوند برنده شدند. بنابراین نیازی به ناله کردن و حزن و اندوه نیست و اگر هم باشد برای ماست تا خدای نکرده از راه آنها فاصله نگرفته باشیم.

وی ادامه داد: امروز جلسه بزرگداشت عزیزانی از جامعه پزشکی است که دنیا را رها کردند و به مسئولیت دینی، ملی، میهنی و اجتماعی‌شان به نحو احسن عمل کردند. هنوز عده‌ای از آنها باقی ماندند و مهم این است که آیا ما هم بر عهد و پیمان خود مانده‌ایم یا اینکه آن راه را رها کرده‌ایم. خوشحالم که شاگردان شهدای هشت سال دفاع مقدس بر عهد و پیمان‌شان مانده‌اند و حضورشان در این جلسه نشان دهنده این موضوع است.وزیر بهداشت تاکید کرد: امروز وقت انجام کارهای بزرگ است و ارزش انجام این کارها کمتر از کارهایی نیست که رزمندگان انجام دادند؛ چرا که مشکلات پیچیده‌تر و دشمنان مهیاتر هستند. باید توجه کرد در حوزه داروسازی افراد خدوم و خلاقی داریم و آنها باید به مسئولیت‌شان عمل کنند. آنچه که من از فرمایشات امام (ره) یاد گرفتم در یک جمله کوتاه خلاصه می‌شود که می‌فرمودند هر کس در هر کجا که هست اگر کارش را درست انجام دهد، تکلیف از او ساقط است. بنابراین یاد کردن از شهدا برای یادآوری منش آنها به خودمان خوب و لازم است اما نباید صرفا به جنبه قهرمانی آنها تاکید کنیم؛ چرا که این قهرمانی نیازمند یک مقدمه است و همین طور انسان را زیر خیمه راه نمی‌دهند بلکه باید منش و طهارت نفس داشته باشد.

هاشمی با بیان اینکه باید منش شهدا را در خود و جامعه‌مان ایجاد کنیم، گفت: اخلاق اسلامی مقدمه‌ای است که انسان می‌تواند با آن به لباس مجاهدت و جانبازی ملبس شود. بنابراین اول باید این مقدمه را ایجاد کنیم. برای ایجاد آن نیازی به نشان دادن و ریاکاری هم نیست. متاسفانه امروز نگاه‌ها مادی شده است و روی ظاهر افراد قضاوت می‌کنیم و به همین دلیل نفاق بیشتر می‌شود.هاشمی ادامه داد: افرادی که در حوزه داروسازی، تجهیزات پزشکی، واکسن و ... هستند، می‌توانند بیش از این به دولت که بخشی از نظام جمهوری اسلامی است، کمک کنند و امیدواریم این افراد برای همیشه تاریخ بر همان عهد و پیمان شهدا بمانند.

وی با بیان اینکه ما گرفتاری‌های متعددی در کشور داریم، گفت: بخشی از این گرفتاری‌ها همسو با انقلاب و اهداف ما نیست. باید توجه کرد که در حوزه داروسازی وسوسه زیاد است و در عین حال زمینه فداکاری هم به میزان زیادی وجود دارد. بنابراین کسانی که به فداکاری علاقه دارند، باید کاری کنند تا ساحت حوزه دارو و درمان به منش شهدا نزدیک‌تر باشد؛ چرا که شهدا چیزی به جز ادامه مسیرشان از ما انتظار ندارند. بنابراین شما می‌توانید در جهت اقتصاد مقاومتی و خودباوری ملی قدم‌های زیادی بردارید.هاشمی با اشاره به مسئولیت دکتر اصغری در کسوت ریاست سازمان و غذا و دارو گفت: امیدوارم به آقای دکتر اصغری کمک کنید. از آقای دکتر دیناروند هم می‌خواهم که همچنان در این حوزه کمک کنند و در هر کجا که می‌توانند از کمک کردن مضایقه نکنند. امیدوارم گوش ما هم شنوا باشد تا بتوانیم راه را از چاه تشخیص دهیم.

هاشمی تصریح کرد: گاهی برخی افراد تابلوهای ظاهر فریبی را به دست می‌گیرند و ممکن است از شهدا هم حرف بزنند؛ اما مهم کاری است که در میدان عمل انجام می‌دهند. در میدان عمل می‌توان سره را از ناسره تشخیص داد.هاشمی ادامه داد: از افرادی که در حوزه وزارت بهداشت فعالیت می‌کنند خواهش می‌کنم که بیش از گذشته به خانواده شهدا و جانبازان سر بزنند. من گاهی خودم شرمنده می‌شوم که بسیاری از دوستان همرزم‌مان فراموش شدند و در واقع در این زمینه کوتاهی کرده‌ایم. باید بدانیم که رفتن و دیدن خانواده شهدا جدای از اینکه ایمان بیشتری به انسان می‌دهد، به نوعی انجام وظیفه است.

به گزارش ایسنا، هاشمی در حاشیه این مراسم با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: من فکر می‌کنم مردم با خدمات جامعه پزشکی، هم در دوران انقلاب و هم در دوران دفاع مقدس آشنا هستند. طبیعی است که کسانی که از آن دوران باقی ماندند و به آنها افتخار می‌کنیم و چه شاگردان آنها باید بر عهد و پیمان خود باقی بمانند. دوستان ما از جامعه پزشکی با یک هدف به جبهه‌های جنگ رفتند و البته ویژگی‌هایی هم داشتند و انسان‌های منزهی بودند و بنابراین انتخاب شدند.وی افزود: به نظر من ادامه راه آنها بهترین کار برای وفاداری به آرمان آنهاست و حتما ارزش آن بیش از برگزاری مراسم و مجالس یادبود است. امروز جامعه پزشکی حتما در همین راه قرار دارد و باید مردم و منافع‌شان را مقدم بر منافع خودش بداند. افتخار می‌کنیم که غاطبه همکاران ما از همین جنس هستند و آرزو می‌کنیم بقیه عمرمان در مسیری باشد که آرزوهای شهدا که قهرمانان همیشه تاریخ هستند، عملی شود و باعث شادی خانواده‌ها و بازماندگان‌شان شود.