به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۰۳ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۱۳۷۳۵۵

جیک جیلنهال و «جدایی نادر از سیمین»

گروه هنری: جیک جیلنهال «جدایی نادر از سیمین» را جزو فیلمهای محبوبش می داند.
جیک جیلنهال و «جدایی نادر از سیمین»
به نقل از ایندی وایر، جیک جیلنهال تا امروز با کارگردانان بزرگ زیادی کار کرده است که از آن جمله می‌توان به آنگ لی، دُنی ویلنِو و دیوید فینچر اشاره کرد. در این میان ذائقه‌ سینمایی او هم برآمده از بزرگان و تأثیرگذاران جالب توجهی است، از شمایل‌هایی چون فدریکو فلینی و جرج کیوکر گرفته تا فیلم‌سازانی که در دوره‌های به‌خصوصی درخشیده‌اند مانند ریچارد دانر و کامرن کرو.
 
اما آن‌چه این خبر را برای ما ایرانی‌های سینمادوست جذاب‌تر می‌کند این است که «جدایی نادر از سیمین» (اصغر فرهادی) یکی از فیلم‌های محبوب این بازیگر جوان و توانمند است. او در سال ۲۰۱۵ خیلی ساده و مهربانانه درباره شاهکار فرهادی گفت: «من شیفته‌ی «جدایی» هستم.»
جیک جیلنهال و همسرش
اما نُه فیلم دیگری که از آثار محبوب جیک جیلنهال هستند و توسط ویلیام ارل، نویسنده‌ «ایندی‌وایر»، از دل گفت‌وگوها و حرف‌های این بازیگر در سال‌های اخیر بیرون کشیده شده‌اند، از این قرارند: «زن سال» (جرج استیونز، ۱۹۴۲)/ «دنده‌ِ‌ی آدام» (جرج کیوکر، ۱۹۴۹)/«جاده» (فدریکو فلینی، ۱۹۵۴)/«اژدهای پیت» (دان چافی، ۱۹۷۷)/«احمق‌ها» (ریچارد دانر، ۱۹۸۵)/«دوران خوش‌گذرانی در ریجمانت های» (ایمی هکرلینگ، ۱۹۸۲)/«در جست‌وجوی بابی فیشر» (استیون زیلیان، ۱۹۹۳)/«جری مگوائر» (کامرن کرو، ۱۹۹۶)/«یک پیام‌آور» (ژاک اودیار، ۲۰۰۹).