به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۰۳ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۱۳۷۳۶۳

چوب حراج به یادگاری‌های «جیمز باند»

گروه فرهنگی: مجموعه‌ای از ۵۰۰ آیتم متعلق به مجموعه فیلم‌های قدیمی «جیمزباند» در یک حراجی به قیمت ۱۵۰ هزار دلار فروخته شد.
به گزارش ایسنا به نقل از بی‌بی‌سی، اسلحه مورد استفاده در فیلم «کازینو رویال» (۲۰۰۶) از مجموعه «جیمز باند» توسط «دنیل کریگ» به همراه یک کلاکت مورد استفاده در این فیلم ۴۳۰۰ پوند فروخته شد که سه برابر بیشتر از ارزیابی نخستین قیمت آن بود.صندلی «راجر مور» که وی در اتاق شخصی‌اش در استودیو «پاینوود» مورد استفاده قرار می‌داده و امضای تعدادی از همکاران او روی آن حک شده نیز در این حراجی به قیمت ۲۳۰۰ پوند به فروش رفت. «راجر مور» با ۷ بازی در نقش «جیمز باند» بین سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۵ رکورددار بازی در نقش مامور ۲۰۰۷ است.


                     
                               
















آخرین فیلمی که مجموعه «جیمز باند» در سینماهای جهان اکران شده «اسپکتر» یا «شبح» بیست‌وچهارمین فیلم از این مجموعه در سال ۲۰۱۵ و به کارگرانی «سام مندس» بود که به فروش جهانی بیش از ۸۷۲ میلیون دلار در  سینماها دست یافت.اما «سقوط آسمانی» به کارگردانی «مندس» و با حضور «کریگ» و «خاویر باردم» در نقش منفی در سال ۲۰۱۲ با فروش یک میلیارد و ۱۰۰ هزار دلار در سطح جهان به پرفروش‌ترین فیلم در این مجموعه بدل شد و همچنین اولین فیلم انگلیسی بود که در این کشور به فروشی بیش از ۱۰۰ میلیون پوند رسید.
سری فیلم‌های «جیمز باند» با فروشی جهانی بیش از پنج میلیارد دلار در جایگاه دوم پرفروش‌ترین سری فیلم‌های ادامه‌دار بعد از مجموعه «هری پاتر» قرار دارد.
برچسب ها: جیمز باند فیلم