به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۰۵ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۱۳۷۴۴۶
با حضور مردم و مسئولان

پیکر شهید محسن حججی تشییع شد

گروه سياسي: پیکر شهید محسن حججی امروز (چهارشنبه) در تهران تشییع شد.
محمود احمدي‌نژاد در مراسم امروز در حال گرفتن عكس سلفي
محمود احمدي‌نژاد در مراسم امروز در حال گرفتن عكس سلفي
به گزارش ايرنا، آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سیدمحمد علی شهیدی رئیس بنیاد شهید به نمایندگی از رییس جمهوری، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، علی اکبر ناطق نوری، محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه، محمدحسن ابوترابی فرد و سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران و محمود احمدي‌نژاد از جمله مسئولین حاضر در این مراسم هستند.
 
امروز در ششمین روز ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر میدان امام حسین(ع) تهران با حضور هزاران تن از مردم شهید پرور و ولایت مدار تهران که برای تشییع پیکر یک شهید مدافع حرم آل الله گردهم آمده بودند حال و هوایی عاشورایی داشت و همچو صدفی زیبا پیکر شهید محسن حججی را در آغوش گرفته بودند. نجوای همگانی نوحه این گل را به رسم هدیه تقدیم نگاهت کردیم، حاشا اینکه از راه تو حتی لحظه ای برگردیم یا زینب(س) فضای این میدان هم نام شهید کربلا را بیشتر عاشورایی می کرد و تکرار این کلام که از شام بلا، شهید آوردند، با شور و نوا، شهید آوردند، سوی شهر ما، شهیدی آوردند تا شهر شام و نینوا پژواک و طنین داشت.

 
شرکت کنندگان سیاه پوش در این آیین تشییع همصدا با هم تکرار می کردند در خون خفته که نگذارد، نخل زینبی خم گردد، حاشا از حریم زینب، یک آجر فقط کم گردد، یا زینب، تقدیم شماست، قبولش فرما، قدر وُسع ماست، فدای زهرا، در راه خداست، فدای مرتضی(یا زینب مدد). در آغاز رسمی این آیین، گروه رزم نوازان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نواختن مارش عزا و نوای جانسوز کربلا پرداختند و یگان موتوری دژبان کل سپاه پیکرهای پاک و نورانی این شهید والامقام مدافع حرم را همراهی و تشییع کردند.
 
نوحه خوانی، سینه زنی، برپایی ایستگاه صلواتی، دود کردن اسپند، پاشیدن گل و گلاب بر روی پیکر پاک و نورانی این شهدا و تشییع کنندگان آن از سوی مردم شهید پرور تهران از دیگر زیبایی های این مراسم معنوی است. حمل پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و بیرق های، سبز، سرخ و مشکی رنگ با عبارت های السلام علیک یا علی بن ابیطالب(ع) السلام علیک یا فاطمه الزهرا(س)، یا امام حسن مجتبی(ع) و یا اباعبدالله الحسین(ع) یادآور ارادت شرکت کنندگان حاضر در آیین تشییع به آرمان های نظام اسلامی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

طنین سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران، نوای آسمانی یا زهرا(س) و نوحه نسیمی جان فضا می آید، بوی کرببلا می آید به همراه تلاوت آیات نورانی کلام الله مجید هنگام تشییع این شهید فضای میدان امام حسین(ع) تهران را آسمانی و عطرآگین کرد. در این آیین با شکوه و معنوی که با حضور مقامات کشوری و لشکری از میدان امام حسین (ع) آغاز و تا میدان شهدای تهران ادامه داشت شماری از مسئولان و مقامات عالی رتبه کشوری و لشکری حضور داشتند.
 
قرار است پیکر شهید حججی فردا پس از تشییع در تهران برای خاکسپاری به شهر نجف‌آباد زادگاه این شهید انتقال داده شود. شهید محسن حججی 25 ساله از افراد خیر نجف آباد و مدافع حرم بود که مرداد امسال در نبرد با تکفیری های داعش در منطقه مرزی بین عراق و سوریه به اسارت نیروهای داعش درآمد و پس ازدو روز اسارت، تکفیری های داعش با جداکردن سر از بدن، او را به شهادت رساندند.
 
شهید حججی از اعضای مؤسسه شهید احمد کاظمی بود که به محرومیت زدایی در مناطق فقیر کشور می پردازد.از این شهید فرزندی دو ساله به یادگار مانده است. به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دقایقی پس از سحرگاه امروز، به مسجد امام حسین (ع) واقع در میدان امام حسین علیه‌السلام تهران رفتند و برای لحظاتی در کنار پیکر مطهر شهید محسن حججی حضور یافته و ضمن قرائت فاتحه، برای این مدافع حرم اهل بیت علیهم السلام آرزوی علو درجات کردند. ایشان دقایقی با خانواده‌ این شهید عزیز به دیدار و گفت ‌وگو پرداخته و از مجاهدت آنان تقدیر و تشکر کرده و برایشان صبر و اجر از درگاه الهی آرزو کردند.
برچسب ها: شهید شهيدان