به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۰۶ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۱۳۷۴۸۸

سرنوشت معمایی ملیکای ٨ ساله

گروه حوادث_رسانه ها: روزنامه شهروند نوشت:دختر بچه ٨ ساله اهل هفتکل استان خوزستان که برای بازی با دوستانش از خانه خارج شده بود به طرز مرموزی ناپدید شد.جسد این دختربچه پس از ٤ ساعت عملیات پلیسی در یک خانه مخروبه پیدا شد. هنوز مشخص نیست که ملیکا با چه انگیزه‌ای قربانی یک جنایت شده است؛ اما تحقیقات در این رابطه همچنان ادامه دارد.شامگاه سه‌شنبه، ٤مهرماه امسال دختر بچه ٨ ساله‌ای به نام ملیکا لطفی که به خاطر جدایی پدر و مادرش در خانه پدربزرگ مادری‌اش زندگی می‌کرد، برای بازی با دوستانش از خانه خارج شد و در منطقه هوره شهرستان هفتکل استان خوزستان سرگرم بازی شد. 
 
خانواده دختربچه با تاریک‌شدن هوا و بازنگشتن ملیکا به خانه وارد کوچه شدند و همه جای محله را جست‌وجو کردند اما خبری از دختر ٨ ساله نبود. زمانی که خانواده‌اش به سراغ دوستان وی رفتند، مشخص شد که او آخرین‌بار سرگرم بازی در کوچه دیده شده است؛ اما هیچ‌کس از او خبری نداشت. با توجه به ناپدید‌شدن ملیکا و بی‌اطلاعی از وی، خانواده‌اش از ماموران پلیس درخواست کمک کردند و بدین ترتیب تیمی از ماموران پلیس آگاهی برای تحقیقات ویژه وارد عمل شدند.کارآگاهان در نخستین اقدام پلیسی تجسس‌های خود را در محل زندگی این دختربچه آغاز کردند و تیم‌های ویژه‌ای برای پیدا‌کردن ملیکا در شهرستان هفتکل تشکیل شد تا این‌که ساعت ٢٣:٤٥ سه‌شنبه تیمی از ماموران پلیس آگاهی با صحنه تلخی روبه‌رو شدند. کارآگاهان در تجسس‌های ویژه خود به خانه مخروبه قدیمی در فاصله ١٠٠متری خانه پدربزرگ ملیکا رسیدند و زمانی که به این ساختمان رفتند، در یک اتاق ٦ متری دست‌های دختربچه‌ای را که از خاک بیرون بود، دیدند. 
 
تیم پلیسی در این مرحله با کنارزدن خاک کف اتاق ٦ متری جسد ملیکا را پیدا کردند و همین کافی بود تا ماجرای پیداشدن جسد دختربچه ٨ ساله به تیم‌های جنایی و دادستان هفتکل مخابره شود. بازپرس پرونده در این مرحله ابتدا دستور انتقال جسد ملیکا را به پزشکی قانونی صادر کرد تا علت مرگ وی مشخص شود.در عین ‌حال حجت‌الاسلام مرعشی، دادستان شهرستان هفتکل درباره این پرونده گفت: «ماموران پلیس از همان لحظات ابتدایی برای پیداکردن دختر بچه ٨ ساله وارد عمل شدند و در آخرین ساعت پایانی سه‌شنبه جسد دفن‌شده ملیکا لطفی در یک خانه مخروبه قدیمی پیدا شد. در بررسی‌های ابتدایی علت مرگ ملیکا خفگی اعلام شده است و هیچ‌گونه آثاری از تجاوز وجود ندارد؛ اما برای اطمینان بیشتر جسد به پزشکی قانونی منتقل شده تا با اقدامات فنی و نمونه‌برداری نظریه کامل و دقیق متخصصان پزشکی قانونی اعلام شود.»
 
اسحاق مرادی، فرماندار هفتکل نیز در این‌باره گفت: «پدرومادر ملیکا طلاق گرفته‌اند و این کودک در خانه پدربزرگ مادری‌اش زندگی می‌کرد که در یک جنایت معمایی به کام مرگ فرو رفته است. در حال حاضر نمی‌توانیم بگوییم که به این دختربچه تجاوز شده است یا خیر و باید منتظر نظریه نهایی پزشکی قانونی باشیم. با هماهنگی فرمانده انتظامی شهرستان، دادگستری و دادستان هفتکل و پزشک قانونی جسد تشخیص هویت و به سردخانه اعزام شد. تحقیقات از پدر و مادر این دختر آغاز شده و تیمی از ماموران نیز در صحنه جرم اقدامات فنی خود را آغاز کرده‌اند تا به سرنخی از عامل این جنایت برسند.»
برچسب ها: حوادث قتل کودک