کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ابوبکر البغدادی به هوادارانش درباره تسلیم شدن هشدار داد

بازگشت رهبر داعش

7 مهر 1396 ساعت 13:16

گروه بین الملل: رهبر داعش در اولین نوار صوتی خود بعد از آزادسازی موصل و شکست‌های پی در پی گروهش در مناطق مختلف عراق و سوریه گفت: آمریکا جایگاه خود را به عنوان تنها کشور در راس قدرت‌های جهان از دست داده است.


به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، ابوبکر بغدادی رهبر گروه داعش در فایل صوتی جدیدی که توسط این گروه در سایت‌های اینترنتی منتشر شد، هواداران خود را به حمله به مراکز رسانه‌ای "کافران" دعوت کرد.
رهبر داعش در این پیام گفت: شما "سربازان اسلام و مدافعان خلافت"، مراکز رسانه‌های "کافران" و ستادهای جنگ ایدئولوژیک آنان را هدف قرار داده و حملات خود را افزایش دهید.رهبر تشکیلات داعش در این فایل ۴۶ دقیقه‌ای به موضوعات مختلف جهان مانند تهدیدات هسته‌ای کره شمالی در برابر ایالات متحده و ژاپن اشاره کرده و گفت که آمریکا دچار ضعف شده است.اشاره به موضوع مشاجره کره شمالی و آمریکا نشان می‌دهد که این فایل صوتی در ماه‌های اخیر ضبط شده است در حالی که پیش از این روسیه ادعا کرده بود که رهبر داعش در حملات هوایی ماه ژوئن به شهر رقه، مرکز خودخوانده خلافت این گروه کشته شده است.

ابوبکر بغدادی اظهار داشت، آمریکا جایگاه خود را به عنوان تنها کشوری که در راس جهان است، از دست داده و دولت ترکیه نگران حضور کردها در مرزهایش است.وی با اشاره به درگیری‌های داعش در سرت، رقه، رمادی و حماه گفت: عناصر داعش در خاک موصل پایداری کردند و بعد از یک سال درگیری و جنگ بعد از اینکه جمجمه‌ها و تکه‌های بدنشان باقی ماند این شهر را واگذار کردند.بغدادی از نیروهای داعش خواست به "جهاد و افزایش تبلیغات" ادامه دهند. وی به آنها نسبت به واگذاری سلاح و مذاکره و تسلیم شدن هشدار داد.رهبر داعش به نیروهای خود یادآور شد که هر کسی در این جنگ کشته شود در بهشت " ۷۲ حوری بهشتی" نصیبش می‌شود. این عبارتی است که عناصر داعش و گروه‌های مسلح برای تحریک جوانان به جنگ همواره مطرح می‌کنند.
وی افرود: آمریکا که به مردم این گونه القا کرده تنها کشور بزرگ جهان است جایگاه خود را از دست داده و با بدهی‌های سنگین اکنون از پا افتاده است.

بغدادی سعی کرد در این نوار صوتی شایعات درباره کشته شدنش را در سوریه یا عراق از طریق پرداختن به موضوع همه‌پرسی کردستان عراق، کره شمالی و نشست آستانه درباره سوریه رد کند.بغدادی اشاره کرد که آمریکا زمینه را برای روسیه به عنوان قدرت بزرگ به جای واشنگتن و اعمال نظر در پرونده سوریه باز کرده و این موضوع اخیرا در نشست آستانه حاصل شد و خروجی‌های طنرآمیز داشت.از نظر بغدادی کره شمالی ژاپن و آمریکا را با قدرت هسته‌ای تهدید می‌کند.وی درباره چشم امید کردهای عراق درباره اعلام استقلال در اقلیم‌شان گفت: دولت ترکیه نگرانی‌های زیادی درباره حضور کردها در مرزهایش دارد تا کردهای ترکیه هم به فکر استقلال نیفتند اما به جنگ با آنها اقدام نکرده چون نگران عصبانیت سرورانش یعنی آمریکایی‌ها و اروپایی‌هاست.وی در ادامه ترکیه را کشور مرتد اخوانی خواند.

شبکه سی ان ان آمریکا به نقل از سازمان‌های اطلاعاتی این کشور گزارش داد، این نوار صوتی ابوبکر بغدادی واقعی است و این نشان می‌دهد او در قید حیات است.این شبکه افزود: مسؤولان سازمان‌های اطلاعاتی دلیلی برای تردید درباره صحت و سقم این نوار صوتی و صاحب صدا ندارند.ابو علی البصری رئیس گروه امنیتی الصقور وابسته به وزارت کشور عراق به المیادین گفت: رهبر داعش کشته نشده و از ماه‌ها قبل در یکی از روستاهای اطراف رقه است.نوار صوتی قبلی بغدادی مربوط به نوامبر ۲۰۱۶ بود که در آن از طرفدارنش خواست به مقابله با نیروهای عراقی در موصل بپردازند.


کد مطلب: 137507

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/137507/بازگشت-رهبر-داعش

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir