کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرگردانی هزاران روس در فرودگاه‌ها

7 مهر 1396 ساعت 13:28

گروه بين‌الملل: دهها هزار مسافر روس در فرودگاههای روسیه و کشورهای مختلف به دلیل ورشکستگی شرکت روسی «ویم آویا» سرگردان شده اند و ولادیمیر پوتین نیز معاون نخست وزیر و همچنین وزیر حمل و نقل را توبیخ کرد.


به گزارش ایرنا، شرکت خصوصی هواپیمایی «ویم آویا» که با هفت میلیارد روبل (معادل 112 میلیون دلار) بدهی، اعلام ورشکستگی کرده، از دولت روسیه دریافت کمک مالی برای انجام تعهدات خود در قبال مسافران سرگردان را خواستار شده است. بنا به اعلام امروز (پنجشنبه) رسانه های روسی از جمله خبرگزاری اسپوتنیک، شرکت ویم آویا از سه روز پیش پروازهای خود به مقصد کشورهای مختلف و شهرهای روسیه را متوقف کرده و این مساله سبب شده دهها هزار مسافر سرگردان شوند.

بر پایه داده های رسانه ها، ممکن است تا 100 هزار نفر بر اثر توقف پروازهای این شرکت دچار مشکل شوند که مساله بزرگی برای دولت روسیه است و پوتین رئیس جمهوری این کشور نیز آرکادی دوارکوویچ معاون نخست وزیر و ماکسیم سوکولوف وزیر حمل و نقل را در این باره توبیخ کرد. پوتین با اشاره به اینکه اخیرا حتی به وی گفته بودند، شرکت ویم آویا با معیارهای دولتی مطابقت می کند، معاون نخست وزیر و وزیر حمل و نقل روسیه را بازخواست کرد، چه معیارهایی هست که نمی توان از وضع واقعی یک شرکت اطلاع یافت.

در همین حال رسانه های روسی به نقل از کمیته بازپرسی دادستانی روسیه اعلام کردند: آندره کوچنف مدیر کل و یکاترینا پانتلیف سرحسابدار شرکت ویم آویا به جرم مشارکت در اختلاس دستگیر شده اند.
در این گزارش خاطرنشان شده است: رشید و سوتلانا مورسکایف دو مالک شرکت ویم آویا از روسیه فرار کرده اند که تلاش برای جلب آنان جریان دارد.


کد مطلب: 137511

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/137511/سرگردانی-هزاران-روس-فرودگاه-ها

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir