به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۰۹ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۱۳۷۵۵۹
یورش پلیس اسپانیا به مراکز رای‌گیری در کاتالونیا

استقلال کاتالونیا با طعم خون و درگیری

زخمی شدن 40 تن در درگیری‌ها
گروه بین الملل: از صبح امروز و همزمان با آغاز همه پرسی استقلال ایالت کاتالونیا پلیس اسپانیا به زور وارد بسیاری از مراکز رای‌گیری شد و روند رای‌گیری در همه‌پرسی استقلال این منطقه را مختل کرد.
استقلال کاتالونیا با طعم خون و درگیری
به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، در پی مخالفت‌های دولت اسپانیا با برگزاری همه‌پرسی استقلال کاتالونیا و تعطیلی بسیاری از مراکز رای‌گیری، هزاران تن از طرفداران جدایی از شب گذشته در مقابل مراکز باقی مانده، تجمع کرده‌ بودن تا آرای خود را به صندوق بیندازند.

تصاویر منتشر شده از حوزه‌های رای‌گیری نشان می‌دهد که نیروهای ضد شورش و پلیس در برخی مراکز با مردم درگیر شده‌اند و در مراکزی هم با زور وارد ساختمان‌های درنظر گرفته شده برای همه‌پرسی شده‌اند و صندوق‌های رای و دیگر تجهیزات را مصادره کرده‌اند.

در برخی مناطق در بارسلون خبر می‌رسد که پلیس برای متفرق کردن جمعیت خشمگینی که به منظور شرکت در همه‌پرسی در مقابل مراکز اخذ رای تجمع کرده بودند، گلوله پلاستیکی شلیک کرده است. زخمی شدن دست کم 40 تن در این درگیری‌ها گزارش شده است.

با این حال مدافعان جدایی منطقه کاتالونیا از اسپانیا در برخی مراکز که از شب گذشته در اطراف آن تجمع کرده بودند، توانستند آرای خود را به صندوق بیندازند. البته به دلیل تعداد کم مراکز باقی مانده برای اخذ رای و نیز ممانعت گسترده پلیس از روند رای‌گیری، پیش‌بینی می‌شود روند همه‌پرسی با آنچه که برگزار کنندگان آن انتظار داشتند بسیار فاصله داشته باشد.

نیروهای امنیتی و پلیس اسپانیا از شب گذشته در خیابان‌ها و مراکز حساس منطقه کاتالونیا مستقر شده‌اند و در مقابل هزاران تن از طرفداران جدایی از اسپانیا شب را در خیابان‌ها ماندند و در مقابل مراکز تعطیل نشده رای‌گیری صف‌های طولانی تشکیل داده‌ بودند.

دولت اسپانیا تا شب گذشته از 2300 مرکزی که برای رای‌گیری در همه‌پرسی توسط دولت محلی کاتالونیا در نظر گرفته شده بود، 1300 مرکز را تعطیل کرده بود و از ساعت 9 امروز به برخی دیگر از مراکز به ویژه در بارسلون، مرکز این منطقه که هواداران استقلال در مقابل آنها تجمع کرده‌اند، یورش برد. دولت اسپانیا بر غیرقانونی بودن همه‌پرسی استقلال کاتالونیا تاکید دارد و اعلام کرده که به هر قیمتی مانع  برگزاری همه‌پرسی می‌شود.

در همین ارتباط صفحه باشگاه بارسلونا در اینستاگرام خبر داد که در صورت استقلال کاتالونیا، ممکن است این تیم به لیگ برتر انگلستان بپیوندد و همزمان خبر می‌رسد که پس از خشونت پلیس برای ممانعت از برگزاری رفراندوم؛ ژرارد پیکه، کارلوس پویول و ژاوی هرناندز از بازیکنان کنونی و سابق تیم فوتبال بارسلونا با انتشار پیام‌هایی از همه‌پرسی کاتالونیا حمایت کردند.
مرجع : ایسنا