کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خاتمی، شکوری‌راد، آذر منصوری، جلایی‌پور، صفایی‌فراهانی، نعیمی‌پور و کاشفی

یکسال زندان برای رهبران حزب اصلاح‌طلب!

10 مهر 1396 ساعت 15:20

گروه سیاسی: محمدرضا خاتمی، علی شکوری‌راد، آذر منصوری، حمیدرضا جلایی‌پور، محسن صفایی فراهانی، محمد نعیمی‌پور و حسین کاشفی هفت فعال سیاسی و اعضای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران با رای دادگاه انقلاب اسلامی؛ هر کدام به یک سال حبس تعزیری؛ دوسال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی و مطبوعات و عضویت دراحزاب و گروه‌های سیاسی محکوم شدند.


حجت کرمانی وکیل 4 نفر از متهمین پرونده‌ ی هفت اصلاح طلب از ابلاغ حکم موکلینش خبر داد و گفت: به همراه آقای پوربابایی یکی دیگر از وکلای پرونده به شعبه 26 دادگاه انقلاب مراجعه کرده و حکم موکلین به اینجانبان ابلاغ شد. مطابق رای صادره تمامی اقدامات موکلین مصداق ماده 500 قانون مجازات اسلامی تلقی شده و تمامی موکلین به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.  همچنین دادگاه به استناد ماده 23 قانون مجازات اسلامی، تمامی موکلین را به دوسال محرومیت از عضویت دراحزاب و گروه‌های سیاسی و فعالیت در فضای مجازی و مطبوعات به عنوان مجازات تکمیلی محروم کرده است. لازم به ذکر است که رای صادره غیر قطعی بوده و در مهلت قانونی به آن اعتراض خواهیم کرد.

این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: موکلین بنده با استناد به ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی، یعنی فعالیت تبلیغی علیه نظام، به یک‌سال حبس محکوم شدند. این حقوقدان افزود: همچنین طبق رای صادره از دادگاه، موکلین من بعنوان مجازات تکمیلی به ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب و فعالیت در فضای مجازی و مطبوعات محروم شدند. وی افزود: حکم صادره غیرقطعی است و در فرصت قانونی امکان تجدیدنظرخواهی از آن وجود دارد. کرمانی در حال حاضر وکالت پرونده محمدرضا خاتمی، حمیدرضا جلایی‌پور، حسین کاشفی و آذر منصوری را برعهده دارد و هوشنگ پوربابایی نیز وکیل محسن صفایی‌فراهانی در همین پرونده است. هوشنگ پوربابایی هم در گفت‌وگو با ایلنا با تایید خبر ابلاغ حکم ۷ چهره اصلاح‌طلب عنوان کرد: در فرصت قانونی نسبت به حکم اولیه اعتراض خواهیم کرد. بر این اساس از ۷ چهره اصلاح‌طلب ۶ نفر به یکسال حبس تعزیری محکوم شده‌اند و شنیده‌ها حاکی از آن است که محمد نعیمی‌پور در این میان به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده است.




 


کد مطلب: 137607

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/137607/یکسال-زندان-رهبران-حزب-اصلاح-طلب

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir