به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۱۳۷۶۲
تفکر اصلاح‌طلبی تفکر انقلاب است

عارف: کفن‌پوشان در سالهای اخیر کجا بودند؟

گروه سياسي: معاون اول دولت اصلاحات معتقد است که در فضای فعلی کشور، مهم‌ترین وظیفه رسانه‌ها ایجاد و حفظ همگرایی در کشور و بین مردم جامعه است.
عارف: کفن‌پوشان در سالهای اخیر کجا بودند؟
به گزارش ایسنا، دكتر محمدرضا عارف در دیدار با جمعی از خبرنگاران خبرگزاری‌های کشور، ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد آن‌ها در طول دوران انتخابات، اظهار کرد: در فضایی که فکر می‌کنیم کار‌مان بی‌نقص است و احتمال هم نمی‌دهیم که شاید حرف رقیبمان هم درست باشد، کار رسانه‌ای کردن بسیار سخت است. وی با تاکید بر اینکه "تجربه نشان داده که بدنه تشکیلات رسانه‌ها افرادی دلسوز و همسو با مردم هستند"، یادآور شد: در حماسه سیاسی جدیدی که خلق شد، رسانه‌ها نقش کلیدی در ایجاد همگرایی در جامعه و حضور مردم داشتند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به اهالی رسانه گفت: کار شما سنگین‌تر از گذشته است، چراکه مردم سنگ تمام گذاشتند و به ندای انقلاب پاسخ دادند و احساس کردند که حضور تک تکشان چه تاثیری در کاهش بحران‌ها، تهدید‌ها و مشکلات در کشور دارد. باید تلاش شود تا این حضور را حفظ کرد. عارف با اشاره به حضور جوانان در انتخابات خرداد ۹۲ نیز اظهار کرد: جوانان حضور پرشور داشتند و حفظ این فضا در حوزه رسانه مهم است. باید سعی کنیم نقاط مثبت را دید و نقاط منفی را نیز برای رفع آنها پیگیری کرد. شما به عنوان اهالی رسانه باید بپذیرید که رابط بین مردم و حکومت هستید. بخشی که باید نظارت بر کار حکومت هم داشته باشد، چراکه ما نیاز به مراقبت و نقد داریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ضرورت اعلام آمارهای دقیق از سوی مسئولان، افزود: مسئولان باید به مردم آمار دقیق ارائه دهند، چراکه آمارهای نادرست نتیجه‌اش بی‌اعتمادی مردم می‌شود. می‌بینید فضای بی‌اعتمادی نسبت به آمار و ارقامی که دولتمردان می‌دهند، زیاد شده است. باید اطلاعات دقیق در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار گیرد تا امکان نقد عملکرد مسئولان فراهم شود. وی همچنین با اشاره به تفاوت‌های «نقد» و «مچ‌گیری» گفت: فضای کشورهای در حال توسعه مثل ایران مچ‌گیری است در حالیکه باید بدنبال اصلاح بود نه مچ‌گیری.

معاون اول دولت هشتم با بیان اینکه "فضای کشور بعد از انتخابات نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده است"، یادآور شد: اگر آقای روحانی مشترکات و نظرات کاندیداها و مطالبات مردم را مبنای حرکت قرار دهد، قطعا موفق خواهد شد. شما خبرنگاران هم باید مطالبات را در فضای کار‌شناسی و دوستانه بیان کنید. در عین حال هم باید وارد نقد عمیق شوید که در اینجا سعه صدر حاکمیت هم مهم است.عارف با تاکید بر اینکه "باید فضای خوب را نه تنها حفظ کنیم بلکه ارتقا دهیم"، خاطرنشان کرد: باورم این است که تفکر اصلاح‌طلبی تفکر انقلاب است و برای تعالی، پیشرفت و موفقیت دولت جدید، اصلاح‌طلبان باید بیشتر تلاش کنند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در واکنش به پرسش یکی از خبرنگاران که برخی از اصلاح‌طلبان را افراطی دانست، گفت: آیا در بین اصولگرایان افراد افراطی وجود ندارد؟ نتیجه عملکرد هشت ساله اخیر، تندروی برخی اصولگرایان بود و جالب آنکه باز هم از کفن‌پوشی سخن می‌گویند و دولت منتخب را به نوعی تهدید می‌کنند، در حالیکه طی سالیان اخیر در برابر به سخره گرفتن اعتقادات مردم سکوت کرده بودند.

وی ادامه داد: به عنوان یک فرد، سعی کرده‌ام تندرو‌ها را آرام کنم و بهترین راهی که می‌توان میزان اثربخشی را حس کرد، آرام کردن تندرو‌هاست. البته من برای این رفتار هزینه زیادی داده‌ام. عارف در پایان خدا کند دیگر به فضای تنگ‌نظرانه در کشور برنگردیم چون برخی رسانه‌ها در کمال کم‌لطفی رگه‌های تنگ‌نظرانه را شروع کرده‌اند که امیدواریم خودشان متوجه شوند که چنین نگاهی فایده‌ای ندارد.

۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۷:۲۹
آقای عارف شما بعد از انتخابات چتون شده هر روز از حرفهای تندروهای اصلاح طلب رو می زنید؟ (92066)
۱۳۹۲/۰۴/۲۷ ۰۷:۰۹
این گروهها ی ملاقات کننده چند نفرند واز کجا میایند این اسامی ناشناس خلق الساعه رو از کجا میارن ؟؟؟تئاتر درست کرده اید وهر روز خودتان رو مطرح میکنید که چی/مگه قرار نبود اقتصاد رو درست کنید دریغ از یک کلمه راجع به ان (92327)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۷:۲۹
آقای عارف
یک کمی نگرانم داری میکنی
قرار شد همه به رییس جمهور محبوب و منتخب کمک کنیم
بیاید حرف هایی بزنیم که جوانان روحیه بگیرند، شادی را برگردانیم
ما مستحق شاد بودن هستیم (92067)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۲۲:۵۴
آخه سروکله این کفن پوشان احتمالادر این دوره پیدا خواهد شد. فکرکنم آقای عارف میخوادازهمین الان گربه دم حجله بکشه (92232)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۷:۴۰
فقط ميخوان چوب لاي چرخ بزارن تا دولت سابق را خشنود كنن! (92074)
۱۳۹۲/۰۴/۲۷ ۰۰:۲۷
كفن پوشان رو گفتن باهوشا !!! (92276)
محمد حسین
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۷:۴۲
خدا کند دیگر به فضای تنگ نظرانه در کشور بر نگردیم....درود بر عارف درود بر اصلاحات (92077)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۷:۵۲
داشتندبااجازتون رانت میخوردند وکاراقتصادی میکردند.قطعا در4سال آتی سروکله شان پیدامیشه ودوباره یاد دین می افتند!!!! (92082)
۱۳۹۲/۰۴/۲۷ ۰۰:۱۱
حرف حساب جواب نداره . (92268)
جاسم شجاع - بندرگناوه
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۷:۵۷
همانطور که دکتر عارف گفتند جوانان بودند که شور حماسی آفریدند. پس بر مسئولانند که نظرات ونقدهای جوانان را شنیده ، در پی حل معضلات آنان بود نه اینکه نوع تیپ و سبک رفتار آنها را نوعی ناهنجار ی و ساختارشکنی دانست . اگر اینطور است چرا رسانه ملی ما وقتی قصد ایجاد حماسه ملی دارد در مصاحبه های خوداز این تبپ افراد استفاده میکند ولی وقتی در شرایط عادی قرار گرفت همین تبپها میشود ضدارزش. (92091)
توسی
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۸:۰۲
جالب بود (92094)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۸:۰۲
وقت همدلی و وحدت است چون کشور نیازمند همدلی است (92095)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۸:۰۷
تفکر اصلاح طلبی تفکر انقلاب است!
اکبر گنچی اصلاح طلب:
اندیشه های امام رو باید در موزه دنبال آن گشت
........................................................
بهارنيوز: كاربر گرامي، در منطق شما اصلاح‌طلبي مساويست با يك شخص؟ (92097)
ایرانم آرزوست
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۲۳:۴۷
امثال اکبر گنجی سالهاست از خاتمی و اصلاح طلبی عبور کرده اند...

اگه بخوایم منطق این دوستمونو بپذیریم پس ما هم باید اصولگرایی رو مساوی بدونیم با کسانی که قتلهای زنجیره ای رو ترتیب دادند! قاتل بودن بدتره یا نقد کردن امام؟!! (92252)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۲۳:۴۹
بهارنیوز
ما ازخدامونه اصلاح طلبان که گویا دوستدار امام هستند و میخواهند در چارچوب قانون اساسی که میثال ملی ماست فعالیت داشته باشند حسابشون بصورت شفاف و صریح با ضد انقلابهایی چون گنجی و مخلباف و... روشن باشد. (92256)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۲۳:۵۹
اینجوری باشه دوست عزیز رهبران اصولگرای الان شما هم جزو انجمن حجتیه بودند و هیچ مبارزه انقلابی نداشتند.... حالا خوبه ماها بیایم اینو به تمام اصولگرایان وصل کنیم. (92264)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۸:۳۷
اگه کفن پوشان به خیابانها آمدند بهتر است آقای روحانی اشتباه خاتمی را تکرار نکرده و طرفدارانش را به طور قانونی به خیابان بیاورد تا حساب کار دست اقتدارگرایان و جیره خوارانشان بیاید (92118)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۲۳:۵۰
خیلی زیرکانه نظر دادی!!!!!!! ولی ما فهمیدیم داری زیرکانه خاتمی رو محکوم میکنی! عزیزم اگه تو دیپلم داری من دکترا دارم! (92257)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۸:۴۶
عارف خیلی دوست داریم
مرد دوست داشتنی با اخلاق دین دار کلا از همه نظر یکی...
خدا کنه روحانی به مشکلات مردم و همچنین مطالباتشون توجه کنه به اون صورت که اقای روحانی دیروز مصاحبه کرد حداقل در مورد مطالبات لفظ خوبی و بکار نبرد.. توبه کلمه قشنگی نیست و فک نکنم اون یکی دو نفر هم با این لفظ بخوان بازگردند...
به امید روزای خوب (92124)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۸:۵۵
دکتر عارف
لطفا شما هم بفرمائید اغتشاشگران که سال 88 کشور ر به آشوب کشیدند
در سال 92 بعد از اعلام نتیجه انتخابات کجا بودند!؟
کار اغتشاشگرها به مراتب بدتر از کفن پوشان بود ... (92129)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۲۳:۲۷
عامل اغتشاش چه بود؟!شماکه 8سال کشوررانابودکردیدطلبکارید!!! (92246)
ایرانم آرزوست
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۲۳:۵۷
اغتشاشگران کسانی بودند که بگم بگم کردند و بذر نفرت و کینه را پاشیدند. و نیز کسانی که باید بیطرف میماندند اما نماندند تا زمینه ساز بی اعتمادی معترضین و باورناپذیری نتایج شوند..... گفتنی ها در باب آن اتفاقات بسیار است......


(بهار نیوز تا جا داشت سربسته و مبهم گفتم، سانسور نکن لطفا) (92261)
۱۳۹۲/۰۴/۲۷ ۰۰:۲۷
داداش خب طبیعیه این انتخابات خیلی بهتر و سالم تر از انتخابات 88 بود اینو خودتون قبول دارید چه قبل انتخابات چه از لحاظ اعلام نتایج...
داداش متاسفانه شماها دلیل اتفاق افتادن حادثه ای رو اصلا بررسی نمی کنید بعدشم اون ی اعتراض مردمی بود که همه ی جای دنیا میشه نمیشه اسمشو گذاشت اغتشاش... (92275)
سام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۹:۱۱
استاد عزیز جناب دکتر عارف،کفن پوشان رو ول کنید لطفا کشور رو بسازید. (92140)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۹:۴۵
ای بابا نه به اون همه سکوت نه به این همه مصاحبه (92153)
ناصر
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۹:۴۷
خودت کجا بودی دکتر؟ (92156)
محمد
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۹:۵۳
ياد يه تيكه از فيلم اسرافي ها افتادم...البته اينو بگم اصلأ از اين برادر منكرات ده نمدي خوشم نمياد...
ميگفت:ما تا دست تو دماغمون ميكنيم بيانيه ميدين و كفن ميپوشين ولي اونا چون هم ريشتونن يه جوري زير سيبيلي رد ميكنيد... (92159)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۹:۵۶
کفن پوشها چون کفن خیلی گرون شده تقریبا 4 برابر شده و به راحتی نمیشه خرید در این مدت 8 سال ترجیح دادند سکوت اختیار کنند (92161)
آرمین
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۹:۵۸
عارف جان نسبتا راضیم ازت
همین طور ادامه بده ما هم از این جا برات دعا می کنیم
باید اینها رو از ریشه سوزوند حرص جواب نمیده!! (92162)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۲۰:۰۲
احسنت بر عارف متفکر. امیدواریم این مطالبات مردم از ناحیه دکتر پیگیری بشه و به نتیجه قطعی برسه. (92167)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۲۰:۲۳
ما خواستار برقراری رابطه با آمریکا هستیم (92173)
۱۳۹۲/۰۴/۲۷ ۰۰:۲۲
تو کی هستی؟ (92272)
۱۳۹۲/۰۴/۲۷ ۰۰:۵۳
ما رابطه با امریکا رو همراه با حفظ عزت و اقتدار کشورمون می خوایم. (92282)
امیر
۱۳۹۲/۰۴/۲۷ ۰۲:۳۲
. . . مثلا همین انرژی هسته ای. تولید برق با انزژی هسته ای دقیقا .. . . . میرفتیم دنبال تولید برق با انرژی های خورشیدی و بادی که ایران پتانسیل عظیمی توش داره. برق هسته ای رو همه دنیا دارن بتدریج میذارن کنار. انرژی هسته ای فقط در حد کاربردهای تحقیقاتی و پزشکی لازمه. . . (92308)
۱۳۹۲/۰۴/۲۷ ۰۷:۰۴
یک کشور خاورمیانه که با اقتدار وعزت با امریکا رابطه داره نشون من بده تا ماهم بریم دومیش باشیم. (92326)
ناصر
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۲۰:۲۴
به امید هدایت شدن بعضی منحرفان و سربلندی ایران اسلامی.باید از سخنان گهربار پروفسور عارف درسها آموخت. (92175)
بدمک
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۲۰:۳۵
در حال خرید اجناس از چین لاییک بودن(واسه روزه مبدا)!!!!! (92178)
۱۳۹۲/۰۴/۲۷ ۰۲:۲۲
لاییک چیه عزیزم، کمونیست. (92305)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۲۱:۰۱
جدا از جناح بندی ها عارف بهترین گزینه برای معاون اولی است-حداقل 6-7 وزارت خانه باید در اختیار اصلاح طلبان باشد این رای اصلاحات بود که روحای رو ریسس جمهور کرد--وگرنه کی.... (92192)
۱۳۹۲/۰۴/۲۷ ۰۰:۵۴
برای رییس جمهور منتخب تکلیف مشخص نکنید. (92283)
۱۳۹۲/۰۴/۲۷ ۰۱:۲۷
دولت جدید چه بخواد و چه نخواد مدیون اصلاحات و شخص خاتمی است (92298)
موسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۲۱:۲۸
ازمواضع بحقتان حمایت می کنم (92196)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۲۲:۲۳
در حال بخور بخور و خریدن کفن های در مدل های مختلف!
با جیب، بدون جیب، 1 تیکه، چند تیکه و.. (92210)
سیبیلو
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۲۲:۳۱
تو گوگل پلاس پلاس بودن (92215)