کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تفکر اصلاح‌طلبی تفکر انقلاب است

عارف: کفن‌پوشان در سالهای اخیر کجا بودند؟

26 تير 1392 ساعت 17:24

گروه سياسي: معاون اول دولت اصلاحات معتقد است که در فضای فعلی کشور، مهم‌ترین وظیفه رسانه‌ها ایجاد و حفظ همگرایی در کشور و بین مردم جامعه است.


به گزارش ایسنا، دكتر محمدرضا عارف در دیدار با جمعی از خبرنگاران خبرگزاری‌های کشور، ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد آن‌ها در طول دوران انتخابات، اظهار کرد: در فضایی که فکر می‌کنیم کار‌مان بی‌نقص است و احتمال هم نمی‌دهیم که شاید حرف رقیبمان هم درست باشد، کار رسانه‌ای کردن بسیار سخت است. وی با تاکید بر اینکه "تجربه نشان داده که بدنه تشکیلات رسانه‌ها افرادی دلسوز و همسو با مردم هستند"، یادآور شد: در حماسه سیاسی جدیدی که خلق شد، رسانه‌ها نقش کلیدی در ایجاد همگرایی در جامعه و حضور مردم داشتند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به اهالی رسانه گفت: کار شما سنگین‌تر از گذشته است، چراکه مردم سنگ تمام گذاشتند و به ندای انقلاب پاسخ دادند و احساس کردند که حضور تک تکشان چه تاثیری در کاهش بحران‌ها، تهدید‌ها و مشکلات در کشور دارد. باید تلاش شود تا این حضور را حفظ کرد. عارف با اشاره به حضور جوانان در انتخابات خرداد ۹۲ نیز اظهار کرد: جوانان حضور پرشور داشتند و حفظ این فضا در حوزه رسانه مهم است. باید سعی کنیم نقاط مثبت را دید و نقاط منفی را نیز برای رفع آنها پیگیری کرد. شما به عنوان اهالی رسانه باید بپذیرید که رابط بین مردم و حکومت هستید. بخشی که باید نظارت بر کار حکومت هم داشته باشد، چراکه ما نیاز به مراقبت و نقد داریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ضرورت اعلام آمارهای دقیق از سوی مسئولان، افزود: مسئولان باید به مردم آمار دقیق ارائه دهند، چراکه آمارهای نادرست نتیجه‌اش بی‌اعتمادی مردم می‌شود. می‌بینید فضای بی‌اعتمادی نسبت به آمار و ارقامی که دولتمردان می‌دهند، زیاد شده است. باید اطلاعات دقیق در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار گیرد تا امکان نقد عملکرد مسئولان فراهم شود. وی همچنین با اشاره به تفاوت‌های «نقد» و «مچ‌گیری» گفت: فضای کشورهای در حال توسعه مثل ایران مچ‌گیری است در حالیکه باید بدنبال اصلاح بود نه مچ‌گیری.

معاون اول دولت هشتم با بیان اینکه "فضای کشور بعد از انتخابات نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده است"، یادآور شد: اگر آقای روحانی مشترکات و نظرات کاندیداها و مطالبات مردم را مبنای حرکت قرار دهد، قطعا موفق خواهد شد. شما خبرنگاران هم باید مطالبات را در فضای کار‌شناسی و دوستانه بیان کنید. در عین حال هم باید وارد نقد عمیق شوید که در اینجا سعه صدر حاکمیت هم مهم است.عارف با تاکید بر اینکه "باید فضای خوب را نه تنها حفظ کنیم بلکه ارتقا دهیم"، خاطرنشان کرد: باورم این است که تفکر اصلاح‌طلبی تفکر انقلاب است و برای تعالی، پیشرفت و موفقیت دولت جدید، اصلاح‌طلبان باید بیشتر تلاش کنند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در واکنش به پرسش یکی از خبرنگاران که برخی از اصلاح‌طلبان را افراطی دانست، گفت: آیا در بین اصولگرایان افراد افراطی وجود ندارد؟ نتیجه عملکرد هشت ساله اخیر، تندروی برخی اصولگرایان بود و جالب آنکه باز هم از کفن‌پوشی سخن می‌گویند و دولت منتخب را به نوعی تهدید می‌کنند، در حالیکه طی سالیان اخیر در برابر به سخره گرفتن اعتقادات مردم سکوت کرده بودند.

وی ادامه داد: به عنوان یک فرد، سعی کرده‌ام تندرو‌ها را آرام کنم و بهترین راهی که می‌توان میزان اثربخشی را حس کرد، آرام کردن تندرو‌هاست. البته من برای این رفتار هزینه زیادی داده‌ام. عارف در پایان خدا کند دیگر به فضای تنگ‌نظرانه در کشور برنگردیم چون برخی رسانه‌ها در کمال کم‌لطفی رگه‌های تنگ‌نظرانه را شروع کرده‌اند که امیدواریم خودشان متوجه شوند که چنین نگاهی فایده‌ای ندارد.


کد مطلب: 13762

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/13762/عارف-کفن-پوشان-سالهای-اخیر-کجا-بودند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir