به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۱۰ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۱۳۷۶۲۵

گوگل در فکر ساخت اسپیکرهای هوشمند

گروه علمی: احتمالا درمورد اسپیکرهای هوشمند گوگل شنیده‌اید؛ گوگل هوم نام این محصول از شرکت گوگل است که با آن می‌توانید از امکاناتی مثل استفاده از دستیار صوتی گوگل (Google Assistant)، سرویس‌های ویدیویی، کتاب‌های الکترونیکی، تقویم و ترجمه بهره‌مند شوید.
 گوگل به فکر ساخت اسپیکرهای هوشمند با صفحه نمایش افتاد
آمازون هم محصول مشابهی به اسم "آمازون اکو” (Amazon Echo) دارد. اگر یادتان باشد، اردیبهشت ماه امسال، آمازون از اسپیکر هوشمند جدید به نام اکو شو (Echo Show) رونمایی کرد؛ دستگاهی که به صفحه نمایش ۷ اینچی مجهز شده است.بعد آن شنیدیم که گوگل برای رقابت با محصول همتای خود از نسخه‌ی ارزان‌قیمت‌ هوم مینی به زودی رونمایی می‌کند. حتی گوگل بازهم بی‌خیال این داستان نشده و می‌خواهد با توان هرچه بیشتر جواب آمازون را بدهد!
 گوگل به فکر ساخت اسپیکرهای هوشمند با صفحه نمایش افتاد

در جدیدترین خبرها شنیده می‌شود که گوگل بعد از آمازون اکو شو، به فکر ساخت اسپیکر هوشمند با صفحه نمایش افتاده است. نام این دستگاه احتمالا "منهتن” (Manhattan) خواهد بود. گفته می‌شود که منهتن همانند Amazon Echo Show نمایشگر ۷ اینچی خواهد داشت. روی این دستگاه، برنامه‌های پیش‌فرض یوتیوب، گوگل فوتوز و نتفلیکس از قبل نصب می‌شود. سیستم عامل این دستگاه اندروید است. به لطف اپلیکیشن‌های منهتن، کاربران می‌توانند با منهتن به راحتی ویدیوهای اینترنتی را تماشا کنند و با دوستان خود تماس اینترنتی برقرار کنند.

از قابلیت‌های منهتن می‌توان به کنترل دستگاه‌های هوشمند، برنامه‌ها، تلویزیون، اسپیکرها، روشن و خاموش کردن چراغ‌های هوشمند اشاره کرد؛ قابلیت‌های مشابهی که هوم هم به آن‌ها مجهز شده است. گفته می‌شود که این دستگاه هوشمند از اواسط سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه می‌شود. به نظر می‌رسد که گوگل تا تاریخ ۴ اکتبر (۱۲ مهر) اطلاعات بیشتری را از منهتن منتشر می‌کند.