کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یک جایزه بین‌المللی برای سینمای ایران

12 مهر 1396 ساعت 9:45

گروه فرهنگی: فیلم سینمایی «گمیچی» و «پرگار» نماینده سینمای ایران در دو جشنواره خارجی شدند و جایزه فیلم آنجلیکا به «یادم تو رو فراموش» رسید.


به گزارش  ایرنا، چهلمین دوره جشنواره فیلم «لوکاس» در فرانکفورت برگزار می شود و فیلم «گمیچی» به کارگردانی مجید اسماعیلی پارسا در این جشنواره حضور دارد.این جشنواره از 9 تا 15 مهر در فرانکفورت آلمان برگزار می شود.این فیلم در بخش مسابقه شرکت دارد و قرار است با حضور کارگردان و تهیه کننده فیلم به نمایش دربیاید.فیلم سینمایی «گمیچی» هم اکنون در گروه سینمایی «هنر و تجربه» در حال اکران است.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: حسن نوجوانی است که سعی دارد کشتی به گل نشسته پدرش را احیا کند. مهدی مهاجری، مجید دریس، یوسف خداپرست، یوسف صفری بختیاری، حمیده مقدس زاده، فضیله مجلسی، شراره زندی از بازیگران این اثر هستند.

**فیلم کوتاه «پرگار» نماینده ایران در جشنواره‌ هیمالیایی
فیلم کوتاه «پرگار» ساخته میثم عباسی یکی از فیلم‌هایی است که در سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فری اسپریت نمایش داده می‌شود.«پرگار» داستان یک پیرمرد است. تنها همدم این پیرمرد تنها، پیرزنی است که هر روز صبح در مجاور خانه او به تماشای پرندگان می نشیند اما پس از مدتی پیرمرد با مشکلی مواجه می شود که باید خود را در خانه حبس کند.سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فری اسپریت در مک‌لئود گنج در هند برگزار می‌شود. این جشنواره که از 27 اکتبر کار خود را شروع می کند وتا 31 اکتبر ادامه می‌یابد میزبان فیلم‌هایی در ژانرهای درام، مستند، انیمیشن، علمی-تخیلی، کمدی، موزیک ویدیو و فیلم‌های تجربی در سال 2017 است.این جشنواره که اولین جشنواره سالانه در این منطقه از هند است به یکی از مهمترین جشنواره‌های منطقه هیمالیا بدل شده است.جشنواره فیلم فری اسپریت 13 جایزه اهدا می‌کند که برندگان آنها توسط هیات داوران شناخته می‌شوند.

**جایزه بهترین پیام اجتماعی آنجلیکا به «یادم تو رو فراموش» رسید
فیلم سینمایی «یادم تو رو فراموش» به کارگردانی علی عطشانی با حضور در دهمین جشنواره فیلم «آنجلیکا» جایزه بهترین پیام اجتماعی را از آن خود کرد.این جشنواره هر ساله در شهر بیگ در کالیفرنیا برگزار می شود.این فیلم که سال گذشته در بخش چشم انداز جشنواره فجر به نمایش درآمد تاکنون در عرصه بین المللی موفق به دریافت جوایز مختلفی شده است.«یادم تو رو فراموش» پس از اکران در ایران توسط کمپانی نتفلیکس به صورت جهانی عرضه می شود. در این اثر سینمایی بازیگرانی چون میترا حجار، حسین یاری، ماه چهره خلیلی و مازیار فلاحی حضور دارند.


کد مطلب: 137699

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/137699/یک-جایزه-بین-المللی-سینمای-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir