به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۱۴ ساعت ۰۳:۲۴
کد مطلب : ۱۳۷۷۷۹
و این بار برادر معاون اول رییس‌جمهوربازداشت شد...

پرونده بازداشت‌ها در ایران نقطه پایانی ندارد

پرونده بازداشت‌ها در ایران نقطه پایانی ندارد
گروه سیاسی: سایت نزدیک به محسن رضایی در خبری نوشت که مهدی جهانگیری– برادر «اسحاق جهانگیری» معاون رییس جمهور – که رییس گروه مالی گردشگری و نایب رییس اتاق بازرگانی تهران است، بازداشت شد.

سایت اصولگرای تابناک با اعلام این خبر نوشت: مهدی جهانگیری پیش از این در فضای افکارعمومی با اتهاماتی مواجه شده بود. برادرِ معاون رئیس جمهور، بنیانگذار و موسس بانک گردشگری بوده است. شركت سرمايه‌گذاري ميراث فرهنگي و گردشگري ايران مشهور به سمگا نیز که بخشی از حوزه تحت مدیریت جهانگیری است، كه تيرماه ۱۳۸۸ با سرمايه ۲۰ ميليارد تومانی به ثبت رسيده، ظرف مدت كوتاهي توانسته شش شركت اقماري بزرگ تأسيس كند.

در آیین بزرگداشت روز جهانی جهانگردی که با حضور حسن روحانی رییس‌جمهور، مسعود سلطانی‌فر، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مدیران و فعالان صنعت گردشگری کشور، از مهدی جهانگیری، رییس گروه مالی گردشگری، به عنوان کارآفرین برتر این صنعت تقدیر و تندیس شایستگی به دست رییس جمهور به او اهدا شده بود.

این سایت با وجود طرح اتهامات مختلف به جهانگیری اما در پایان خبر خود نوشت که علت بازداشت جهانگیری دقیقاً مشخص نیست!! اما احتمالاً بی‌ارتباط با مسائلی که پیرامون او در یک سال اخیر در سطح رسانه‌ها مطرح شده، نیست!

گفتنی اینکه موضوع بازداشت چهره‌های شاخص مدیریتی کشور به دلیل مسائل سواقتصادی و اجتماعی طی سالیان اخیر به یک روال عادی مبدل شده و عملا به اعتماد افکار عمومی نسبت به مدیریت کلان کشور و نظام جمهوری اسلامی ضربه سنگینی وارد آورده است و معلوم نیست این روند تا کجا و تا چه زمانی تداوم خواهد داشت خصوصا اینکه مردم ایران با وجودیکه شاهد و ناظر این همه پرونده‌های کلان فساد اقتصادی و اجتماعی و به موازات آن برخوردهای قضایی با متهمان در بدنه مدیریت کشور و همچنین برخی از افراد در حوزه‌های اجتماعی و مذهبی هستند اما همچنان و همزمان برایشان بسیار ابهام‌آمیز است که چگونه با وجود افشای پرونده‌های فساد و برگزاری محاکمه بسیاری از مسوولان و افراد مطرح کشور؛ باز هم این روند نابسامان و به هم ریخته ادامه یافته و روز به روز دامنه بیشتری هم می‌گیرد. به ویژه اینکه این مسیر معیوب عملا  باعث افزایش نابسامانی‌ها در وضعیت بحرانی اقتصادی و اجتماعی کشور هم شده و اثرات سؤ آن در حوزه اقتصادی شامل بحران‌هایی همچون رکود, تورم, بیکاری، ورشکستگی صنایع، بحران مووسسات مالی و بانکی و .... زندگی میلیون‌ها ایرانی را فلج کرده است. در حوزه اجتماعی نیز این وصعیت متاسفانه به افزایش بی‌سابقه بی‌اعتمادی آحاد مردم به امور اعتقادی و ایمانی و لطمه زدن به باورهای جامعه منجر شده است.

به نظر می رسد اگر این خبر هم مورد تایید قرار بگیرد جامعه ایران با یک شوک جدید مواجه خواهد شد و این سووال و ابهام بزرگ در بین مردم بار دیگر مطرح و زمزمه می‌شود که سیستمی که از برادر رییس‌جمهور تا برادر معاون اول دولت کنونی‌اش گرفته تا معاون اول و دیگر معاونان رییس‌جمهور قبلی‌اش و فلان مداح مذهبی و یا چهره نخبه و بظاهر مورد وثوق جامعه‌، درگیر پرونده‌های فساد اقتصادی و یا اجتماعی و اخلاقی بوده و برخی از آنان احکام قضایی و محکومیت‌های قطعی گرفته و دوران زندان خود را سپری می‌کنند عملا با مشکلات ساختاری و عدیده‌ای مواجه است که برون‌رفت از آن نیز به یک اصلاحات عمیق نیاز دارد. اما این اصلاحات چه زمان و چگونه جامه عمل پوشیده شود برای هیچکس مشخص نیست و ظاهرا فعلا باید شاهد انتشار پیاپی اخبار پیاپی از بازداشت‌ها و برگزاری محاکمات علنی و غیرعلنی مسوولان سطح بالای کشور یا نزدیکان خانوادگی آنان باشیم. امری که حالا دیگر برای کمتر شهروند ایرانی موضوع عجیب و تازه‌ای نیست!

۱۳۹۶/۰۷/۱۴ ۰۵:۱۴
یاد بابک زنجانی افتادم. اونم از دست رئیس جمهور جایزه گرفته بود (355761)
محمد حاتمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۷/۱۴ ۰۶:۲۸
واقعا این اخبار از یطرف اگه این بازداشتها سیاسی باشه یا نباشه باعث یاس و ناامیدی است از طرف دیگه محدودیت بیشتر برا سید محمد دوست داشتنی و مظلوم اصلاحات که واقعا حقش این نیست و... (355763)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۷/۱۴ ۰۶:۳۲
اصلاحات واقعی در مدیریتها و نهادها با انتخابات اونم انتخاباتی با عدم رد صلاحیت جناحی و حزبی و بلکه فقط رد صلاححیت مفسدین اقتصادی و اخلاقی و رانتی ممکن میشود (355764)
بهمن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۷/۱۴ ۱۰:۴۵
امکان اصلاحات وجود ندارد خودمان را گول نزنیم از سال 76که آقای خاتمی انتخاب شد تا کنون چه چیزی عوض شده ،وجدانا یک مورد رو اعلام کنید تا باور کنیم با این روند حداقل تا صد سال دیگر اصلاحات به نتیجه خواهد نشست ،ما دائما درحال عقب نشینی هستیم ،بایدآسمان را بشکافیم وطرحی نو دراندازیم (355767)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۷/۱۴ ۱۷:۴۹
با سلام
چظور اطرافیان رئیس جمهور قبلی بازداشت می شدند نمی گفتین نوار بازداشت های نقطه پایانی ندارد (355775)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۷/۱۴ ۲۲:۲۵
حرف منطقیه. قانون برا همه یکسانه اگه جرم اقتصادی انجام داده ، باید مجازات بشه. (355778)
۱۳۹۶/۰۷/۱۴ ۲۱:۳۸
دیگه به هیچکس امیدی نیست و مردم تنها مانده اند (355777)