به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۱۴ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : ۱۳۷۸۱۹
آذر منصوری: زحمت جستجوی ساده را هم به خود نمی دهند

از صدا و سیما شکایت می‌کنیم

از صدا و سیما شکایت می‌کنیم
گروه سیاسی: برنامه بیست و سی باز خبر ساز شد. شب گذشته صدا و سیما در بخش خبری ۲۰ و ۳۰ مطلبی در ارتباط با چند متهم به جاسوسی منتشر کرد که در میان عکس آنان، عکس هفت اصلاح طلب را نیز پخش کرد. رضا خاتمی، آذر منصوری، علی شکوری راد، محمد نعیمی پور، حمید رضا جلایی پور، حسین کاشفی و محسن صفایی فرهانی هفت اصلاح طلبی هستند که اخیرا از سوی دادگاه انقلاب اتهام فعالیت‌های سیاسی و اظهار نظرهایشان حکم زندان و محرومیت گرفته‌اند. به نظر می‌رسد که تهیه کنندگان این برنامه زحمت یک جست و جوی ساده نیز به خود نداده‌اند و در این برنامه از بازداشت این هفت نفر در ارتباط با متهمین به جاسوسی گفتند، درحالیکه هیچ کدام از این هفت نفر حداقل برای پرونده‌ی اخیرشان بازداشت نشده و اساسا در  اتهام ها و مراحل بازپرسی نیز سوالی از آنان در ارتباط با این افراد پرسیده نشده است.
 
آذر منصوری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در باره اقدام اخیر صدا و سیما گفت: من موفق شده‌ام بخشی از این برنامه را ببینم و قضاوتم در ارتباط با همین بخش است .باید از گردانندگان صدا و سیما پرسید كه بر اساس چه شواهدی این اتهام بزرگ را متوجه ما كردند؟ و به كدام بخش از حكم و یا دادنامه‌ای كه علیه ما نوشته شده استناد كرده‌اند و چگونه به خود اجازه می‌دهند به هفت نفر كه تریبونی در صدا و سیما به آنان داده نمی‌شود تا از خود دفاع كنند چنین اتهاماتی را بزنند.

وی درادامه توضیح داد: ماموریت صدا و سیما حفظ آرامش وهمبستگی در جامعه است یا دامن زدن به شكاف‌ها و تحریك افكار عمومی و احساسات مردم؟ این رفتار صدا و سیما رابا كدام معیار می‌توان سنجید؟ اگر حداقلی از انصاف در صدا و سیما بود باید بی طرفانه رفتار می‌كرد. این رویه هم غیر قانونی است، هم غیر منصفانه و هم ظلم به عده ای از افراد این كشور كه بخاطر حفظ آرامش جامعه به رغم فشار افكار عمومی محتویات پرونده را منتشر نكرده‌اند.

منصوری افزود: غلبه یك رویكرد سیاسی در صدا و سیما نباید باعث شود كه حداقل‌های انصاف و قانونمداری و حقوق افراد نقض شود. حفظ وحدت در كشور الزاماتی دارد یكی از این الزامات ملی عمل كردن رسانه ملی است كه متاسفانه با این رویه ها نقض می شود.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی درباره واکنش این هفت نفر به پخش این برنامه از سوی صدا و سیما گفت: این حق از جانب ما هست كه از صدا و سیما شكایت كنیم، اما بیشتر از ما این قوه قضاییه است كه باید شاكی صدا و سیما باشد.

وی توضیح داد: قضات پرونده ما به خوبی می‌دانند كه درپرونده هیچیك از ما هفت نفر چنین اتهامامی اساسا وجود نداشته است و مطرح كردن این اتهام بیشتر وهن قوه قضاییه است. این صدا و سیما است كه در رسانه فراگیر كشور اتهام جدیدی را علیه ما مطرح كرده است، حال قوه قضاییه باید سوال كند كه بر اساس چه شواهد و مستنداتی صدا و سیما چنین اتهامی مطرح كرده؟ كدام مرجع مسئول دستگاه قضایی كشور چنین اتهامی را علیه ما هفت نفر اعلام كرده است كه صدا و سیما بی مهابا خود را در جایگاهی می‌بیند كه طرح اتهام كند؟

منصوری درباره اتهامات مطرح شده در پرونده هفت اصلاح طلب توضیح داد: دو اتهام در پرونده‌ی ما هفت نفر مطرح بود، اتهام اول عضویت و فعالیت در جبهه مشاركت بود و اتهام دوم هم تبلیغ علیه نظام كه به مصاحبه‌ها، متن سخنرانی‌ها و یادداشت‌های ما استناد شده بود. همان طور كه وكلا توضیح دادند و در حكم و دادنامه هم آمده، همه‌ی هفت نفر در دادگاه بدوی به یك سال حبس تعزیری و محرومیت رسانه‌ای محكوم شده‌اند كه همه اتهامات به تبلیغ علیه نظام خلاصه شده است.

وی در پایان تاکید کرد: ما بنای انتشار دادنامه صادر شده علیه خود را نداشتیم و هنوز هم به جمع بندی در این مورد نرسیدیم، اما با این نحوه عملكرد صدا و سیما این سطح از اتهام زنی ناگزیریم در نهایت متن كامل دادنامه را منتشر كنیم تا افكار عمومی، حقوقدانان، فعالین احزاب و رسانه‌ها خود در باره اتهامات ما و رای صادره قضاوت كنند و طبق قانون در موعد مقرر به حكم بدوی اعتراض خواهیم كرد.
مرجع : امتداد