به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۱۶ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۱۳۷۹۳۱
نمی‌دانم با چه منطقی این کار انجام می‌شود

انتقاد نایب رییس مجلس از محدودیت‌های جدید برای خاتمی

گروه سیاسی: نایب رییس مجلس شورای اسلامی محدودیت‌های اخیر برای سیدمحمد خاتمی را باعث به هم زدن وحدت اجتماعی دانست و خواستار حل این موضوع از سوی دولت و شورای عالی امنیت ملی شد.
انتقاد نایب رییس مجلس از محدودیت‌های جدید برای خاتمی
 
به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس در جمع خبرنگاران درباره محدودیت‌های اخیر رئیس دولت اصلاحات گفت: قابل قبول نیست به کسی که ۲۲ میلیون رای داشته و زمانی رئیس جمهور بوده بگوییم نمی‌توانی در جلسات و مجامع حاضر شوی و از سویی هم بگوییم که ما دموکراسی و آزادی داریم و کشورهای دیگر را نقد کنیم. وی افزود: نمی‌دانم با چه منطقی این کار انجام می شود. در عقل هم نمی‌گنجد. این کارها به ضرر اسلام، انقلاب و ضد وحدت است.

پزشکیان در ادامه خواستار حل این موضوع از سوی دولت و شورای عالی امنیت ملی شد و گفت: شنیدم که آقای رئیس جمهور هم به صورت کژدار و مریز چیزهایی گفتند و نمایندگان هم تذکراتی در این زمینه دادند و ما هم در هیات رئیسه مجلس بحث خواهیم کرد. واقعا آدم تعجب می کند چرا و با چه تحلیلی این کار را می کنند. نائب رئیس مجلس ادامه داد: روندی که اکنون وجود دارد و چیزی که باعث به هم زدن وحدت اجتماعی می شود به نفع نظام و انقلاب و تمامیت کشور نیست. ما باید به جای ترس از آمریکا از تفرقه درون بترسیم و به جای اینکه بترسیم کسی از بیرون جاسوسی کند، باید از این بترسیم که از درون وحدت و انسجام‌مان به هم بخورد. اگر ما متحد باشیم هیچ کس، هیچ غلطی نمی‌تواند بکند اما اگر اختلاف داشته باشیم هر بلایی می‌توانند سر کشور بیاورند.

این عضو فراکسیون امید مجلس درباره اقدامات کمیته حصر فراکسیون امید گفت: این موضوع را از سخنگوی کمیته بپرسید. قرار بود با آقای شمخانی جلسه‌ای داشته باشند اما نمی‌دانم به کجا رسیده است. وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا محدودیت‌های اخیر برای خاتمی مصوبه شورای عالی امنیت ملی بوده است مدعی شد: کاغذ و متنی ندارند، می‌ترسند این را نشان دهند. آنها از طرفی این کار را انجام دادند و از طرف دیگر جرات اینکه آن را مکتوب کنند ندارند، زیرا در تاریخ می‌ماند و بعد قضاوت می شود. جلوگیری از حضور فردی که رئیس جمهور بوده در مجالس عمومی آن هم در شرایطی که دم از آزادی و دموکراسی می زنیم قابل قبول نیست و البته امیدوارم این موضوع را تکذیب کنند. پزشکیان با بیان اینکه این اقدام در ذهن مردم ایجاد سوال می کند تصریح کرد: من که حاضرم در راه اسلام، انقلاب و اعتقادم همه چیزم را بدهم به سادگی نمی‌پذیرم که چنین کاری انجام شود و قطعا آن را غیر قابل قبول می‌دانم.

توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۷/۱۶ ۱۸:۴۴
با دکتر پزشکیان موافقم فقط اعتدال نه افراط و تفریط و اختلاف و ... (355799)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۷/۱۷ ۰۰:۴۵
نهادهای قدرت بالاترازدولت چه کسانی هستندکه یکه تازی میکنندانهارابه مردم معرفی کنید (355803)