به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۱:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۱۶ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۱۳۷۹۴۳

خودروهای فاقد معاینه جریمه می‌شوند

گروه جامعه: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: هر کسی با خودروی فاقد معاینه فنی در محدوده زوج و فرد تهران تردد کند روزانه مبلغ ۵۰ هزار تومان برای آن جریمه ثبت می شود.
به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا مهماندار با اشاره به اینکه در مهرماه امسال با وجود افزایش ۳۰ درصدی تقاضای سفر حدود ۲۳ درصد زمان سفر شهروندان نسبت به هفته اول مهر ماه سال گذشته کمتر شد، گفت: امسال با تمهیداتی که پیش‌بینی شد با وجود افزایش ترافیک ،زمان معطلی در ترافیک کاهش پیدا کرد.وی که در در یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت، در رابطه با مهمترین ارکان بهبود ترافیک در مهر ماه عنوان کرد: اولین رکن مردم است. هر موقع ما اطلاع‌رسانی درستی کردیم، مردم همکاری بسیار خوبی را داشتند و این مهمترین رکن موفقیت در این کاهش بود و نباید آن را فراموش کنیم. دومین مسئله حضور گسترده پلیس بود، ما از همه ظرفیت‌ها استفاده کردیم و پرسنل ما از صبح تا شب در خیابان‌ها و معابر حضور داشتند.

رئیس راهور راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: در کنار این‌ها اتفاقات دیگری هم افتاد از جمله اینکه دولت مساعدت کرد و اجازه داد تهرانی‌ها یک ساعت، شناور برای حضور در ادارات داشته باشند و این مسئله باعث مدیریت زمان در این امر شد. همچنین توزیع کالا در سطح شهر تهران از ۵:۳۰ تا ۱۰:۳۰ انجام نشد و در ساعات دیگری انجام شد و این امر هم به روانی ترافیک کمک کرد.وی با اشاره به اینکه در سطح شهر تهران برای کنترل ترافیک و مدیریت آن نیازمند استفاده از ITS و سیستم‌های حمل و نقل هوشمند هستیم، یادآور شد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی توسط شهرداری تهران انجام شده است و محدوده طرح ترافیک، زوج و فرد و معاینه فنی خودروها توسط دوربین‌ها کنترل می‌شود.

سردار مهماندار با اظهار به اینکه با وجود نصب دوربین‌های تخلف سرعت در بزرگراه‌ها، هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی را داریم، گفت: کنترل شهر از طریق این سامانه‌ها حدود ۴۰ درصد انجام شده و حدود ۶۰ درصد باقی‌مانده و امیدواریم با ارتباطاتی که شورای شهر جدید و شهردار با دولت دارند بتوانیم پیشرفت بهتری را در این زمینه داشته باشیم.وی با اشاره به جریمه‌ی نداشتن معاینه فنی اعلام کرد: مبلغ جریمه‌ برای نداشتن معاینه فنی ۵۰ هزار تومان است اما این مبلغ بابت هر ۲۴ ساعت است، یعنی هر کسی با خودروی فاقد معاینه فنی در محدوده زوج و فرد تهران تردد کند روزانه مبلغ ۵۰ هزار تومان برای آن جریمه ثبت ‌می‌شود البته ما سعی کرده‌ایم کار اطلاع رسانی را به مالکین انجام دهیم.

در ادامه مهندس سعید قیصر مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور با اشاره به اتصال دوربین‌های ترافیکی به سامانه سیمفا گفت: وقتی تصمیمی در کلان‌شهری مثل تهران گرفته می‌شود شاید خیلی به مطلوبیت کامل دست پیدا نکند اما در جلسه شورای عالی ترافیک که اخیرا برگزار شد مصوب شد تا در تمام کلان‌شهرهای کشور، دوربین‌های نظارتی نصب و متصل به سامانه سیمفا شود و از جهتی هم کارگروه آلایندگی هوا در دولت مصوب کرد دوربین‌های جاده نیز به این سامانه متصل شوند. این اقدامات پیشرفت کار را ۷۰ الی ۸۰ درصد پیش خواهد برد.وی متذکر شد: اگر ما بخواهیم یک منطقه را محدود کنیم و این سامانه‌ها را متصل کنیم قطعا به مطلوب نخواهیم رسید.مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور اظهار داشت: قریب به ۲۰۰ دوربین در سطح شهر تهران به سامانه سیمفا متصل است که دوربین‌های زوج و فرد محسوب می‌شوند.