کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

«روتوش» از یک جشنواره چینی جایزه گرفت

دو جایزه بین‌المللی برای سینمای ایران

18 مهر 1396 ساعت 10:58

گروه فرهنگی: مستند «سوزنگرد» جایزه ویژه بهترین فیلم جشنواره «زیروپلاس» روسیه و فیلم کوتاه «روتوش» جایزه سوم بخش مسابقه سیلک رُد را کسب کردند.


به گزارش ایرنا، چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی زیروپلاس ZeroPlus طی روزهای 8 تا 15 مهرماه 96 در شهر «تیومن» روسیه برگزار شد.فیلم مستند «سوزنگرد» به کارگردانی معصومه نورمحمدی، جایزه ویژه بخش فیلم‌های علمی این جشنواره را بدست آورد.در این بخش 10 فیلم از کشورهای روسیه، آمریکا، برزیل، چین، مکزیک، لهستان، فنلاند، ترکیه، کره‌جنوبی و ایران رقابت داشتند.مستند «سوزنگرد» درباره‌ فرشی منحصر به فرد از عصر صفویه است که به کشور ژاپن برده شده و در مراسمی 1000 ساله با نام «گیون ماتسوری»، به عنوان نماد زیبایی و قدرت به نمایش گذاشته می‌شود.

«روتوش» از یک جشنواره چینی جایزه گرفت
نخستین دوره جشنواره فیلم Jinzhen چین میزبان پنج فیلم کوتاه ایرانی با عنوان های «هستی» به کارگردانی کمال پرناک، «سکوت» به کارگردانی علی عسگری و فرنوش صمدی، «مراقبت از ژوناس» به کارگردانی قصیده گلمکانی، «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری و «مردی که اینجا نبود» به کارگردانی عطا مجابی در سه بخش مسابقه بین‌المللی، جایزه بزرگ و سیلک رُد بود که در نهایت کاوه مظاهری با فیلم کوتاه «روتوش» موفق به کسب جایزه سوم بخش مسابقه سیلک رُد شد.این جشنواره در نخستین دوره خود با میزبانی از مهم‌ترین فیلم‌های کوتاه سال در عرصه بین‌المللی، در پنج سالن سینمای شهر هانچنگ به دبیری تام پالمن از تاریخ 1 تا 8 اکتبر برابر با 9 تا 16 مهرماه برگزار شد.

«عکس‌ها حرف می‌زنند» به آکادمی شیلی راه یافت
فیلم «عکس ها حرف می زنند» به کارگردانی افشین امیاری به بخش مسابقه فیلم های بلند آکادمی فیلم و هنر جنوب - شیلی راه یافت. فستیوال SOUTH FILM & ARTS ACADEMY FESTIVAL از 23 مهر ماه در شیلی شروع به کار خواهد کرد.این فیلم پیش از این برگزیده بخش بلند داستانی فستیوال دریای کاراییب، فیکمارک ونزوئلا و... شده بود.«عکس ها حرف می زنند» قصه فیلمسازی است که سعی دارد با تلفیق سینما به عنوان هنری متحرک و ناطق و عکاسی به عنوان هنری ثابت صامت فرم روایتی جدیدی را تجربه کند که به پدیده ای ثابت ناطق می رسد. فیلمساز به مدت یک هفته در آتلیه ای مستقر می شود تا روزی یک سوژه را پیدا کند که حاضر باشد از او عکسی گرفته شود و از آن مهم تر حاضر باشد داستان عاشقانه زندگی اش را بازگو کند یعنی بعد از شنیدن کلمه عشق به یاد اولین کسی و داستانی که می افتد آن را بازبان خود روایت کند. تا مخاطب بدون هیچ پیش قضاوتی به تصویر شخص خیره شده و به داستانش گوش دهد.این فیلم 62 دقیقه ای شهریور 1395 در مشهد فیلمبرداری شد و جزو فیلم های ارزان است که به دور از تشریفات مرسوم فیلمسازی و با حذف عوامل غیرضروری با رقمی اندک ساخته شده است.افشین امیاری کارگردان این فیلم پیش از این فیلم، سه فیلم کوتاه به نام های «تحویل بهار» 100 ثانیه، «روزمردگی» 17دقیقه، «غذا تمام شد!» 19 دقیقه ساخته است.مبینا نظرخوانی، فرزاد براتیان، ملیکا گنجی، مجتبی مرادزاده، مسعود صابری بهداد، هایده رضازاده و شایان صابری بهداد بازیگران این فیلم هستند


کد مطلب: 138005

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/138005/دو-جایزه-بین-المللی-سینمای-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir