به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۱۸ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۱۳۸۰۴۵
​نوبخت: عده‌ای در داخل حرف‌های آمریکا را تکرار می‌کنند

موضع دولت را رییس‌جمهور «تَکرار» کرد

گروه سیاسی: سخنگوی دولت تاکید کرد: مواضع دولت در خصوص سپاه روشن است، سپاه یک ارگان ارزشی و از ارکان قدرت است. مردم هیچ‌گاه شجاعت و ایثار سپاه را فراموش نمی‌کنند و در حال حاضر هم جهان باید باچشم واقع‌بینانه تلاش سپاه را در مقابله با تروریسم ببینید.
موضع دولت را رییس‌جمهور «تَکرار» کرد
محمدباقر نوبخت در جلسه هفتگی خود با اصحاب رسانه در پاسخ به این سوال که دولت درباره تذکر نمایندگان مبنی بر کم بودن حقوق بازنشستگان چه کاری انجام خواهد داد، گفت: تردید نکنید به هر میزان توانایی مالی داشته باشیم به آن‌ها خدمت خواهیم کرد. یک بودجه جدا برای بازنشستگان در نظر گرفته ایم.

مواضع دولت درباره سپاه روشن است
سخنگوی دولت درباره اظهارات اخیر آمریکا درباره سپاه پاسداران عنوان کرد: مواضع دولت در خصوص سپاه روشن است، سپاه یک ارگان ارزشی و از ارکان قدرت است. وی تاکید کرد: مردم هیچ‌گاه شجاعت و ایثار سپاه را فراموش نمی‌کنند و در حال حاضر هم جهان باید با چشم واقع‌بینانه تلاش سپاه را در مقابله با تروریسم ببینید. نوبخت خاطرنشان کرد: سپاه مدافع ملت و مهاجم به تروریسم است. جهان باید از سپاه برای مبارزه با تروریسم قدردانی کند و هر کشوری از سپاه انتقاد می‌کند باید در صف تروریست‌ها قرار بگیرد.

افزایش بودجه سپاه مصوبه مجلس است
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش بودجه سپاه پاسداران به ۲۰ هزار میلیارد برای توسعه طرح‌های این ارگان گفت: این افزایش بودجه مصوبه مجلس شورای اسلامی است و شورای نگهبان هم آن را تایید کرده است. ادعای دست داشتن دولت در ماجرای بالا رفتن نرخ ازر از سوی جناح مخالف دولت است. نوبخت درباره بالا رفتن نرخ دلار و سکه و ادعای دست داشتن دولت در ماجرا برای جبران کسری بودجه گفت: این سخنان از سوی جناح مخالف دولت است. سیاست ما این نیست که پول ملی تضعیف شود، با کاهش ارزش ریال در برابر دلار مخالف هستیم قصدمان مدیریت نرخ ارز شناور است. سخنگوی دولت تاکید کرد: نرخ دلار کاهش پیدا خواهد کرد، سال گذشته هم دلار بالا رفت و من به عنوان سخنگو گفتم که کاهش پیدا می کند و کرد. وی تاکید کرد: سیاست دولت کاهش نرخ تورم است و این یک تهمت به دولت است که می‌گویند در این امر دست دارد آقای رئیس‌جمهور در ستاد اقتصاد مقاومتی بر این است که نرخ ارز کنترل شود.

برخی دنبال کشاندن تشنج حرف‌های ترامپ در داخل هستند
نوبخت با بیان این که ما غالبا این حرف‌ها را از کسانی می‌شنویم که دنبال کشاندن تشنج حرف‌های ترامپ در داخل هستند و محابایی ندارند، اظهار داشت: بر کسی پوشیده نیست که دولت آمریکا چگونه است. ممکن است پایان هفته ترامپ حرف‌هایی بزند این نباید باعث آشفتگی کشور ما شود ، ما باثبات هستیم و در سخت‌ترین شرایط اقتصاد خود را کنترل می‌کنیم. وی ادامه داد: در برابر یک آدم هرزه‌گو باید مشترک باشیم. این برجام هیچ کاری هم نکرده باشد به سال ۹۲ نگاه کنید کدام کشور منزوی بود و امروز چه کسی منزوی است. نوبخت اظهار داشت: امروز ایران به عنوان یک کشور پایبند به تعهدات بین‌المللی قابل احترام است و آمریکا مورد احترام نیست. اگر شرایط به قبل از برجام بازگردد ما هم به سرعت می‌توانیم به شرایط قبل بازگردیم.

راضی نمی‌شویم سیاست‌های ما موجب آسیب مردم اقلیم کردستان شود
رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: دولت خواهان تقلیل ارزش پول ملی و افزایش قیمت دلار نیست. وی درباره نشست سه جانیه ایران و ترکیه و عراق در خصوص اقلیم کردستان گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران یک پارچگی کشور همسایه ما عراق است. دولت عراق از ما کمک خواست و معتقدیم باید به این کشور کمک کنیم و یک هماهنگی بین ایران ترکیه وجود دارد. نوبخت با اشاره به سفر اردوغان به ایران گفت: سفر رئیس‌جمهور ترکیه به ایران در خصوص اقلیم کردستان بود. ما هیچگاه راضی نمی‌شویم که سیاست‌های ما موجب آسیب مردم اقلیم کردستان شود. وی ادامه داد: در خصوص تاریخ بعدی این نشست نمی‌توانم فعلا سخنی بگویم.

باید منتظر گزارش وزارت اطلاعات درباره دری اصفهانی باشیم
نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی ایلنا درباره اظهارات وزارت امور خارجه درباره دری اصفهانی گفت: با عنایت به این که مباحث جاسوسی و شناسایی بر عهده وزارت اطلاعات است، این نهاد باید گزارش دهد. وی ادامه داد: همانگونه که گزارش‌هایی این وزارتخانه در خصوص رد اتهام جاسوسی فرزندان یکی از سران قوا را تایید می‌کنیم باید منتظر گزارش وزارت اطلاعات در این خصوص هم باشیم.

اقدامات قوه قضاییه به گونه‌ای باشد که شبهه سیاسی نداشته باشد
سخنگوی دولت در واکنش به گران شدن نرخ بلیط اتوبوس‌ها در مراسم اربعین گفت: اتوبوسران‌ها معتقدند که در مراسم اربعین تنها زائران را به مرزها منتقل می‌کنند و به صورت خالی باز می‌گردند و نمی‌توانند ضرر کنند و دولت هم نمی‌تواند در این شرایط تحکم داشته باشد و ای کاش دولت می‌توانست این ضرر را متحمل شود که توان این کار را ندارد. نوبخت درباره حساسیت رئیس‌جمهور به پدیده فساد گفت: خط قرمزی برای رئیس دولت در برخورد با فساد وجود ندارد و این را هم نشان داده است. چه کسی باید با فساد مقابله کند؟ این امر وظیفه قوه قضائیه است، اما اقدامات این قوه باید به گونه‌ای باشد که شبهه سیاسی نداشته باشد.

عده‌ای در داخل حرف‌های آمریکا را تکرار می‌کنند
سخنگوی دولت تاکید کرد: باید بین سران سه قوا اتحاد باشد. مردم هم همین را می‌خواهند. در آن سر دنیا آمریکا حرف‌هایی می زند و در داخل هم عده‌ای دیگر همان‌ها را تکرار می‌کنند. اختلاف سران سه قوه نگرانی بین مردم را بیشتر می‌کند. قوه قضائیه مستقل است و ما انتظار داریم که این گونه رفتار کند. نوبخت با بیان این که برخی از رخدادهای سیاسی برای عده‌ای از مسئولان به گونه‌ای دیگر بازگو می‌شود، گفت: گاهی یک رسانه سخنان ما را به گونه‌ای دیگر انتشار می‌دهد که این خوب نیست آن هم در شرایطی که تشنج در داخل تفکر  آمریکا است.

به اتحاد نیازمندیم نه تفرقه
وی در ادامه درباره لایحه بازنشستگی پیش از موعد گفت: در این مورد اطلاعات لازم را ندارم. رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره محدودیت‌های جدید رئیس دولت اصلاحات گفت: موضع رسمی دولت را رئیس‌جمهور بیان کردند. در چنین شرایطی که همه تلاش می‌کنند ایران را نا‌امن کنند، ما به اتحاد نیازمندیم نه تفرقه، واقعا در این شرایط ما باید اتحاد داشته باشیم. نوبخت در در پاسخ به سوالی مبنی بر این که مواضع خود درباره محدودیت سید محمد خاتمی را به طور رسمی بگویید، گفت: موضع رسمی دولت مشخص است و حتی رئیس‌جمهور تکرار کرد.  در مورد اینکه آیا این اعمال محدودیت مصوبه شورای عالی امنیت ملی است باید بگویم به هیچ وجه در این دولت و دولت قبلی در این خصوص مصوبهه‌ای نداشته‌ایم و حتی سخنگوی قوه قضائیه هم گفت که این مساله جدید نیست. وی تاکید کرد: در این برهه حساس ما به اتحاد و وحدت نیاز داریم و همان طور که رهبری فرمودند ما باید متحد باشیم.

درباره وزارت نیرو به جمع‌بندی رسیدیم
نوبخت درباره معرفی دو وزیر علوم و نیرو و تاخیر دولت در این باره گفت: درباره وزارت نیرو جمع‌بندی لازم انجام شده است اما وزارت علوم حساس است و باید به دست کسی سپرده شود که ارکان نظام درباره وی اتفاق نظر داشته باشند. وی تاکید کرد: مسؤلان عالی رتبه نظام درباره وزیر این وزارت‌خانه حساس هستند و قصد داریم مانند گذشته نشود که چند نفر معرفی شوند و رأی نیاورند.

پرونده برادر جهانگیری ارتباطی به این دولت ندارد
سخنگوی دولت درباره بازداشت برادر معاون اول رئیس‌جمهور گفت: آقای جهانگیری با صراحت در این مورد موضع خود را اعلام کرده‌اند و این پیگیری‌ها از دولت قبل بوده است و هیچ ارتباطی به این دولت ندارد. وی تاکید کرد: امیدوارم در این شرایط حساس، شائبه سیاسی در این باره به وجود نباید، به هر حال باید حیثیت‌ها را هم رعایت کنیم.

حرف‌های آمریکا در قبال برجام نباید موضع جهان تلقی شود
سخنگوی دولت درباره مذاکره بر سر قدرت موشکی گفت: به هیچ وجه قدرت موشکی ما قابل مذاکره نیست و آن کسی که برای خروج از برجام تلاش می‌کند آمریکا و هم فکرانش هستند و ما نباید این طرز فکر را تقویت کنیم. وی ادامه داد: یک کشور مخالف برجام است و این موضع نباید موضع جهان تلقی شود. آمریکا با این کارهایش مردم کشور و جهان را به زحمت می‌اندازد، این کشور گاف زیاد می‌دهد اما ما می‌توانیم عقلانی رفتار کنیم.

اقدامات دولت برای اصلاح نظام بانکی
رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص اصلاح نظام بانکی گفت: مجموعه‌ای از اقدامات در دست اجرا است.
مرجع : ایلنا