به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب : ۱۳۸۰۵

قطار "سوپرتوربو" با سرعتی بیش از هواپیما!

گروه علمي: جهان تكنولوژي شايد به زودی شاهد تولد سریع ترین قطار در تاریخ بشریت باشد. این قطار که عملیات ساخت آن در ایالات متحده آمریکا ادامه دارد با سرعتی بیش از هوپیماهای کلاسیک، یعنی ۷۶۰ مایل در ساعت (۱۲۰۰ کیلومتر درساعت) حرکت خواهد کرد.
قطار "سوپرتوربو" با سرعتی بیش از هواپیما!
در صورت موفقیت شرکت آمریکایی سازنده قطار "سوپر توربو" در تکمیل پروژه ای که در دست دارد، این قطار برای مثال مسافت ۸۷۴ کیلومتری بین اهواز و تهران را می‌تواند در عرض حدودا ۴۵ دقیقه (مشابه هواپيما) و فاصله میان کرج و تهران تنها در چند دقیقه طی کند! آیلون موسک، میلیاردر آمریکای روز ۱۲ اوت آینده را موعد اعلام تکنولوژی نوینی تعیین کرد که این قطار فوق العاده را با سرعت بالا و مشخصات فنی ویژه راه اندازی خواهد کرد و ی تنها به این گفته اکتفا کرد که که قطار جدید، مسافت ۳۸۰ مایلی (۶۰۰ کیلومتر) میان لس آنجلس و سان فرانسیسکو را در عرض ۳۰ دقیقه طی خواهد کرد!

موسک در توییتی روی شبکه اجتماعی توییتر اعلام داشت: این قطار به زودی با تکنولوژی جدید و متفاوتی در مقایسه با تکنولوژی کنونی که در قطارهای کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد ساخته خواهد شد و از قابلیت های فوق العادها وسرعت شگفت آوری برخوردار خواهد بود. بر اساس اطلاعات اندكی که موسک به رسانه‌ها داده است هزینه پروژه این قطار فوق سریع بالغ بر ۶ میلیارد دلار آمریکایی خواهد بود و با طرحی و تکنولوژی منفردی که در آن به کار رفته در برابر سوانح و تحولات جوی مقاوم خواهد بود.

آیلون موسک، میلیادری آمریکایی است که مالک شرکتی متخصص در زمینه تکنولوزی فضایی به نام (Space X) می‌باشد. این شرکت قراردادی به ارزش ۱.۶ میلیارد دلار در زمینه تامین برخی وسایل مورد نیاز سفینه های فضایی با دولت آمریکا به امضا رسانده است. موسک كه شخصیتی بلند پرواز دارد و در آرزوی کشف فضا به گونه‌ای متفاوت به سر می‌برد بارها گفته است می‌خواهد دوران بازنشستگی خود را در مریخ بگذراند! وی همچنين مؤسس شرکت "تیسلا موتورز" است که در زمینه ساخت و تولید خودروهای برقی فعالیت دارد.

منصور
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۰۹:۲۸
به لحاظ فنی امکان پذیر نیست. بهار جان هر ادعای مسخره ای که هر جا مطرح میشه رو که نباید به عنوان "خبر" منتشر کنی، عزیزم. بنده به عنوان یک متخصص می گم که این ایده چرنده! (92792)
مهدی
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۳:۴۷
شما اگه متخصصی برو طرحت رو به قطار رجا بده که بتونه بیشتر از 90 کیلومتر حرکت کنه !!! (92854)
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۳:۵۱
با سلام میشه بگین شما دقیقا تخصص شما چی هست؟ (92855)
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۵:۰۸
شما مسئول نظارت کیفی سایپا نیستین؟ (92909)
فرداد
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۸:۰۰
تا حالا که خیلی از ادعا های اونها که بعضی از ما مسخره میکردیم به واقعیت پیوسته من و شما هم فقط بلدیم از تولیدات و خدمات اونها مثل هواپیما و اینترنت و... استفاده کنیم بعد مسخرشون کنیم و مرگشون و از خدا بخوایم (92969)
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۸:۳۲
همين كه هر چيزي رو باور نميكنين يعني اينكه پيشرفت هم نميكنين ! (92982)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۰۲:۱۷
بابا متخصص! (93122)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۰۳:۱۷
این ایده کاملا عملیست ودلیل انهم سرمایه گذاری یه کشور پیشرفته وصنعتی روی اونه. (93129)
سارا
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۱:۲۰
یعنی از قطار رجا هم تندتر حرکت میکنه ؟! (92809)
A R A M I S
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۲:۳۹
به نظر شما با در نظر گرفتن خوشبینانه ترین حالت ما چند قرن دیگه به چنین تکنولوژی دست پیدا میکنیم...!!!!!؟؟ (92832)
مهرداد
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۸:۵۴
چی میگی داداش سامسونگ گوشی دو هسته ای زد 2 هفته بعدش جی ال ایکس هم یه دو هسته ای زد تازه طرح جدیدش تو جیب هم جا میشه! مطمئن باش هفته بعد رجا قطار میزنه با سر عت فضا پیما حرکت میکنه! متخصص هم که داریم دیگه ایناهاش کامنت گذاشته به چالش کشیده دانشمندان آمریکاییو! (92991)
مهرداد
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۹:۰۲
چرا اینقد غرب زده اید شما واقعا؟ ما جی ال ایکس داریم،پراید داریم کیسه هوا داره، کنسول های بازی امپراطور داریم کرم حلزون داریم میزنی از لولو تبدیل میشی به هلو! هواپیما داریم سقوط نمیکنه دیگه! این دستاور هارو منعکس کنید لطفا! تبرک داریم به اندازه وزن خاندانتون جایزه میده تازه یه سیستم بسیار پیچیده داره که میگی حمید؟ کل آمار جهانو وضعیت حرکت ستارگان ، نوسانات بورس قیمت نفت در بازارهای جهانی و ... همه رو میگه! (92996)
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۲:۵۹
عمرا اگر قطاراشون دستشویی فرنگی و ایرانی همزمان با هم داشته یاشه.نداره دیگه... (92836)
بدمک
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۳:۱۰
دم دولت ان کشور و سازندگان این قطار گرم.
نمی دونم چرا ایران با سرعت مشکل داره اون از نت اینم از قطار شهری مشهد ,شاید باورتون نشه ولی سرعت قطار شهری مشهد از اتوبوس هم کمتره دلیلشم به چینی بودن اون برمیگرده,پس از سال ها صبر برای راه اندازی قطار شهری مشهد(اول قرار بود از المان بیارن و پس از تحقیق و کشف این که المان در قاره ی اروپاست و ما کلا با اروپا مشکل داریم)تصمیم به خرید قطار شهری از چین گرفتن. (92837)
خوش مک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۲۱:۲۷
بله داداش یا خواهر گرامی بدمک (ناراحت‏) جان.منم اهل مشهدم پس از 12 سال این قطار به مشهد رسید.اونم چه قطاری!‏ (93039)
s a r a
United States
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۲۲:۰۵
کاملا درست هست کاملا.پس از 12 سال صبر واگن چینی دادن به شرغ رو ول کنیم (93050)
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۳:۱۴
از آقای احمدی نزاد تقاضا داریم که برای پروزه مونوریل از این قظارها استفاده کنند البته نه از نوع خارجی بلکه متخصصین داخلی همین را به تولید انبوه برسانند و در روستاها نیز از این قطارها استفاده شود قطعا آقای احمدی نراد با توجه به قابلیتهای منحصر به قردی که دارند که کارهای بسیار برزگی چون اجرای هدفمندی یارانه ها را به ثمر رساندند میتواند در طی این مدت کوتاه بافیمانده این کار را نیز انجام بدهند (92839)
میثم
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۴:۲۴
هفته قبل از اندیمشک 5 عصر با قطار عازم تهران شدم روز بعد ساعت 12 رسیدیمتهران بماند که کولر هم قطع شد برای مدتی هم آب کم آوردیم رییس قطار هم حسابی کتک خورد (92879)
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۹:۳۴
یعنی سرعتش از سرعت سقوط ریال هم بیشتره؟این یکی به همت متخصصان داخلی انجام گرفت (93005)
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۹:۵۰
خیلی جالبه یعنی اگه این قطار تو ایران بود از شمالی ترین شهر ایران تا جنوبی ترین شهر فقط چند ساعت طول میکشید تا برسیم!!!!فقط یه بدی که این قطار داره سرعت زیادشه که باعث میشه برای بیماران قلبی و افراد دارای فشار خون بالا نقش همیار عزرائیل رو بازی کنه(به دلیل تغییر سریع ارتفاع از سطح دریا) (93011)
گولیرز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۲۱:۲۳
کسی یا کسانی که اینو طراحی کردن حتما به این نکته توجه داشته اند.در مورد نظر بدمک هم من کاملا درجریان هستم چون خودم مشهدی ام سرعت قطار شهری مذکور 48 ک م هست.تازه بخدا یک بار هم باهمین سرعت از خط خارج شد. (93038)
فرهاد
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۲۳:۵۰
من به حرفی که خود مسؤلین به ان اعتارف دارن (50 سال عقبیم) شک دارم ما 500 سال عقبیم هرچند 500 ساله دیگه ام چشم اب نمی خوره (93074)