کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قطار "سوپرتوربو" با سرعتی بیش از هواپیما!

28 تير 1392 ساعت 8:44

گروه علمي: جهان تكنولوژي شايد به زودی شاهد تولد سریع ترین قطار در تاریخ بشریت باشد. این قطار که عملیات ساخت آن در ایالات متحده آمریکا ادامه دارد با سرعتی بیش از هوپیماهای کلاسیک، یعنی ۷۶۰ مایل در ساعت (۱۲۰۰ کیلومتر درساعت) حرکت خواهد کرد.


در صورت موفقیت شرکت آمریکایی سازنده قطار "سوپر توربو" در تکمیل پروژه ای که در دست دارد، این قطار برای مثال مسافت ۸۷۴ کیلومتری بین اهواز و تهران را می‌تواند در عرض حدودا ۴۵ دقیقه (مشابه هواپيما) و فاصله میان کرج و تهران تنها در چند دقیقه طی کند! آیلون موسک، میلیاردر آمریکای روز ۱۲ اوت آینده را موعد اعلام تکنولوژی نوینی تعیین کرد که این قطار فوق العاده را با سرعت بالا و مشخصات فنی ویژه راه اندازی خواهد کرد و ی تنها به این گفته اکتفا کرد که که قطار جدید، مسافت ۳۸۰ مایلی (۶۰۰ کیلومتر) میان لس آنجلس و سان فرانسیسکو را در عرض ۳۰ دقیقه طی خواهد کرد!

موسک در توییتی روی شبکه اجتماعی توییتر اعلام داشت: این قطار به زودی با تکنولوژی جدید و متفاوتی در مقایسه با تکنولوژی کنونی که در قطارهای کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد ساخته خواهد شد و از قابلیت های فوق العادها وسرعت شگفت آوری برخوردار خواهد بود. بر اساس اطلاعات اندكی که موسک به رسانه‌ها داده است هزینه پروژه این قطار فوق سریع بالغ بر ۶ میلیارد دلار آمریکایی خواهد بود و با طرحی و تکنولوژی منفردی که در آن به کار رفته در برابر سوانح و تحولات جوی مقاوم خواهد بود.

آیلون موسک، میلیادری آمریکایی است که مالک شرکتی متخصص در زمینه تکنولوزی فضایی به نام (Space X) می‌باشد. این شرکت قراردادی به ارزش ۱.۶ میلیارد دلار در زمینه تامین برخی وسایل مورد نیاز سفینه های فضایی با دولت آمریکا به امضا رسانده است. موسک كه شخصیتی بلند پرواز دارد و در آرزوی کشف فضا به گونه‌ای متفاوت به سر می‌برد بارها گفته است می‌خواهد دوران بازنشستگی خود را در مریخ بگذراند! وی همچنين مؤسس شرکت "تیسلا موتورز" است که در زمینه ساخت و تولید خودروهای برقی فعالیت دارد.


کد مطلب: 13805

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/13805/قطار-سوپرتوربو-سرعتی-بیش-هواپیما

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir