به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۱۸ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب : ۱۳۸۰۵۳

تجربه خواب در بیداری با هک مغز!

گروه علمی: دانشمندان ادعا کردند که می‌توانند افراد را در بیداری در وضعیتی قرار دهند که بتوانند رویا ببینند.
تجربه خواب در بیداری با هک مغز!
به گزارش ایسنا و به نقل از سان، آنها می‌گویند که می توانند این کار را تنها از طریق پخش فرکانس‌های مختلف در گوش فرد انجام دهند.این موضوع را شاید کسانی که از هدست‌های واقعیت مجازی استفاده کرده‌اند بهتر درک کنند. این کار به طرز باورنکردنی راحت است که ذهن خود را فریب داده تا بتوانید احساساتی مانند ترس، وحشت و یا آرامش را تجربه کنید.دانشمندان اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که راهی برای "هک کردن" مغز وجود دارد و بر روی تکنیک‌هایی همانند واقعیت مجازی کار می‌کنند تا درک مغز از دنیای واقعی را تغییر دهند.آنها می‌گویند این روش‌ها می‌توانند به ما در تنظیم الگوهای خواب، رسیدن به آرامش و تمرکز بیشتر کمک کنند.گروهی از دانشمندان در لندن داوطلبان را در حالت بیداری در وضعیت خواب و رویا قرار دادند.کارل اسمیت، مدیر مرکز تحقیقات و آموزش فناوری(LTRC) در لندن اظهار کرد: این روش "مهندسی زمینه"((context engineering نام دارد.

این کار شامل روش‌های مختلفی از جمله انجام تمرینات برای آموزش مغز در جهت تمرکز بر روی حس‌هایی است که معمولا نادیده گرفته می‌شوند.یکی از روش‌ها این است که بر روی دید محیطی فرد تمرکز کنند تا احساس آرامش را در وی بوجود آورند.ورزشکاران اغلب از این تکنیک پیش از مسابقه برای متمرکز شدن ذهن خود استفاده می‌کنند.
یکی دیگر از روش‌های هک کردن مغز "ضربات دوطرفه" (binaural beats) نام دارد که در این روش یک نوع از فرکانس خاصی در یک گوش فرد پخش شده و نوع دیگری از فرکانس در گوش دیگر وی پخش می‌شود.
در این حالت مغز تلاش می کند تا صدا را تنظیم کرده و تن سومی را ایجاد کند تا با ایجاد فرکانس برابر، بین دو فرکانس قبلی توازن ایجاد کند.

یک روش به نام "2delta entrainment" با تمرکز بر این تن سوم،  به افراد اجازه می‌دهد تا بدون اینکه به خواب بروند در حالت بیداری، در وضعیت دیدن رویا قرار گیرند.اسمیت گفت: "هنگامی که مردم می‌خواهند به یک حالت دیدن خواب و رویا بروند، می‌توانند 15 دقیقه‌ای این کار را انجام دهند تا مغز آنها در حالت خواب قرار بگیرد. حتی اگر آنها به خواب نروند، این کار فقط از طریق گوش دادن به صداهای دو طرفه binaural sounds صورت می‌پذیرد.اینها همه بخشی از یک شاخه بزرگ علمی به نام "نفوذ زیستی" یا "هک زیستی"(biohacking) است.جامعه رو به رشدی از "ترابشریت‌ها"(transhumanists) وجود دارد که معتقدند با ایمپلنت اجسام مختلف در بدن می‌توان بشریت را ارتقا بخشید و ما در نهایت با ماشین‌ها ادغام خواهیم شد.مفهوم تکینگی یا یکتایی، که در آن انسان‌ها با ادغام با ماشین‌ها تکامل می‌یابند، یک مفهوم است که توسط الون ماسک مطرح شده و توسط استیون هاوکینگ، فیزیکدان معروف، مورد بحث قرار گرفته است.
برچسب ها: خواب علمی هک