به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۱۸ ساعت ۱۹:۲۸
کد مطلب : ۱۳۸۰۵۷

واکنش به اظهارات فرمانده سپاه كرمان

گروه ساسی: احمد حمزه، نماینده مردم کهنوج در مجلس در واکنش به اظهارات فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: ایشان آزاد هستند که هرطور می‌خواهند فکر کنند و به‌هر شکلی عمل کنند. وقتی ایشان این حق را برای خود قائلند که هر چه می‌خواهند، بگویند؛ باید برای دیگران نیز چنین حقی را قائل باشند.
نماینده مردم کهنوج در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در واکنش به اظهارات اخیر منتسب به فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مبنی بر این‌که ۴ نماینده این استان که تذکر ۸۶ نماینده به رییس‌جمهوری درخصوص اعمال محدودیت‌های جدید علیه سیدمحمد خاتمی را امضاء کرده‌اند، «ضدانقلاب» و «ضد ولایت فقیه» هستند، گفت: سوال اینجاست که مگر معیار تشخیص ولایت‌مداری و انقلابی‌گری افراد فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان است. البته ایشان آزاد هستند که هرطور می‌خواهند فکر کنند و به‌هر شکلی عمل کنند. وقتی ایشان این حق را برای خود قائلند که هر چه می‌خواهند، بگویند؛  باید برای دیگران نیز چنین حقی را قائل باشند.

 همان‌طور که ایشان این حق را برای خود قائل است، بنده نیز به‌عنوان نماینده مردم این حق را دارم که آن‌چه صلاح می‌دانم، انجام دهم. وی در واکنش به بخش دیگری از اظهارات فرمانده سپاه ثارالله کرمان مبنی بر پرداخت نفری یک میلیارد تومان به نمایندگان استان کرمان ازسوی یکی از اعضای ارشد حزب کارگزاران سازندگی گفت: به هر حال وضعیت اقتصادی ما پیش از ورود به مجلس نیز مشخص بود و اگر یک میلیارد پول داشتیم که وضع‌مان چنین نبود. ما جزء قشر فقیر جامعه هستیم و ما این مبالغ را در خواب هم نمی‌بینیم. آن‌چه باید با صراحت بر آن تاکید کنم این است که لازم است قوه قضاییه با هر کسی که به هر شکل به بیت‌المال مسلمین دست‌اندازی کند _فارغ از این‌که متعلق به اردوگاه چپ باشد یا راست، به شدیدترین شکل ممکن برخورد کند.

حفظ حرمت بیت‌المال مسلمین واجب است و هیچ ربطی به مسائل جناحی و گروهی ندارد. هر کس که به بیت‌المال دست‌اندازی کند، مستحق برخورد قضایی است و قوه قضاییه نیز لازم است با متخلفان برخورد کند. وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اعمال محدودیت‌های جدید علیه سیدمحمد خاتمی و جایگاه حقوقی این حکم گفت: تاکنون دادگاهی برای آقای خاتمی برگزار نشده و محکومیتی نداشتند. تا زمانی که دادگاهی برگزار نشده و فرصت دفاع به ایشان داده نشده، درست نیست که با میل شخصی محدودیت ایجاد کنیم.

حمزه در واکنش به بخش دیگری از سخنان امروز فرمانده سپاه ثارالله کرمان درمورد فعالیت اقتصادی اعضای حزب کارگزاران سازندگی در این استان و این‌که آیا تاکنون تخلفی در این فعالیت‌های اقتصادی صورت گرفته است، گفت: مشخصاً این مسئله را بررسی نکرده‌ام اما در شرایطی که مهمترین مشکل کشورمان، بحران بیکاری و اشتغال جوانان است، اگر بخواهیم همین چند فعال اقتصادی که هیچ محکومیت قضایی هم ندارند از کشور فراری دهیم و کاری کنیم که آن‌ها نیز سرمایه خود را برداشته و از کشور خارج شوند و در دیگر کشورها به‌دنبال کار و تولید بروند، به نفع کشورمان نیست.

اظهارات فرمانده سپاه ثارالله
فرمانده سپاه ثارالله به اشاره به اقدام سپاه کرمان طی چند روز گذشته و دستگیری مهدی جهانگیری که یکی از ریشه های فساد است، گفت : در استانی که یک جوان مجبور است با هزاران مشکل ۳ میلیون وام بگیرد، این آقایون میلیارد میلیارد هزینه می کنند.
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سردار غلامعلی ابوحمزه، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در دیدار با امام جمعه شهرستان بردسیر اظهار کرد: یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب که چند سال بر آن تأکید دارند، انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن است. وی به تبیین ویژگی های مهم انقلابی بودن پرداخت و با بیان اینکه اولین ویژگی، اطاعت از مقام منیع ولایت است؛ افزود: نیروهای انقلابی همیشه خودشان را بدهکار می دانند و صریح و شفاف مواضع را اعلام می کنند اما نیروهای غیرانقلابی اهل مماشات هستند و اهل هزینه کردن برای انقلاب نیستند.
سردار ابوحمزه تصریح کرد : طی روزهای گذشته چند نفر از نمایندگان استان کرمان در حمایت از خاتمی نامه ای امضاء کرده اند و برخی از رسانه های استان نیز در حمایت از عدم امضاء این نامه جنجال به پا کردند. فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان متذکر شد:آیا این نمایندگان نمی دانند سید محمد خاتمی جزء سران فتنه است ؟ این فرد ممنوع التصویر و ممنوع الخروج است ؟ آیا نمی دانند در این ۸ سال تا الان مقام معظم رهبری یک بار اجازه حضور او را در حسینیه حضرت امام(ره) ندادند؟ آیا نمی دانند که در  این ۸ سال حضرت آقا نامه تسلیت را نه به ایشان و نه به برادرشان نداده اند؟سردار ابوحمزه با اشاره به سوالات فوق الذکر تصریح کرد:آیا این نمایندگان استان و کسانی که نامه حمایتی را امضا کردند می توانند بگویند ما نماینده مردم هستیم و در حالی که از خطوط قرمز نظام عبور می کنند؟
این مقام مسئول با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری  به صراحت اعلام کردند که مسئله فتنه و فتنه گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است، خاطر نشان کرد:این چه نماینده مجلسی است که اینگونه رفتار می کنند؟ مردم این نمایندگان را فراموش نمی کنند. سردار ابوحمزه تأکید کرد: اگر انسان بخواهد انقلابی بماند، انقلابی فکر و انقلابی عمل کند باید پشت سر مقام ولایت حرکت کند و الّا دچار ضلالت و گمراهی می شود.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت  : یکی از دلایلی که برخی در طول این ۳۸ سال از گردونه انقلابی بودن حذف شده و منزوی شدند اطاعت نکردن از ولایت بود. وی «بصیرت» را ویژگی دیگر انقلابی بودن خواند و با اشاره به اینکه رهبری سه ویژگی فرد بصیر را هدف شناسی ، راه شناسی و دشمن شناسی می داند،گفت : دشمنان می خواهند ما را از راه انقلاب که راه نورانی اهل بیت علیهم السلام است منحرف کنند اما آنچه ما را بر سر راه انقلاب حفظ می کند، بصیرت است. فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان روحیه ایثار و فداکاری را از دیگر ویژگی های انقلابی بودن عنوان کرد و افزود: با انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن باید روحیه ایثار ، فداکاری ، رشادت و بصیرت را در جامعه حفظ کنیم. وی افزود: در حال حاضر وظیفه ائمه جمعه و معتمدین و خواص  است که بیایید به صراحت در بردسیر و دیگر شهرها اعلام کنند که سره و ناسره چیست؟
سردار ابوحمزه تصریح کرد : انقلابی کسی است که از فراز و فرودها نترسد، از کمبودها نرنجد و از مشکلات واهمه نداشته باشد کسی که به دنبال هدف والاست باید استقامت کند. این مقام مسئول با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره مبارکه هود  گفت : مقام معظم رهبری، تفسیر عمیقی از این آیه دارند و آن اینکه آنچه پیامبر را پیر کرد، امر شدن شخص ایشان به صبر و استقامت نبود زیرا پیامبر که خود اهل استقامت بود؛ آنچه آن حضرت را پیر کرد «… و من تاب معک…» بود که باید دیگران را هم به صبر دعوت می کرد.
وی با طرح این مسئله که  چرا در سوریه میجنگیم، ادامه داد: اسلام خط حد و مرز ندارد و همه ما مسئولیم  چرا که در اسلام مسئول و غیرمسئول نداریم. سردار ابوحمزه گفت: این حرکتی که این نمایندگان مجلس انجام دادند آب به آسیاب دشمن ریختن است. دیگه نمی توانند بگویند ما انقلابی هستیم، ما ولایی هستیم، در خط ولایت هستیم. اطلاعت از رهبری حدودی دارد. چه بدانند و چه ندانند .
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به  تاکید مقام معظم رهبری در خصوص حکم ۲ نفر از سران فتنه که با تصویب شورای عالی امنیت ملی و قوه قضاییه  در حصر هستند افزود: با این وجود ۴ نماینده استان برای خوش خدمتی نامه حمایتی سران فتنه را امضاء می کنند . وی گفت : مگر فراموش کرده اید این سران فتنه چکار کردند آنها  کشور را تا مرز سقوط پیش بردند.
ابوحمزه  با متذکر شدن این نکته که خط نیروهای انقلابی و دیدگاه آنها روشن است و اهل مماشات و رودربایستی و زد و بندهای سیاسی نیستند؛ اظهار داشت: انقلابی ها، دیدگاه خود را که برگرفته از دیدگاه رهبری است روشن بیان می کنند و اهل تعارف نیستند. فرق نمی کند که چه مسئولیتی داریم. روحانی یا پاسدار ، دکتر یا مهندس، استاد دانشگاه یا کارگر ، باید مشخص کنید که انقلابی هستید یا خیر. فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به اشاره به اقدام سپاه کرمان طی چند روز گذشته  و دستگیری مهدی جهانگیری که یکی از ریشه های فساد است ،گفت : در استانی که یک جوان مجبور است با هزاران مشکل ۳ میلیون وام بگیرد، این آقایون میلیارد میلیارد هزینه می کنند . برادر ایشون به جای اینکه بیاید این اقدام برادرش را تقبیح کند، می گوید: اینها به دنبال تسویه حساب شخصی هستند.
ابوحمزه تصریح کرد :من به صراحت اعلام می کنم که سپاه هر کس را که بخواهد بر خلاف مردم و نظام حرکت کند، سریع بر علیه اش بلند می شود ما سراغ تک تکشان می رویم. سردار ابوحمزه با اشاره به اینکه بسیاری از امکانات استان امروز در دست جریان کارگزاران است، ابراز کرد: هواپیمایی ماهان، هفت باغ، دل عالم و کرمان موتور در دست کسانی است که فرقی با مردم ندارند؛ چرا این سخنان گفته نمی شود ومردم مطالبه نمی کنند؟ چرا کسی پاسخگوی این سوالات نیست؟
وی تاکید کرد: امروز تعدادی کاملا به منابع اقتصادی استان کرمان مسلطند و به کسی هم پاسخگو نیستند؛ اما باید آنقدر مطرح شود تا مردم مطالبه کنند و روحانیون در این صورت می تواند رسالت خود را انجام دهند. سردار ابوحمزه با تأکید بر اینکه مشکل اصلی استان کرمان حزب کارگزاران با محوریت مرعشی است که تمامی امکانات استان را در اختیار دارند، تصریح کرد: مهم ترین کار جمهوری اسلامی ایجاد عدالت اجتماعی است چرا که فلسفه انقلاب ایجاد عدالت است.
مردم را سر خط مطالبه گری بیاوریم/ هرکس در هر مسئولیتی باید پاسخگو باشد
وی با بیان اینکه مردم را باید سر خط مطالبه گری بیاوریم ، افزود: هرکس در هر جایگاهی که  مسئولیتی دارد باید پاسخگو باشد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه محافظه کاران، غیر انقلابی اند؛ گفت: انقلابی ها خودشان را بدهکار انقلاب می دانند، نه طلبکار انقلاب؛ کسانی که خود را در این کشور طلبکار انقلاب می دانند انقلابی نیستند و انقلابی فکر نمی کنند، چرا باید نمایندگان مردم که باید از حقوق مردم در مجلس دفاع کنند نامه حمایتی از سران فتنه را امضا می کنند و کسی صدایش در نمی آید؟  این نمایندگان به خاطر حرف مرعشی و مشخص شدن کمک یک میلیاردی که به هر کدام از آن نمایندگان کرده بود این اقدام را کردند و الان مشخص می شود که اینها نماینده مردم نیستند.
سردار ابوحمزه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص بصیرت و مطالبه گری مردم افزود: شهرستان بردسیر از  امام جمعه بزرگوار تا همه مردم باید بیدار باشند و مطالبه گری کنند همه باید مراقبت کنند تا کسی از خطوط قرمز نظام عبور نکند .
وی گفت : سپاه هم برای عبور اینها از خطوط نظام محکم جلوی انها می ایستد و با آنها برخورد می کند و از کسی اجازه نمی گیرد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ضمن اشاره به موضوع مهدی جهانگیری که از کسی اجازه نگرفتیم، ادامه داد : وظیفه سپاه حفظ انقلاب است و پس همه باید وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم و احساس تکلیف داشته باشیم اگر نخواهیم انجام تکلیف کنیم با هزاران توجیه می توانیم شانه خالی کنیم.
وی گفت: حرف ما این است که چرا حزب کارگزاران بعد از چندین سال پاسخ مردم را نمی دهد؟ چه برجستگی دارند که تمام امکانات استان در اختیارشان است ؟ سپاه جلوی انها خواهد ایستاد . به آنها پیام هم داده ایم و باز هم می گوییم بیایید پاسخگو باشید و حساب و کتاب ها را بگویید  و گرنه با سپاه طرفید. همه کارهای غیرقانونی و اموالی که غیرقانونی تصرف کرده اید را به بیت المال برمی گردانیم.
سردار ابوحمزه اذعان کرد : همه ما باید پاسخگوی شهدا باشیم ،همه ما یک روز در آخرت یک حساب و کتابی داریم ، امتحان سختی در پیش داریم و همه این مواردی که گفتم از جبهه انقلاب و جبهه ۸ سال دفاع مقدس سخت تر است. اینجا باید همه مواضع خودشون را به صراحت اعلام کنند.
وی با بیان اینکه انقلابی ها با تمام وجود در خدمت مردم هستند؛ خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری چهار بار به مسئولین در مقاطع مختلف فرموند «همه مسئولین از صدر تا ذیل نوکر و خادم مردم هستند» لذا شأن یک مسئولیت فقط خادمی و نوکری است و باید نوکری مردم را کرد که {در مواقع مختلف از جمله فتنه ۸۸} قاطع ایستادند. پس رییس جمهور و وزیر و وکیل و مسئول و…. شانی نیست. همه باید خدمتگذار مردم باشیم، باید کار درست را انجام دهیم و راه درست را برویم، الان ولایت نیاز به عمار دارد اینجاست که وظیفه شما مشخص می شود و شما باید عمار حضرت آقا در بردسیر باشید.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در پایان  تأکید کرد: انقلابی بودن در شهدا موج می زد و آنها انقلابی فکر و عمل کردند و هر کسی انقلابی بماند و فکر و عمل کند همه مردم نسبت به او تجلیل و تکریم خواهند کرد.