به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۱۹ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۱۳۸۰۹۳

درخواست برای مراسم روز کوروش

گروه جامعه: نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به وزیر ارشاد خواستار برگزاری مراسم روز کوروش در روز هفتم آبان‌ماه برای معرفی فرهنگ و تمدن ایران شد.
در نامه بهرام پارسایی خطاب به سیدعباس صالحی آمده است: برگزاری مناسبت‌های مختلف از جمله یادبود بزرگان مذهبی، فرهنگی، تاریخی و ملی یکی از راه‌های شناساندن فرهنگ و تمدن کشورها است که می تواند علاوه بر معرفی هویت تاریخی و ریشه های فرهنگی یک ملت و سرزمین به توسعه صنعت گردشگری و درآمدزایی و ایجاد اشتغال کمک شایانی کند.

نمونه‌های زیادی در سطح جهان وجود دارد که یکی از موارد بسیار بارز آن یاد روز مولانا در شهر قونیه است که باعث توسعه چندجانبه آن شهر شده است. در همین راستا فرمایشات مقام معظم  رهبری نیز مبین لزوم توجه به توانمندی‌های تاریخی و فرهنگی ما است: "کشور ایران باید در سطح بالای کشورها و ملت‌ها قرار داشته باشد. سابقه تاریخی ما، میراث فرهنگی ما، توانایی های مردمی ما، ظرفیت‌های طبیعی ما همه این را املا و دیکته می کنند."

بی شک توجه به ظرفیت‌های فوق در راستای اقتصاد مقاومتی است اما متاسفانه این فرصت‌ها در کشور ما به علت نبود مدیریت، بی برنامگی و فقدان اقدام عملی به راحتی از دست رفته و حتی در مواردی به علت فرصت سوزی تبدیل به تهدید شده است. یکی از این مناسبت‌ها یادروز کوروش بنیانگذار حقوق بشر و یکی از افتخارات بزرگ  تاریخ و تمدن ما و حتی جهانیان است. هفتم آبان ماه به دلیلی به عنوان یادروز کوروش معرفی شده که می تواند به فرصتی برای ایجاد انسجام ملی، جذب گردشگر و معرفی فرهنگ غنی این سرزمین تبدیل شود. اما تاکنون به علت عدم برنامه ریزی و نبود مدیریت از طرف مسئولین ذیربط نه تنها از آن بهره برداری نشده بلکه باعث سودجویی افراد انگشت شمار و برخورد با تعدادی از مردم و جوانانی شده که ارتباطی با افراد فرصت طلب نداشته اند.

براین اساس از آن مقام عالی که شایسته، آگاه و ‌آشنا به فرهنگ پر از افتخار این سرزمین هستید درخواست می شود با هماهنگی وزارتخانه ها و سازمان‌های مرتبط نسبت به سازماندهی و برگزاری این مراسم در تاریخ مذکور به نحوی که هم جاذبه لازم برای گردشگران و هم توان معرفی فرهنگ و تمدن ما را داشته باشد با حفظ امنیت مراسم نه امنیتی کردن آن اقدامات لازم را مبذول فرمایید و نیز اعلام می دارد در این راستا هر اقدام و وظیفه‌ای به این جانب به عنوان وکیل ملت در راستای برگزاری درخور و شایسته این مراسم و جلوگیری از سوء استفاده سایرین تفویض شود با کمال رغبت شما را یاری رسانده و برای وطنم انجام وظیفه خواهم کرد.» به گفته پارسایی رونوشتی از این نامه برای وزرای اطلاعات، کشور، دادگستری، رئیس سازمان میراث فرهنگی و استاندار فارس ارسال شده است.