به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۰ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۱۳۸۱۱۶
میزان ارزش افزوده بخش صنعت و معدن تا ۲۰۲۰

چرخ صنعت چگونه می‌چرخد؟

گروه اقتصادی: رشد تولید صنعتی ایران به گونه‌ای پیش خواهد رفت که به صورت متوسط فصلی در سال ۲۰۲۰ به عددی معادل ۱۰.۲۳درصد خواهد رسید. این در حالی است که طی سه ماهه گذشته (سه ماهه سوم ۲۰۱۷) و سه ماهه جاری ( سه ماهه چهارم ۲۰۱۷) رشد تولید صنعتی معادل ۱۲.۴ و ۸.۰۱ درصد است.
چرخ صنعت چگونه می‌چرخد؟
به گزارش ایسنا، رشد تولید صنعتی ایران به عنوان یکی از شاخص های اقتصادی کشور در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ میلادی معادل ۱۲.۴ درصد، در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ معادل ۸.۰۱ درصد، در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ برابر با ۹.۰۵ درصد و در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ برابر با ۸.۹۵ درصد خواهد بود. این در حالی است که رشد تولید صنعتی ایران به صورت متوسط فصلی در سال ۲۰۲۰ برابر با ۱۰.۲۳ درصد خواهد بود.علاوه براین در خصوص رشد تولید صنعتی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ باید خاطرنشان کرد این شاخص در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن ۱۴.۶ درصد افزایش یافته و متوسط آن طی سال های ۱۹۷۵ تا ۲۰۱۶ برابر ۵.۹۴ درصد بوده است.  
میزان ارزش افزوده بخش صنعت و معدن تا ۲۰۲۰
در مورد ارزش افزوده بخش صنعت و معدن طبق آمار اعلامی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت باید اشاره کرد که این میزان در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ میلادی معادل ۴۱۴ هزار میلیارد ریال بوده که در سه ماهه چهارم این سال به ۳۷۸ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.علاوه بر این ارزش افزوده بخش صنعت و معدن در سه ماهه نخست ۲۰۱۸ معادل ۳۱۲ هزار میلیارد ریال خواهد بود که در سه ماهه دوم آن سال به ۳۷۹ هزار میلیارد ریال می‌رسد. علاوه بر این براساس پیش بینی صورت گرفته ارزش افزوده بخش صنعت و معدن به صورت متوسط در سال ۲۰۲۰ معادل ۳۸۴ هزار میلیارد ریال خواهد بود.لازم به ذکر این که ارزش افزوده بخش صنعت و معدن در سه ماه چهارم ۲۰۱۶ با کاهش نسبت به سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ از میزان ۴۲۲ هزار میلیارد ریال به ۳۷۸ هزار میلیارد ریال رسیده و متوسط آن طی سال‌های ۱۹۸۸ تا ۲۰۱۶ برابر ۶۴ هزار میلیارد ریال بوده است.براساس آمار اعلامی ارزش افزوده بخش خدمات در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ میلادی ۸۱۷ هزار میلیارد ریال اعلام شده که در سه ماهه چهارم این سال به ۸۰۳ هزار میلیارد ریال می‌رسد. همچنین ارزش افزوده بخش خدمات در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸، ۸۱۶ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده که در سه ماهه دوم آن سال به ۸۰۴ هزار میلیارد ریال خواهد رسید. علاوه بر این ارزش افزوده بخش خدمات به صورت متوسط فصلی در سال ۲۰۲۰ معادل ۸۰۸ هزار میلیارد ریال خواهد بود.نقطه قابل اشاره این که ارزش افزوده بخش خدمات در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ با کاهش نسبت به سه ماهه سوم این سال از میزان ۸۱۱ هزار میلیارد ریال به ۷۹۹ هزار میلیارد ریال رسیده و متوسط آن طی سال‌های ۱۹۸۸ تا ۲۰۱۶ میلادی برابر ۱۳۶ هزار میلیارد ریال بوده است.