به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۰ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۱۳۸۱۲۵

نتيجه سرقت شعرديگران براي‌خوانندگي

گروه فرهنگی: پس از رضا صادقی، مدیر برنامه‌های سینا سرلک نیز نسبت به خبر منتشر شده درباره صدور حکم محکومیت این خواننده‌ واکنش نشان داد.
به گزارش ایسنا،بر اساس متنی که رسیده است، مسعود دهقان به‌عنوان تهیه‌کننده و مدیر برنامه سینا سرلک با اشاره به اقامت موقت این خواننده موسیقی ایرانی در خارج از کشور گفت: ما از این طرح شکایت و برگزاری دادگاه بی‌اطلاع بودیم و امروز از طریق رسانه‌ها در جریان حکم صادرشده قرار گرفتیم. این حکم دادگاه غیابی بوده و قابل تجدیدنظرخواهی است و در اسرع وقت از طریق وکیل سینا سرلک به آن اعتراض خواهیم کرد.
 
دهقان اضافه کرد: سینا سرلک از خوانندگان خوب کشور است و چنین حواشی از اعتبار و ارزش ایشان در بین مخاطبان کم نخواهد کرد.خبری در برخی سایت‌ها ازجمله نوا منتشر شد؛ مبنی بر اینکه «علی لهراسبی، سینا سرلک و رضا صادقی (خواننده) به اتهام مشارکت در سرقت ادبی از سوی شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران گناهکار شناخته شدند که رای صادره برای این سه خواننده مطرح و مردمی تحمل دو سال حبس تعزیری است».

در ادامه این خبر آمده «علی لهراسبی و رضا صادقی ترانه «سوغاتی» از اردلان سرفراز را خوانده و منتشر کرده بودند؛ قطعه «برخیز» با صدای سینا سرلک که به عنوان یکی از قطعات سریال پربیننده شهرزاد منتشر شده بود نیز در گذشته با صدای ابراهیم حامدی و با نام محتاج منتشر شده بود که سروده اردلان سرفراز است. اردلان سرفراز با وکالت صالح دادگر پیگیری های لازم را انجام داده است. این پرونده در دادگاه فرهنگ و رسانه بررسی و منجر به صدور کیفرخواست شده. سپس به شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کارکنان دولت ارجاع و نهایتا رای صادر شده خبر از محکومیت این سه خواننده داشته است.»

حمایت محسن چاووشی از سینا سرلک!
 محسن چاووشی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "سینا سرلک خواننده‌ای توانا و انسانی شریف است. امیدوارم به همان اندازه که خوب است از مردم زمانه خوبی ببیند. ظاهرا به تازگی مشکلی برای سینا پیش آمده و از آنجا که بنده شاهد بودم که ایشان چقدر برای حل و فصل آن ‌مشکل تلاش کرده بود، از شنیدن این خبر بسیار مکدر شدم. برای سینا و سایر هنرمندان هنرمند و شرفیم آرزوی سربلندی می‌کنم. در کشور ما به دلیل عدم فرهنگ سازی، قوانین مربوط به مولفان و مصنفان آنطور که باید جدی شمرده نمی‌شود. لذا این بی‌توجهی گاهی ناخواسته گریبان هنرمندان را می‌گیرد."