به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۰ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۱۳۸۱۲۹

آخر هفته به چه نمایشگاهی برویم؟

گروه فرهنگ و هنر: گالری‌ها و مراکزهنری تهران با برپایی نمایشگاه‌هایی از هنرهای تجسمی، میزبان هنردوستان هستند.
آخر هفته به چه نمایشگاهی برویم؟
نمایشگاه هفتمین دوسالانه مجسمه سازی تهران با تم «وضعیت» روزهای پایانی خود را در موزه هنرهای معاصر تهران سپری می‌کند. علاقه‌مندان هنر مجسمه‌سازی می‌توانند تا شنبه ۲۲ مهرماه برای بازدید از این نمایشگاه اقدام کنند. در این نمایشگاه  ۷۸ اثر در بخش مسابقه و ۱۸ اثر در بخش مهمان در معرض دید عموم قرار گرفته است؛ موزه هنرهای معاصر تهران در خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله قرار دارد.

کافه عکس
نمایشگاه عکاسی فرزان شمس با نام «در راه ماندگی» افتتاح می‌شود. این نمایشگاه جمعه ۲۱ مهر در کافه عکس به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک، مرکز خرید اسکان، پلاک ۲۴ ساعت ۶ افتتاح می‌شود و تا ۵ آبان ماه ادامه دارد.

شمس کارشناس ارشد تصویرسازی از دانشکده هنرهای زیبای تهران است، این مدرس هنرهای تجسمی که از سال ۸۱ فعالیت‌اش را آغاز کرده. او در بخشی از توضیح خود درباره این نمایشگاه آورده است: « تعداد دفعاتی که برای عکاسی از خانه بیرون آمده‌ام به ۱۰ بار نمی‌رسد، شاید مهمترین علتش این باشد که از اساس عکاس محسوب نمی‌شوم اما جدای از این، گمان می‌کنم عکاسی (دست کم این نوعش) پس از آموزش و مطالعه و تمرین، اندکی چاشنی شانس هم می‌خواهد و از آن دسته اتفاقاتی است که خودش رخ می‌دهد، باید پیش بیاید، چه برایش برنامه ریزی کرده باشیم چه نکرده باشیم.»

گالری خاک
نمایشگاه، آثار «میرمولا ثریا» با عنوان «صوف» که شامل نقاشی و طراحی با ‏فرش معاصر ایرانی است، افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه نزدیک به ۳۰ اثر بافته شده در ابعاد ۱۲۰ در ۱۶۰ تا ۲۰۰ در ۳۰۰ سانتیمتر وجود دارد و همچنین بالغ بر ۱۵ اثر ‏طراحی به نمایش در می‌آید. ‏

در بخشی از توضیح او درباره این نمایشگاه آمده است:«در ابتدا اینچنین بوده است که دستبافت‌های عشایری و نقوش روی آن، منعکس ‏کننده نحوه زندگی، طبیعت پیرامون و آرزوهای آن روزهای بافنده بوده است. بعدها آنچنان می‌شود که شهر نشینی و تجارت، ‏خیال کوچ نشین را آلوده می‌کند و خیال رهای هنرمند بافنده، اسیر کسب و صنعت شهری می‌شود...»

افتتاحیه نمایشگاه «صوف» جمعه ۲۱ مهرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری خاک واقع در خیابان شریعتی، دو راهی قلهک، ‏خیابان بصیری، کوچه ژیلا، گلاک ۱ برگزار می شود.‏ این نمایشگاه تا ۸ آبان هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای عموم است. گالری خاک شنبه‌ها تعطیل است.‏

حوزه هنری
نمایشگاه بین المللی پوستر با عنوان نسل کشی مذهبی در میانمار، سه شنبه ۱۸ مهرماه در گالری‌های «عالی» و «خانه عکاسان» حوزه هنری افتتاح شده است. به دنبال فراخوان پوستر نسل کشی مذهبی در میانمار، ۷۰ اثر از میان آثار ارسالی از ۱۹ کشور، به نمایشگاه راه پیدا کردند. حوزه هنری در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ واقع شده است.

خانه عکاسان جوان
سی عکس‌ از ۳۰ عکاس با موضوع محرم و عاشورا در خانه عکاسان جوان نمایش داده می‌شود. در این نمایشگاه، عکس‌هایی از ۳۰ استاد برجسته از جمله افشین بختیار، محمد فرنود، محمدرضا بهارناز، حسن غفاری و اساتید دیگر حضور دارند که به نمایش گذاشته می‌شود.همه عکس‌های به نمایش درآمده در نمایشگاه «اشک‌واره ۴» برای اولین بار در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و مربوط به آیین‌های مذهبی داخل کشور است. اما در عین حال سه فریم عکس نیز از راهپیمایی اربعین در عراق نمایش داده می‌شود.
این نمایشگاه گروهی عکس با نام «اشک‌واره ۴» ۲۱ مهرماه ساعت ۱۷ افتتاح می‌شود و به مدت یک هفته دایر است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه در طول روزهای هفته از ساعت ۱۶ الی ۱۹ به خانه عکاسان جوان واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان چهارم، پلاک ۳، واحد ۳ مراجعه کنند.

گالری نقش‌جهان
نمایشگاه سمعی بصری «نقش‌های نامیرا» از گروه هنری «نگره» با موضوع «شاهنامه» برگزار می‌شود. این نمایشگاه یکشنبه ۲۳ مهرماه در گالری «نقش جهان» با نقاشی‌هایی از  تارا احمدی، سارا شیرازی پیام و فاطمه حسین‌پور افتتاح می‌شود. گروه هنری نگره فعالیت خود را در قالب تیم دانشجویی که در رشته گرافیک مشغول تحصیل هستند از سال ۱۳۹۶ شروع کرده‌اند. هدف گروه خلق نقاشی‌هایی برجسته با موضوع شاهنامه است که افراد روشندل بتوانند این نقش‌ها را تجسم کنند. مدیریت برنامه‌های این تیم هنری توسط بهنام تقی‌لو، کارشناس گرافیک شرکت تبلیغاتی آرکا استار، انجام می‌گیرد. 

این نمایشگاه تا ۲۸ مهرماه در نگارخانه «نقش جهان» به آدرس نیاوران، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی ۲، پلاک ۹ و تلفن ۲۲۷۱۶۲۲۰ برقرار است. علاقه‌مندان روزهای دیگر از ساعت ۱۶ تا ۱۹ فرصت دارند از این نمایشگاه بازدید کنند.

خانه هنرمندان ایران
علاقه‌مندان به حوزه طراحی بسته‌بندی می‌توانند این روزها برای بازدید از آثار نهایی دومین دوسالانه طراحان بسته‌بندی به نگارخانه ممیز خانه هنرمندان ایران بروند. علاقمندان همه‌روزه به جز شنبه‌ها می‌توانند تا ۲۵ مهرماه از این نمایشگاه بازدید کنند.

گالری ژاله
گالری ژاله در ادامه تجربه گرایی و ایجاد فرصت برای هنرمندان با استعداد و جوان این‌بار نمایشگاه چیدمانی را با عنوان «همگرایی» افتتاح کرده است.در این نمایشگاه آثاری از مهدیه ابوالحسن، حسین طادی، آزاده حسینی، احسان ضیائی و لی لی عامری ثانی به نمایش در آمده است. در بخشی از معرفی این نمایشگاه آمده است: «بک‌های استفاده شده در هنر چیدمان بسیار متنوع هستند از انتزاعی گرفته تا روایی تا صرفا نظری، موقتی یا ماندگار... آثار هنرمندان این نمایشگاه عموما به نوعی انتزاعی و ماندگار است.»

«همگرایی»  تا روز جمعه  ۲۸ مهرماه همه روزه  به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ الی ۲۱ میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.گالری ژاله در خیابان کریم خان ، خیابان ایرانشهر ، کوچه نوشهر ، پلاک سه واقع شده است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: نمایشگاه هنری