به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۱ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۱۳۸۱۴۹

نشت شدید آب تونل توحید را بست

گروه جامعه: نشت آب به داخل تونل توحید در مسیر شمال به جنوب، تا ساعاتی باعث بسته شدن مسیر تردد خودروها و ترافیک سنگین دراین محدوده شد.
به گزارش ایرنا، از ساعت 11 صبح دیروز، مسئولان تونل با مشاهده ریزش آب از لایه‌های بالایی تونل درمسیر حرکت خودروها بلافاصله برای بررسی‌های لازم وارد عمل شدند، اما دقایقی بعد حجم آب داخل تونل به حدی رسید که رفت و آمد خودروها را با مشکل روبه‌رو کرد. همین امر سبب شد تا مسئولان شهرداری با همکاری پلیس راهور مسیر را مسدود کنند و خودروهای عبوری به بزرگراه چمران، خیابان توحید و بزرگراه نواب هدایت شوند.«علیرضا جاوید» معاون فنی و عمران شهردار تهران در این باره گفت: نشت آب به تونل توحید از گذشته وجود داشته است و در حال بر طرف کردن آن هستیم. علت انسداد تونل نیز نفوذ آب از لایه‌‌های فوقانی به لایه‌های تحتانی بود که با نفوذ آب به داخل تونل با همکاری پلیس راهور، بخشی از مسیر برای ساعاتی مسدود شد.
 
وی همچنین گفت: نشت آب در دقایق اول زیاد بود اما بتدریج از شدت آن کاسته شد. البته مشکل سازه وجود ندارد و این اتفاق در گذشته نیز وجود داشته و موضوع در دست پیگیری است.«سرهنگ مراد مرادی» رئیس مرکزاطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران نیز گفت: نشت شدید آب به تونل توحید به اندازه‌ای بود که خودروها دیگر قادر به ورود به این تونل نبودند به همین خاطر بخش شمال به جنوب تونل را مسدود کردیم و در ادامه با حضور عوامل پلیس مستقر در محل، بار ترافیکی این بخش به کنارگذر تونل و میدان توحید هدایت شد.اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز با اشاره به نشت آب، آبنمای میدان جمهوری به داخل تونل توحید گفت: متأسفانه در گذشته نیز آب این آبنما به داخل تونل توحید نشت کرده است. نداشتن آب‌بندی مناسب و نصب نشدن عایق سبب شده که مهم‌ترین تونل پایتخت در برابر نفوذ آب ضعیف باشد و هر گونه شکستگی لوله آب و... سبب آسیب‌پذیری این تونل می‌شود.رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران افزود: به زودی نامه‌ای به شهرداری و سازمان مدیریت خواهیم نوشت تا پیمانکار بزرگ این تونل در فهرست سیاه قرار گیرد تا از این پس نتواند با انجام ندادن درست کارهای عمرانی جان و مال مردم را به خطر بیندازد.