به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۱ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۱۳۸۱۵۴
متن کلیات استراتژی جدید دولت آمریکا

استراتژی جدید کاخ سفید علیه جمهوری اسلامی ایران

گروه سیاسی: کاخ سفید امروز (جمعه) متن کلیات استراتژی جدید دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» علیه جمهوری اسلامی ایران را منتشر کرد.
استراتژی جدید کاخ سفید علیه جمهوری اسلامی ایران
به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»‌ رئیس جمهور آمریکا در مشورت با تیم امنیت ملی خود، استراتژی جدید و پیشنهادی آنها درباره ایران را پذیرفت. این استراتژی حاصل 9 ماه بررسی و محاسبات با کنگره و متحدان آمریکا، درباره چگونگی حفظ منافع امنیتی آمریکا، به بهترین شکل ممکن است.
عناصر کلیدی این استراتژی عبارتند از؛ «استراتژی جدید آمریکا درباره ایران بر خنثی سازی اقدامات بی ثبات کننده تهران و نفوذ این کشور به ویژه در حمایت از تروریسم و شبه نظامیان متمرکز است.»
در این بیانیه آمده است که آمریکا این راستا اتحاد خود با متحدان سنتی و مشارکت منطقه ای و توازن قدرت در منطقه را احیا خواهد کرد.
کاخ سفید می‌گوید: «ما برای مقابله با رژیم ایران به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  و فعالیتهای مخرب آن و همچنین اقدامات این نهاد در زمینه گرفتن سرمایه های مردم ایران کار خواهیم کرد. ما با تهدید موشک‌های بالستیک ایران و دیگر تسلیحات ایران علیه آمریکا و متحدانمان مقابله خواهیم کرد.»
ما همه مسیرهای دستیابی ایران به سلاح هسته ای رزا خواهیم بست.»
ما جامعه بین المللی را برای محکوم کردن نقض حقوق بشر توسط سپاه و بازداشت ناعادلانه شهروندان آمریکایی و دیگر شهروندان خارجی همراه خواهیم کرد. رفتارهای بی‌پروایانه ایران و سپاه پاسداران یکی از اصلی‌ترین منابع تهدید برای منافع آمریکا و ثبات منطقه ای است.» 
 ایران در تنش‌های منطقه‌ای و بی‌ثباتی به طور تهاجمی نفوذ منطقه‌ای خود را گسترش داده و همسایگان خود را با هزینه‌های بین‌المللی تهدید کرده است.»
در ادامه این «فکت‌شیت» (کلیات) که بر اساس ادعاهای خصمانه و همیشگی واشنگتن علیه تهران تدوین شده، مجموعه اقدامات مخرب ایران فرای از آنچه که تهدید هسته‌ای عنوان شده، اینگونه آمده است:
«گسترش فعالیت‌های موشکی بالستیک؛
حمایت مادی و مالی از تروریسم و افراط گرایی؛
حمایت از حکومت بشار اسد علیه مردم سوریه؛
رویکرد خصمانه مداوم علیه اسرائیل؛
تهدید پایدار آزادی کشتیرانی به ویژه در خلیج فارس؛
حملات سایبری علیه آمریکا، اسرائیل، و دیگر متحدان و شرکای آمریکا در منطقه؛
نقض و سوء استفاده از حقوق بشر؛
بازداشت شهروندان خارجی از جمله شهروندان آمریکا با اتهامات واهی و بدون روند منصفانه»