به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۲ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : ۱۳۸۲۰۱
موضوع سلب صلاحیت عضو زرتشتی شورای اسلامی شهر یزد!

نمایندگان یزد: حکم سپنتا نیکنام را لغو کنید

گروه سیاسی: مجمع نمایندگان استان یزد در نامه‌ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به موضوع سلب صلاحیت عضو زرتشتی شورای اسلامی شهر یزد و رفع اثر حکم موقت صادره شد.
نمایندگان یزد: حکم سپنتا نیکنام را لغو کنید
در نامه محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان، سیدابوالفضل موسوی نماینده مردم یزد، کمال دهقانی نماینده مردم تفت و میبد و محمدرضا صباغیان نماینده مهریز و بافق خطاب به علی لاریجانی آمده است:
نظر به اینکه  تمام مراحل و فرآیند انتخابات بر اساس تبصره یک ماده ۲۶ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران مصوب سال ۱۳۷۵ که به تایید شورای محترم نگهبان رسیده است، توسط هیات مرکزی نظارت با رعایت ضوابط قانونی و تطبیق موضوع و فرآیند بررسی منطبق با قواعد و مقررات حاکم صورت پذیرفته است، تصدیق می فرمائید که تصمیمات قضایی باید در جهت اصول حقوقی و مصالح عمومی و در راستای تقویت وحدت و انسجام ملی و امنیت کشور و حیثیت داخلی و بین المللی نظام سیاسی و حقوقی باشد و با تاسی از منویات مقام معظم رهبری درخصوص وظیفه همه ارکان جمهوری اسلامی در روا داشتن وظایف بر اساس معارف دینی و قانون اساسی بدون هیچ گونه تبعیض و نابرابری بین ایرانیان  از هر قوم و نژاد و مذهبی باشد. لذا خواهشمند است به منظور صیانت از قوانین و مقررات و اقدامات قانونی هیات‌های مربوطه در امر انتخابات شورای اسلامی شهر یزد، اقدام کنید.

براساس این گزارش، همچنین رونوشتی از این نامه برای رئیس قوه قضائیه جهت دستور رفع اثر حکم موقت صادره توسط دیوان عدالت اداری نیز ارسال شده است. صلاحیت سپنتا نیکنام  در هیات های اجرایی انتخابات شوراها به تایید رسیده بود و با توجه به استعلام از مراجع چهارگانه،  صلاحیت وی در هیات مرکزی نظارت انتخابات استان یزد نیز تایید شد. نهایتا نیکنام پس از کسب آرای لازم از مردم یزد و با توجه به عدم وصول شکایت در مهلت تعیین شده قانونی برای دومین بار به عضویت شورای اسلامی شهر یزد درآمد.اخیرا با حکم دیوان عدالت اداری و با استناد به ابلاغیه دبیر شورای نگهبان در ایام بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراها عضویت سپتنا نیکنام در شورای شهر یزد تعلیق و به وی ابلاغ شد.

منوچهر
۱۳۹۶/۰۷/۲۲ ۱۴:۴۵
هرچه قانون گفته باید اجرا بشه . دیگه مصلحت و ازین حرفا نداریم که (355875)
توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۷/۲۲ ۱۷:۱۶
ضمن موافقت با نمایندگان محترم و اعضای محترم شورای شهر یزد
قابل توجه اصلاح طلبان:
پروژه‌ روحانی:‌ اعتدال جایگزین‌ اصلاحات!! (355876)
۱۳۹۶/۰۷/۲۲ ۲۰:۳۵
زنده باد ایرانی هموطن با هر دین و مذهبی
آقای سپنتا شما نماینده نه تنها یزد ، بلکه نماینده تمام ملت ایران هستی . (355879)