به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۲ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : ۱۳۸۲۰۶
این معادله را شما حل كنید!

شهرداری ۶۸هزارنیرو دارد۱۳۰هزارحقوق‌بگیر!

گروه جامعه: این معادله را شما حل كنید! یك عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مشکل انبوه نیروی انسانی در شهرداری حاد است، گفت: براساس آمار بیش از ۱۳۰ هزار نفر از شهرداری تهران حقوق می‌گیرند، در حالی که به صورت رسمی اعلام شده که شهرداری ۶۸ هزار نیرو دارد!!
شهرداری ۶۸هزارنیرو دارد۱۳۰هزارحقوق‌بگیر!
مجید فراهانی، در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به معضل جدی انبوه نیروی انسانی در شهرداری تهران، گفت: مشکل منابع انسانی در شهرداری بسیار حاد است، اگرچه به شکل رسمی اعلام می‌شود که شهرداری ۶۸ هزار نفر نیرو دارد، اما براساس آمار بیش از ۱۳۰ هزار نفر از شهرداری تهران حقوق می‌گیرند و باید شرایط آنها تعیین‌تکلیف شود. او ادامه داد: شهرداری تهران هر ماه نزدیک به ۵۵۰ میلیارد تومان به عنوان حقوق پرداخت می‌کند و این عدد بار بسیار سنگینی را به لحاظ هزینه‌های جاری بر دوش تهران گذاشته است. فکر و ذکر، شهردار تهران، معاون مالی و اقتصادی و مدیران ارشد شهرداری همواره از اول ماه این است که چگونه حقوق این جمعیت عظیم را پرداخت کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به جلسات متعددی که با معاونت توسعه و منابع انسانی شهرداری داشته است، گفت: در کمیسیون برنامه و بودجه وضعیت منابع انسانی را بررسی کرده‌ایم و به این نتیجه رسیده‌ایم که وضعیت اصلا بسامان نیست، به همین دلیل در جلساتی که با معاون توسعه منابع انسانی داشتیم، ایشان وعده دادند؛ طرحی را برای ساماندهی نیروی انسانی تهیه کنند و این موضوع در دستور کار شورای شهر تهران نیز قرار دارد. فراهانی افزود: در حال حاضر بخش عمده‌ای از نیروهای شهرداری بخصوص مدیران از نیروهای بازنشسته هستند. بخشی از نیروها نیز از بخش‌های دولتی دیگر در شهرداری به خدمت گرفته شده‌اند، این افراد باید به محل کار خود برگردند و دیگر نباید از نیروهای بازنشسته استفاده شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر کسی در شهرداری وجود دارد که کار نکند، اما حقوق بگیرد، گفت: وضعیت در برخی از شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری بسیار اسفناک‌ است. برای مثال در شرکت بهره‌برداری مترو بیش از چهار هزار نفر بلاپست هستند. اصطلاحا به کارمندان بیکار معروف شده‌اند. وضعیت شرکت به گونه‌ای شده‌است که اساسا فرهنگ کار از میان رفته است، به همین دلیل به نظر می‌رسد؛ کار کردن دیگر ارزش محسوب نمی‌شود که باید به این وضعیت خاتمه داد. عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در تشریح راهکار شرایط موجود گفت: باید برای بدنه کار جدید تعریف شود و با توجه به شرایطی که در حال حاضر در شهرداری داریم، لزومی ندارد همه کارها برونسپاری شود.

وی خاطرنشان کرد: بدنه شهرداری و نیروهای مازاد باید به نوعی ساماندهی شوند که در قالب سازمان‌ها و شرکت‌های جدید کارهایی که قبلا توسط شهرداری برونسپاری می‌شد را انجام دهند. این یکی از راهکارهایی است که می‌توان بدون تعدیل نیرو از نیروهای مازاد کار کشید. مدیریت، ساماندهی و برنامه‌ریزی برای بالا بردن بهره‌وری نیروی کار از اهم مسائلی است که امروز باید در اولویت قرار گیرد.