به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۲ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : ۱۳۸۲۱۴

پایان داعش در «الرقه» توسط نیروهای مورد حمایت آمریكا

گروه بین‌الملل: سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه كه توسط آمریكا حمایت می‌شوند با اعلام این‌که نبرد با داعش در الرقه در آخرین مرحله قرار دارد، متذکر شد که این شهر به‌زودی‌ از اشغال این گروه تروریستی آزاد خواهد شد.
پایان داعش در «الرقه» توسط نیروهای مورد حمایت آمریكا
«مصطفی بالی» که نیروهایش تحت حمایت ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش می‌جنگند، امروز- شنبه- اعلام کرد که نبرد برای آزادسازی شهر الرقه از اشغال داعش ساعت‌ها و شاید روزها به‌طول بینجامد. داعش که طی یک‌سال اخیر بسیاری از مواضع استراتژیک خود در عراق و سوریه را از دست داده است، با از دست دادن الرقه، سخت‌ترین ضربه را متحمل خواهد شد. بالی با اعلام این‌که عناصر داعش در اطراف الرقه با ناامیدی در حال جنگ هستند، افزود: «آنها همچنان توان جنگیدن دارند ولی دیگر قادر به تعیین سرنوشت نبرد نیستند. نیروهای ما در حال آماده کردن خود برای آخرین مرحله از جنگ علیه حضور داعش در الرقه هستند. هنوز نمی‌دانیم این نبرد چند ساعت، روز یا هفته به درازا خواهد کشید.»

در همین حال «نوری محمود» سخنگوی «یگان‌های مدافع خلق» به خبرگزاری «رویترز» گفته است: «درگیری‌های الرقه در جریان است. کار داعش تمام است. این شهر امروز یا فردا آزاد خواهد شد.» «رایان دایلن» سخنگوی ائتلاف آمریکایی در این زمینه گفته است: «ما طی روزهای پیش رو همچنان انتظار نبرد دشواری را داریم و نمی‌توانیم زمانی را برای شکست داعش مشخص کنیم.»
این سخنگو در عین حال افزود حدود ۸۵ درصد از شهر الرقه از دست داعش آزاد شده است. داعش در سال ۲۰۱۴ الرقه را به تصرف خود درآورد که نخستین شهر تحت کنترل کامل این گروه تروریستی به شمار می‌رفت. نبرد برای بازپس‌گیری الرقه از ماه ژوئن گذشته آغاز شد که به رغم پشتیبانی هوایی ائتلاف، با جنگ شدید خیابانی همراه بوده است. جنگ الرقه با مقاومت شدید عناصر داعش و همچنین گیر افتادن ساکنان این شهر در جریان نبرد همراه شده است.