به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۲ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : ۱۳۸۲۲۲

زورگیری خشن دو جوان18ساله در شهرری

گروه حوادث: دو زورگیر خشن شهرری با تلاش پلیس هنگام زورگیری از یک شهروند دستگیر شدند.
به گزارش میزان، دوازدهم مهر  دو نوجوان  16 ساله با مراجعه به واحد گشت کلانتری 131 شهرری به مأموران اعلام کردند که توسط دو جوان و به صورت پیاده، مورد زورگیری و ضرب و شتم قرار گرفتند.با اظهارات دو نوجوان مبنی بر سرقت وجوه نقد و گوشی های تلفن همراهشان توسط دو جوان به صورت پیاده  مشخصات ظاهری سارقان از مالباختگان اخذ و در اختیار سایر واحد های گشت کلانتری 131 قرار گرفت. با اجرای طرح مهار، سرانجام مأموران در محدوده شهرک گل ها موفق به شناسایی دو جوانی شدند که در حال زورگیری یک گوشی تلفن همراه از یک جوان رهگذر بودند. در بازرسی اولیه از این دو نفر تعداد 5 دستگاه گوشی تلفن همراه نیز کشف شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای شهرری، پرونده  در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.دو تن از مالباختگان پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی در اظهارات خود عنوان داشتند: این دو سارق با گذاشتن چاقو در زیر گلویمان اقدام به سرقت وجه نقد و گوش تلفن همراهمان کردند؛ یکی دیگر از مالباختگان نیز در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:با دوستم در حال بازگشت از مدرسه بودیم که دو پسر جوان در حالی که روی صورتی یکی از آنها آثار جراحت شدید مشهود بود، دست مرا گرفتند و یک لگد به من زدند. آنها در ادامه اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهم کرده و در ادامه با چاقو ضربه ای به دستم زدند که باعث جراحت آن شد.مالباخته ای دیگر نیز در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:متهمان باچاقو و شیشه به طرفم حمله کردند؛ یکی از آنها قصد خالی کردن جیب مرا داشت که ناگهان گشت پلس رسید و آنها را بازداشت کرد.

متهمان بنام های شایان و امیرمحمد  18 ساله )در شرایطی منکر هرگونه زورگیری و سرقت شده بودند که تمامی مالباختگان این دو نفر را مورد شناسایی کامل قرار داده بودند. در تحقیقات میدانی از محل سکونت متهمان نیز مشخص شد که هر دو نفر آنها دارای سوء شهرت و سابقه شرارت در محل سکونتشان بوده ؛ همچنین در بررسی این دو متهم ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که "شایان" به اتهام سرقت مقرون به آزار با سلاح سرد ، دارای یک حبس تعلیقی از شعبه 102 دادگاه کیفری 2 دادگاه شهرستان شهرری است اما با این وجود اقدام به زورگیری از مالباختگان کرده و دقیقا دوره یک ساله  این حکم در روز دستگیری اش به پایان می رسیده که دستگیر شده است.سرهنگ کارآگاه حسین زارع ، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت : از  مالباختگان به ویژه در محدوده شهرری که بدین شیوه و شگرد ، توسط دو سارق زورگیر جوان 18 ساله مورد زورگیری و تهدید با سلاح سرد قرار گرفتند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان به نشانی پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهرری – خیابان آستانه مراجعه کنند.