به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۳ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب : ۱۳۸۲۶۸

بومرنگ فحاشی! باز هم صدها هزار فحش ایرانی؛ این‌بار نثار ترامپ!

احمد ابوالفتحی- روزنامه بهار: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا،  در سخنرانی اعلام استراتژی آمریکا درباره ایران، سخنان تند و جنجالی‌ای به زبان آورد. از تروریست و ... خواندن سپاه تا این ادعا که حکومت ایران دیکتاتوری است و تمام بحران‌های منطقه خاورمیانه برآمده از این حکومت است. نطق سی دقیقه‌ای ترامپ پر از ادعا علیه حکومت ایران بود. ادعاهایی که بیان آن‌ها از سوی یک رئیس‌جمهور، نمود خصومت محسوب می‌شود.در این میان از جمله استدلال‌های او برای اثبات سخنانش این بود که جمله «مرگ بر آمریکا» از جملات محبوب در ایران محسوب می‌شود.او با بیان این جمله در پی اقناع مخاطبانی احتمالی بود که میزان خصومت نطق ترامپ علیه ایران را برنمی‌تافتند. آیا این جمله که مقرون به صحت است، در محق جلوه کردن ترامپ نزد برخی مخاطبان موثر نبوده است؟

آن صدها هزار فحشی که پس از سخنرانی سی‌دقیقه‌ای ترامپ به توئیتر و اینستاگرام به او حواله شد چطور؟ آیا ترامپ نمی‌تواند از آن جملات رکیک برای اثبات منطقی‌بودن دشمنی خود با ایران استفاده کند؟از فحاشی چه بهره‌ای می‌بریم؟ فحاشی به مسی، فحاشی به رونالدو، فحاشی به انواع و اقسام کسانی که کاری خلاف میل ما انجام داده‌اند تا کنون چه بهره‌ای به ما رسانده است؟ برای مقابله با آنچه که ترامپ از ما به مخاطبان جهانی‌اش القا کرده آیا چنین راهی سودرسان است؟

باید منطقی و معقول عمل کرد. این‌که ترامپ در بخشی از صحبتش به جای خلیج فارس، ازواژه‌ای جعلی استفاده کرده است بهانه‌مناسبی برای شکل دادن به اتحاد ملی نیست. طبیعی است كه از این اتحاد كذایی فحش‌هایی ‌بتراود که در توئیتر ترامپ ثبت شد. آیا راه‌های مناسب‌تری و بهانه‌های بهتری برای شکل دادن به اتحادملی وجود ندارد؟ سر خودمان کلاه نگذاریم. امواج احساسی به همان سرعت که برمی‌خیزند، فرو می‌نشینند. راه اتحاد از مسیر تحریک احساسات جوانانی که در توئیتر و اینستاگرام شب و روز را به هم می‌دوزند نمی‌گذرد. باید فکری کرد. فکری به حال اتحاد و فکری به حال اخلاق. مغشوش شدن چهره ایران و ایرانی تا به كی و كجا؟