به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۴ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۱۳۸۳۲۳
شمار ماهیگیران گروگان گرفته‌شده افزایش یافت

دزدان دریایی دومین لنج ایرانی را ربودند

گروه جامعه: دزدان دریایی سومالی در یک هفته اخیر دومین لنج صیادی ماهیگیران چابهار را دزدیدند و هنوز هیچ خبری از تعداد صیادان و اینکه آیا کسی از آنها کشته و یا زخمی شده است در دست نیست.
دزدان دریایی دومین لنج ایرانی را ربودند
به گزارش ایلنا، دزدان دریایی سومالی برای دومین بار در یک هفته گذشته اقدام به ربایش سرنشینان یک لنج ماهیگیری ایرانی کردند. علیم افشار، مدیرعامل تعاونی صیادان چابهار و کنارک با اعلام این خبر گفت: می‌دانیم که این اتفاق ناگوار روز گذشته برای یکی از لنج‌های ماهیگیری ایرانی افتاده است اما هنوز نمی‌دانیم که این اتفاق دقیقا چه زمانی و برای کدام لنج افتاده است بنابراین هنوز اطلاع دقیقی از تعداد ماهیگیران ربوده شده و وضعیت جسمی آنها نداریم. وی یادآور شد: در هفته گذشته این دومین باری است که لنج‌های ماهیگیریان ایرانی توسط دزدان دریایی سومالی ربوده می‌شوند.

این مقام صنفی ماهیگیران چابهاری در مورد وضعیت سرنشینان لنج ماهیگیری دیگری که حدود شش روز پیش ربوده شده بودند، گفت: روز گذشته واسطه‌های دزدان دریایی سومالی خبر دادند که آنها تنها برای آزادی لنج ماهیگیری ۱۵۰ میلیون تومان پول خواسته‌اند که این مبلغ در توان صاحب لنج نیست و او ترجیح می‌دهد لنجش را رها کند. افشار در همین مورد ادامه داد: با خبر شدیم که هنوز جنازه ناخدای کشته شده در سردخانه لنج نگهداری می‌شود و یکی از صیادانی که در ان حادثه زخمی ‌شده بود هم وضعیت مناسبی ندارند. دزدان دریایی هنوز مبلغ درخواستی برای آزادی گروگان گرفته شده را اعلام نکرده‌اند.

گروه موسوم به دزدان دریایی سومالی که به دلیل نبود دولت در این کشور به یکی از قدرت‌های آب‌های حوزه سومالی تبدیل شده است برای نشان دادن قدرت خود در منطقه و ایجاد هراس در بین شناورهایی که در منطقه تردد می‌کنند، همواره به شناورهای ایرانی که عموما بی‌دفاع هستند حمله می‌کنند.