به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۴ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۱۳۸۳۳۶
با انتقاد از تعلل در معرفی وزیر پیشنهادی علوم

مطهری: احمدی‎نژاد مستقل‎تر از روحانی بود

گروه سیاسی: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعلل در معرفی وزیر پیشنهادی علوم از سوی دولت از رئیس‌جمهور خواست کسی را که خودش اصلح می داند، معرفی کند و منتظر اعلام رضایت دیگران نباشد.
مطهری: احمدی‎نژاد مستقل‎تر از روحانی بود
به گزارش ایسنا، علی مطهری درباره زمان معرفی گزینه‌های پیشنهادی دولت برای وزارتخانه‌های علوم و نیرو گفت: درباره وزارت نیرو دولت مهلت سه ماهه داشته که این مهلت هنوز به پایان نرسیده است. البته قرار است آقای اردکانیان هفته آینده به عنوان وزیر نیرو به مجلس معرفی شود و من شنیده‌ام ایشان فرد مناسبی است اما باید تحقیقات لازم درباره‌اش انجام شود.وی درباره زمان معرفی وزیر پیشنهادی علوم از سوی دولت نیز افزود: رئیس‌جمهور از زمان تحلیف دو هفته وقت داشته و مهلت او به پایان رسیده و تاکنون باید وزیر علوم معرفی می‌شد چون مهلت سه ماهه مربوط به وزارتخانه‌ای است که وزیر آن از طرف رئیس‌جمهور عزل شده یا توسط مجلس از طریق استیضاح برکنار شده باشد و در مورد وزارتخانه‌ها در ابتدای دولت چنین مهلتی وجود ندارد و فرصت معرفی وزیر همان دو هفته است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: علت طولانی شدن معرفی وزیر علوم به روش آقای روحانی بر می گردد. ایشان می خواهد رضایت همه نهادها و دفتر رهبری را جلب کند و چنین چیزی ممکن نیست. در واقع حق مجلس ضایع می شود. تنها نهادی که باید نظر بدهد، مجلس است. رئیس‌جمهور باید گزینه پیشنهادی خود را معرفی کند و مجلس باید نظر بدهد.مطهری تصریح کرد: نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی نباید در کار یکدیگر دخالت کند. شبیه این اتفاق در انتخاب استانداران هم ر خ می‌دهد. برای انتخاب یک استاندار همه اعم از امام جمعه و نماینده مجلس و نهادهای نظامی و غیره وارد می شوند. اگر صرفا پیشنهاد بدهند اشکالی ندارد اما پیشنهاد می دهند و می گویند باید همین معرفی شود و الزام ایجاد می کنند و دست وزیر کشور و دولت را می بندند.نایب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید در این مواقع مستقل تصمیم بگیرد و عمل کند، گفت: الان در معرفی وزیر علوم آقای روحانی باید آن کسی را که خودشان اصلح می دانند، معرفی کنند و منتظر اعلام رضایت دیگران نباشند. همین سرپرست فعلی وزارت علوم آقای دکتر سید ضیاء هاشمی به نظرم مناسب است. چرا کار را معطل کرده‌اند؟ آقای احمدی نژاد در اینگونه موارد مستقل تر عمل می کرد و کمتر اجازه دخالت می داد.