به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۴ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب : ۱۳۸۳۴۲

خبری جالب از «بازی تاج‌ و تخت»

گروه فرهنگی: شخص جِیمی لنیستر (Jaime Lannister) نیز همچون دیگران درباره‌ی فصل هشتم سریال Game of Thrones «بازی تاج‌وتخت» در تاریکی به سر می‌برد. نیکولای کاستر-والدو (Nikolaj Coster-Waldau) یکی از ستارگان این سریال ادعا کرده که فیلمنامه‌ی کاملِ فصل پیشِ رو به بازیگران این مجموعه‌ی تلویزیونی داده نخواهد شد.
بازیگران «بازی تاج‌وتخت» اجازه‌ خواندن فیلمنامه‌ را ندارند
اخیرا پخش فصل هفتم سریال «بازی تاج‌وتخت» به پایان رسید. فصلی که میزان مخاطبانش به قلمرو بلاک‌باسترهای تابستانی وارد شد و همچنین کاراکترها و خط‌های داستانی جدا از هم در نهایت به هم رسیدند و در برابر تهدیدِ حمله‌ی وایت‌واکرها (White Walkers) با یکدیگر متحد شدند. فصل هفتم این سریال، رکورد خود را در جذب مخاطب شکست و از همیشه محبوب‌تر شد. این رکورد درحالی برای این سریال به دست آمد که برخی از قسمت‌هایش لو رفت و پیش از موعد انتشار یافت.نیکولای کاستر-والدو اعتقاد دارد که لو رفتن برخی از قسمت‌ها، نقش مهمی را در افزایش پنهان‌کاری گردانندگان این سریال ایفا کرده است. کاستر-والدو در تاک‌شوی اسکاندیناوی به نام Skavlan درباره‌ی تشدید تمهیداتی صحبت کرد که در طول سال‌ها برای مخفی نگه داشتن فیلمنامه‌ی‌ فصولِ این سریال اعمال شده است.

اولین فصل، ما فیلمنامه را همان‌گونه که باید دریافت کردیم. آن‌گونه که می‌توان نشست، مطالعه کرد و یادداشت‌های لازم را برداشت. بعد از یکی‌ دو سال به دلیل لو رفتن برخی از قسمت‌ها، آن‌ها دچار پارانویا شدند و ما فقط فایل پی‌دی‌افِ (PDF) فیلمنامه را دریافت کردیم. به اعتقاد کاستر-والدو، لو رفتن گسترده‌ی قسمت‌های فصل گذشته به اقدامات احتیاطی و امنیتی سفت‌و‌سختی منجر شده است.سپس ماجرای هک شدن اتفاق افتاد و اکنون حتی فیلمنامه‌ای به ما داده نمی‌شود. حالا قرار است قبل از شروع هر صحنه درباره‌ی آن‌چه که اتفاق می‌افتد توجیه شویم و سپس فیلمبرداری را آغاز کنیم. همه‌ی ما در صحنه قرار است یک جفت گوشی در گوش‌های‌مان داشته باشیم که در آن به ما دیالوگ‌ها را بگویند و ما آن‌ها را ادا کنیم.

شاید کاستر-والدو کمی اغراق می‌کند. فرآیندی که او توصیف می‌کند برای سریالی در ابعاد و با کیفیت «بازی تاج‌ و تخت» نزدیک به محال است. اما مفهوم حرف‌هایش واضح است: تهیه‌کنندگان سریال درباره‌ی مخفی نگه داشتن رازهای فصل پایانی بسیار جدی هستند. این نبرد بسیار طولانی خواهد بود؛ گزارشات حاکی از آن است که فیلمبرداری فصل هشتم تا سال ۲۰۱۸ به طول می‌انجامد و پخش آن به احتمال زیاد به سال ۲۰۱۹ موکول خواهد شد. این مدت زمان زیادی برای مخفی نگه داشتن اطلاعات درباره‌ی محبوب‌ترین سریال تلویزیون است. اما تهیه‌کنندگان این سریال به وضوح عزم خود را جزم کرده‌اند که تا سرحدِ توان از پایان داستان‌شان حفاظت کنند.