به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۵ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : ۱۳۸۳۹۰
کره شمالی: جنگ هسته ای ممکن است هر لحظه آغاز شود

لحظه شماری «اون» برای جنگ هسته ای

گروه بین الملل: کیم این ریونگ معاون سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد روز دوشنبه هشدار داد که شرایط در شبه جزیر کره به حساسترین نقطه رسیده و هر لحظه ممکن است جنگ هسته ای آغاز شود.
لحظه شماری «اون» برای جنگ هسته ای
معاون سفیر کره شمالی در سازمان ملل خطاب به کمیته خلع سلاح هسته ای سازمان ملل گفت کره شمالی تنها کشور جهان است که مستقیما و بشدت از سوی آمریکا مورد تهدید هسته ای قرار گرفته است. او گفت که کشورش حق دارد از سلاح هسته ای در دفاع از خود استفاده کند. این مقام کره شمالی همچنین افزود که خطرناک ترین مسئله، طرح ایالات متحده آمریکا برای اجرای یک عملیات مخفی با هدف از بین بردن رهبر کره شمالی است.

این موضع گیری معاون سفیر کره شمالی در سازمان ملل در واکنش به سخنان رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا بیان شد که روز یکشنبه گفته بود تلاش های دیپلماتیک برای حل بحران کره شمالی تا شلیک اولین بمب ادامه می یابد.

این در حالیست که به گزارش خبرگزاری روسیه مقامات کره شمالی پیشنهاد مسکو برای مذاکره مستقیم با مقامات کره جنوبی را در جریان نشست بین المجالس سنت پترزبورگ نپذیرفتند. کیم این رویونگ همچنین گفت که کشورش از نابودی کامل سلاح های هسته ای و جهان بدون بمب هسته ای دفاع می کند اما وقتی ایالات متحده آمریکا پیمان منع سلاح های اتمی را رد می کند و به طور مداوم کره شمالی را با سلاح هسته ای تهدید می کند، کره شمالی نمی تواند به این پیمان بپیوندند.

پیونگ یانگ در سال جاری اعلام کرد که به یک قدرت هسته ای تمام عیار بدل شده است و دارای بمب هسته ای و هیدروژنی و همچنین موشک های بالستیک حمل آنها است. بدنبال آزمایشات هسته ای و موشکی ماههای اخیر کره شمالی سازمان ملل تحریم هایی را علیه این کشور وضع کرد. روسیه، چین و اتحادیه اروپا نیز محدودیت ها و تحریم هایی را علیه این کشور اعمال کرده اند. در تازه ترین آنها روز دوشنبه ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه فرمان تحریم های پیونگ یانگ را در راستای اجرای قطعنامه شورای امنیت امضا کرد. از سوی دیگر جان سالیوان معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه و پس از دیدار با همتای ژاپنی اش گفت که این کشور احتمال مذاکرات مستقیم با کره شمالی را کنار نگذاشته است.
مرجع : عصر ایران